به گزارش پول نیوز ، واقعیت اقتصاد، وابستگی و همبستگی است. بدین معنا که تمامی بخشها به تنها به هم وابسته هستند، بلکه نیاز جدی دارند و این نیاز به اندازه ای اهمیت دارد که بی توجهی به یک بخش می تواند دیگر بخشها را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه اقتصاد در بخشهای گوناگون تولید و خدمات تقسیم می شود که هر کدام زیرمجموعه های بزرگی دارد، اما این بخشها باید به همدیگر خدمات بدهند و هرچقدر این تعامل بیشتر باشد، به همان نسبت کیفیت مطلوب بیشتری بدست می آید.

ماجرا در بخش خدمات بسیار مهمتر است. در حالی که نیاز به تولید روز افزون است، بخش خدمات از دیگر بخشها پیشی گرفته و در شرایط کنونی بیش از 50 درصد اقتصاد در بخش خدمات تعریف می شود. گردش مالی گسترده ای در بخش خدمات صورت می گیرد و اشتغالزایی در این بخش نیز جایگاه اول را به خود اختصاص داده به نوعی که استقبال از این بخش در حال گسترش بیشتر است.
بی شک بانک و بیمه از گسترده ترین بخشهای خدمات است. البته بانک از دست بالاتری در اقتصاد برخوردار است، به نوعی که هیچ بخش اقتصادی بدون بهره گیری از خدمات بانکی امکان فعالیت ندارد. با این وصف بانک برای آنکه بتواند جایگاه خود را حفظ کند و ارتقا دهد، به دیگر بخشهای اقتصادی نیاز دارد که این مهم در قالب مشتری حقیقی و حقوقی تعریف می شود.
با وجود اهمیتی که بانک برای بخشهای اقتصادی دارد، در بسیاری از موارد ارتباط لازم بین بانک و دیگر بخشها صورت نمی گیرد، رویکردی که به تضعیف دیگر مشاغل منجر می شود. اما سوال اینجاست که بانک باید برای این مهم پیش قدم شود یا دیگر بخشهای اقتصادی باید به سوی بانک دست نیاز دراز کنند.
هرچند نقش بانک غیر قابل انکار است، اما موانع و مشکلات بسیاری وجود دارد که باعث می شود ارتباط و تعامل بین بانک و دیگر مشاغل برقرار نشود. خوشبختانه بانک قرضالحسنه مهر ایران با پشت سرگذاشتن بسیاری از موانع و مشکلاتی که باعث ناکامی مشتری می شود، راهکارهای جدیدی برای برقرار همکاری و تعامل بیشتر با دیگر بخشهای اقتصادی ترسیم کرده است.
اگر بپذیریم که هر فعالیت اقتصادی، با تهدیدهای بزرگ و کوچکی در قالب بلایای طبیعی، قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی بروز می کند، این واقعیت را نیز بابد بپذیریم که شرکتهای بیمه ابزاری برای مدیریت ریسک و بروز این بلایا است. در حالی که بیمه در صدر مدیریت ریسک قرار دارد، سرانه بیمه در کشور ما بسیار پایین است و به 25 درصد هم نمی رسد. بی توجهی به بیمه آنقدر جدی است که مردم حتی نسبت به بیمه های اجباری مقاومت می کنند و افراد بسیاری تنها بدلیل نخریدن بیمه، مدتهاست در زندان بسر می برند.
اما مبلغ بیمه نامه هم کم نیست و بسیاری از افراد به ویژه حقوق بگیران از عهده پرداخت حق بیمه برنمی آیند. به عبارت بهتر مردم به بیمه اعتقاد دارند اما توان خرید بیمه نامه را ندارند، معضلی که در بین حقوق بگیران بسیاری جدی تر است. کارمندی که ماهیانه 15 میلیون تومان حقوق می گیرد، چگونه می تواند 8 میلیون تومان بابت خرید بیمه نامه شخص ثالث یا بدنه خریداری کند و علاوه بر این بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی را نیز به سبد بیمه های خود اضافه کند.
خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران به یاری مردم آمده و در قالب طرحی جدید، فروش بیمه نامه بصورت قسطی را تعریف کرده است.
در این رابطه مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به رویکرد تازه این بانک در توسعه خدمات بانکی گفت: بانک علاوه بر موفقیت در حوزه پرداخت تسهیلات، اکنون مسیر گسترش فعالیت خود را به سایر عرصههای بانکی دنبال میکند. غلامرضا فتحعلی از انجام فرآیند دریافت مجوز صدور ضمانتنامه از بانک مرکزی خبر داد و گفت: بهزودی این خدمت به سبد خدمات بانک افزوده خواهد شد.
فتحعلی با اشاره به حرکت بانک در مسیری فراتر از خدمات اعتباری و پولی، فروش اقساطی بیمهنامهها را نمونهای موفق از این رویکرد دانست و افزود: بانک قرضالحسنه مهر ایران با ترکیب ظرفیتهای بانکی و فناوریهای نوین، در پی ارائه مجموعهای کامل از خدمات مالی و رفاهی به مشتریان است.
وی از رشد ۳۳ درصدی منابع بانک از ابتدای سال جاری خبرداد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه پرداخت تسهیلات رکوردی جدیدی به ثبت رساند و توانست در ۷ ماه نخست سال بیش از ۳ میلیون فقره تسهیلات پرداخت کند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به ۵ تا ۶ میلیون فقره برسد.
جای تاسف و تعجب دارد که 30 شرکت بیمه، دهها کارگزاری و اپلیکیشن هنوز نتوانسته در تبلیغ و تشویق مردم به خرید بیمه نامه بخوبی عمل کند و در حالی که مسوولان برای این معضل چاره اندیشی نکرده اند، امید می رود راهکار بانک قرض الحسنه مهر ایران بتواند راهگشا و البته تاثیرگذار باشد.





آژانس خلاقیت کوانتا