Search

ارتقای کیفیت و طراحی جذاب، تولید جدیدی را رقم زد

طلوع «پارس‌نوآ» در آسمان پارس‌خودرو

به گزارش پول نیوز ، از روزی که ال90 در ایران عرضه شد تا زمانی که در کورس رقابت با دیگر خودروهای داخلی رتبه اول را بدست آورد، زمان زیادی طول نکشید. ال90 به اندازه ای کم مصرف و کم هزینه است که به سرعت با اقبال عمومی رو به رو شد و تفاوت قیمت چشمگیری بین بازار ازاد و کارخانه رقم خورد. تمامی کسانی که ال90 دارند، بسادگی حاضر به فروش آن نیستند.

خودرو ال90 نه فقط بین مردم، بلکه مکانیک ها نیز می گویند به غیر از هزینه بنزین و روغن، هزینه دیگری ندارد. دارنده این خودرو می تواند با خیال آسودده هر لحظه که اراده کرد، سفر به هر نقطه از ایران را آغاز کند و بدون نگرانی از خرابی، برود و برگردد.

همه دارندگان ال90 قبول دارند که این خودرو قیافه ندارد و در طراحی آن سلیقه به خرج نداده اند. با این وصف تولید و فروش این خودرو در بالاترین سطح ممکن صورت می گیرد و همچنان با قیمتی بسیار متفاوت بفروش می رسد. در حالی که بسیاری از خودروها به دلایل گوناگون از خط تولید خارج شده اند، ال90 همچنان مورد اقبال قرار دارد به همین دلیل پارس خودرو با هوشمندی و درایت، با تحولاتی که در اتاق و ظاهر این خودرو ایجاد کرد، گزینه خوش قیافه را نیز برای ال90 اضافه کرد تا خریداران خودرو بدون هر بهانه به سراغ ال 90 بروند.

البته پارس خودرو نام ال90 را نیز به زیبایی تغییر دارد و نام پارس نوآ را برای آن برگزید تا این خودرو بیانگر توانمندی ایران و ایرانی باشد. لازم بود خط تولید پارس نوآ که نمونه اولیه آن با موفقیت تولید شده بود، به صورت رسمی آغاز شود، به همین دلیل شرکت پارس‌خودرو از احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دعوت کرد با روشن کردن موتور نخستین دستگاه خودرو پارس نوآ در حضور جمعی از مدیران و مهندسان صنعت خودرو، آغاز تولید رسمی این محصول ملی را اعلام کند.

یکی از جدی ترین چالشهایی که صنعت خودروسازی کشور را درگیر کرده، وابستگی به خارج از کشور است، اما پارس نوآ با ۸۰ درصد داخلی‌سازی و طراحی بومی، این نوید را به مردم داده که در سالهای نزدیک، تولید به 100 درصد داخلی سازی برسد.

همچنین بخوانید  سایپا، پیشرو در کاهش سوخت، پیمایش طولانی و کاهش آلودگی

خودروی «پارس‌نوآ» موتور ۱.۶ لیتری ME16 با توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متری دارد که انتقال نیروی آن از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی انجام می‌شود. البته پارس خودرو بنا دارد نسخه اتوماتیک آن را نیز در آینده عرضه کند. دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سنسور باران و نور، دوربین دنده‌عقب، صفحه‌نمایش ۷ اینچی و تریم داخلی دو رنگ از جمله مزیت های پارس نوآ است که بر جذابیت های این خودرو می افزاید.

پارس خودرو تولید ۲ هزار دستگاه پارس نوآ را برای 5 ماه باقیمانده سال ریلگذاری کرده و بنابراین است که تولید در سال آینده به ۲۰ هزار و در سال 1406 به ۳۳ هزار دستگاه افزایش یابد.

مدیرعامل پارس‌خودرو با تاکید بر اینکه شرکت همواره در مسیر نوآوری و ارتقای کیفیت گام برداشته گفت: تولید پارس‌نوآ نقطه آغاز نسل جدید محصولات این شرکت خواهد بود. بهمن حسین‌زاده با تاکید بر اینکه هدف ما تولید خودروهایی ایمن، اقتصادی و در تراز جهانی است گفت: بناداریم بار دیگر نام پارس‌خودرو درخشان‌تر از همیشه در صنعت خودروی کشور بدرخشد. وی افزود: با تکیه بر توان مهندسان داخلی و راهبرد تنوع محصول، قصد داریم خانواده پارس‌نوآ را گسترش دهیم.

در ادامه دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با تاکید بر اینکه پارس‌خودرو به‌عنوان نگین انگشتری صنعت خودروسازی ایران، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ و هویت این صنعت دارد گفت: این شرکت از دیرباز با تولید خودروهای ماندگار و خوش‌نام، از جمله نیسان، مگان، تندر۹۰ و دیگر محصولات بین‌المللی، سهم بسزایی در ارتقای توان مهندسی و خودکفایی کشور ایفا کرده است.

آرش محبی‌نژاد افزود: در شرایطی که صنعت خودرو با چالش‌هایی همچون تحریم و محدودیت منابع مالی روبه‌روست، آغاز تولید پارس‌نوآ نشان داد که توان و دانش مهندسان ایرانی می‌تواند مسیر توسعه را با اتکا به ظرفیت‌های داخلی هموار کند. این حرکت، نمادی از پویایی و خودباوری در صنعت خودروسازی کشور است.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

1
تلگرام
آخرین اخبار