Search

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بر توان ارتقای جایگاه سایپا در بازار داخلی و منطقه‌ای تاکید کرد

سایپا در قله کیفیت و مناسب ترین قیمت

به گزارش پول نیوز ، واقعیت دردناک این است که در شرایط تحریم بسر می بریم و بسیاری کشورها از ترس جریمه های ناشی از تحریم، از تجارت با ایران خودداری می کنند. در این شرایط ناچار هستیم نیازهایمان را در داخل تولید کنیم و هر آنچه به ما نمی فروشند، خودمان تولید کنیم تا تحریم ها را ناکارآمد کنیم.

هر چند بسیاری از کالاها را در ایران تولید می کنیم، اما تولید هم مسایل و مشکلات خاص خودش را دارد. در شرایطی که همه روزه علم و فناوری، دستاوردهای نوینی برای بشریت رقم می زند، قرار نیست همچنان با روشهای قدیمی تولید کنیم. اکنون که به ما محصول و دانش فنی نمی فروشند، باید بدنبال مهندسی معکوس باشیم و روشهای نوینی را خلق کنیم.

یکی از صنایع پر مخاطب ، صنعت خودروسازی است، صنعتی که بسیاری از صنایع دیگر را به حرکت می اندازد. بدین منظور سالهاست صنعت خودرو سازی در کشورمان فعال شده و تحولات چشمگیری رقم  خورده، هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

در بین خودروسازان، گروه خودروسازی سایپا از جایگاه و توان ویژه ای برخوردار است. سایپا همواره خودروهایی مناسب حال اقشار گوناگون جامعه تولید و در حالی که خودروهای ارزان قیمت به بازار عرضه کرده، کیفیت را نیز در نظر داشته است. یکی از بخشهای مهم خودرو، پیشران یا موتور خودرو است. بخشی از خودرو که رویکرد چندگانه دارد و علاوه بر نیروی محرکه خودرو، تاثیرات مستقیم بر مصرف بنزین، آلودگی، واردات و… دارد.

خودروهای سایپا همواره به کم مصرف بودن شهرت دارند و کسانی که دنبال خودروهای کم مصرف هستند، همواره به سراغ سایپا می روند. همچنین استهلاک پایین و کم خرج بودن، از جمله مزیت های خودروهای سایپاست که نمونه آن را در تولیدات سالهای گذشته سایپا شاهد هستیم.

بدلیل کم هزینه و کم مصرف بودن، بسیاری از خودروهای تولید سایپا که دهها سال از تولید آنها می گذرد، همچنان در خیابانهای شهر و جاده ها رفت و آمد می کنند. نقش آفرینی خودروهای سایپا در تامین نیاز داخل باعث شد رییس هیات‌مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بازدید کند.

برات قبادیان رییس هیات‌مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در نشستی مشترک با مهدی رادمنش قائم‌مقام مدیرعامل گروه سایپا، احمد گرجی مدیرعامل مرکز تحقیقات سایپا و جمعی از مدیران ارشد این گروه، بر ضرورت به‌کارگیری فناوری‌های نوآورانه در صنعت خودروی کشور تاکید کرد.

همچنین بخوانید  استراتژی سایپا؛ افزایش درآمدها و کنترل هزینه ها

وی سرمایه انسانی متخصص و توانمند گروه خودروسازی سایپا را از مهمترین دارایی‌های صنعت خودروی کشور دانست و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری هدفمند، می‌توان در چند سال آینده گام‌های مؤثری در مسیر توسعه خودروهای نوین برداشت.

رییس هیات‌مدیره بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به بازدید اخیر از خودروسازان چین و بررسی روند توسعه خودروهای برقی و هیبریدی در آن کشور گفت: در جریان این بازدید مشاهده شد که با وجود چالش‌های اقتصادی جهانی، مسیر پیشرفت صنعت خودرو متوقف نشده و این تجربه می‌تواند برای خودروسازان ایرانی الهام‌بخش باشد.

بی شک مهمترین دلیل بازدید قبادیان از سایپا، کم مصرف بودن خودروهای این گروه است و هدف از این بازدید، فرهنگسازی برای تولید خودروهای کم مصرف از سوی دیگر شرکتهای خودروساز است. به همین دلیل رییس هیات‌مدیره بهینه‌سازی مصرف سوخت بر اهمیت ارتقای کیفیت و کاهش قیمت در رقابت میان خودروسازان داخلی تاکید کرد و گفت: رقابت در صنعت خودرو بر دو محور کیفیت و قیمت متمرکز است و سایپا در هر دو حوزه ظرفیت‌های قابل توجهی دارد. به‌کارگیری فناوری‌های نو و سرمایه‌گذاری هدفمند می‌تواند جایگاه این خودروساز را در بازارهای داخلی و منطقه‌ای ارتقا دهد.

رییس هیات‌مدیره بهینه‌سازی مصرف سوخت بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی موجود برای کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها تأکید کرد و گفت: در ساختار جدید مدیریت انرژی کشور، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نقش مهمی در هدایت بخش‌های مختلف انرژی به سمت بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری ایفا می‌کند و همکاری نزدیک با خودروسازان، به‌ویژه گروه سایپا، می‌تواند در تحقق این اهداف تأثیرگذار باشد.

از آنجا که گروه خودروسازی سایپا دست بالایی در تولید خودروهای کم مصرف دارد، نه تنها مدیر سایپا نیازی به دفاع در مقابل اشتباهات نداشت، بلکه به تشریح دستاوردهای جدید و اقدامات موثر در بهبود کیفیت تولید پرداخت. مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به پروژه آریا هیبرید پلاگین (PHEV)  گفت: توان موتور احتراقی این خودرو ۸۵ کیلووات و موتور الکتریکی آن ۱۶۰ کیلووات است.

احمد گرجی با اعلام اینکه مصرف سوخت این خودرو بر اساس استاندارد سیکل NEDC حدود ۲.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است گفت: پیمایش ترکیبی باتری و باک در مجموع ۱۲۰۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه پک باتری مورد استفاده در خودروی آریا هیبرید PHEV دارای سطح ایمنی و ضریب اطمینان بالاست گفت: امکان شارژ سریع این پک از ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری در حدود ۳۵ دقیقه فراهم شده است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات سایپا از رعایت الزامات ایمنی ۱۲۲‌گانه در طراحی آریا هیبرید خبر داد و گفت: آریا هیبرید از نظر شاخص‌های ایمنی در صدر محصولات داخلی قرار خواهد گرفت.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

SAIPA-Hosseini
سفیر چین و طاعتی
آخرین اخبار