Search

موتورسواری با چاشنی بی اعتمادی

به گزارش پول نیوز ، برخی از شرکت های صنعتی علیرغم تبلیغات پر سر و صدا در عمل به اجرای تعهدات خود پایبند نیستند این موضوع نارضایتی مشتریان را در پی داشته است. ظاهراً بدقولی شرکت های خودرو سازی به شرکت های سازنده و مونتاژ کننده موتورسیکلت هم سرایت کرده و در بخش واگذاری محصول و خدمات پس از فروش مشکلاتی ایجاد می کند. جدیدترین مورد از نارضایتی مشتریان یکی از شرکت های معروف موتورسیکلت سازی در بخش خدمات بعد از فروش حکایت دارد.

بر اساس گفته یکی از مراجعه کنندگان به نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت معروف موتورسیکلت سازی، برخی از مشتریان علیرغم ثبت نام قبلی در سایت مورد نظر، بنا به دلایل نامشخص از دریافت خدمات محروم شدند و خدمات رسانی به ثبت نام مجدد در سایت موکول شد به این ترتیب زمان و هزینه مشتریان از دست رفت. این در حالی است که هیچ گونه هماهنگی قبلی در این خصوص انجام نشده بود و پاسخ های غیرمنطقی مدیران نمایندگی شرکت، بلاتکلیفی مراجعه کنندگان را به دنبال داشته است. ضمن این که انتقادات زیادی نسبت به کیفیت و کارایی موتورسیکلت ها وارد شده است که در بسیاری از مواقع شرکت های سازنده پاسخگو نیستند و مصرف کنندگان هم بنا به دلایل مختلف پیگیر ماجرا نمی شوند.

از آنجا که گارنتی محصولات و خدمات پس از فروش یکی از شروط اصلی عرضه محصولات شرکت های صنعتی است و مشتریان با اتکا به این موضوع که به واسطه تبلیغات بازاریابی در رسانه های مختلف انجام می شود، محصول مورد نظر خود را انتخاب می کنند، هر گونه کوتاهی و کم توجهی به این مسئله می تواند موجبات سلب اعتماد آنها را فراهم سازد و بازار عرضه و مصرف تولیدات صنعتی را با اختلال مواجه کند.

بیشتر بخوانید: چالش بیمه‌ برای بانوان فاقد گواهینامه موتورسیکلت

از یاد نبریم موتورسیکلت سهل الوصول ترین و کم هزینه ترین وسیله حمل و نقل در کشور است که برای اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان جذابیت زیادی دارد و علاوه بر جنبه تفریحی بار سنگین حمل و نقل انسان و بار را در شهرهای بزرگ و پرترافیک مثل تهران را بر دوش می کشد بنابراین باید از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار باشد موضوعی که مسئولان راهنمایی و رانندگی کشور بر آن تاکید دارند و در کنار سند مالکیت و گواهی نامه، شرط استفاده از موتورسیکلت ذکر می کنند.

امیدواریم مدیران شرکت ها و مسئولان امر توجه لازم در خصوص چگونگی تبلیغات، فروش و پس از فروش محصولات را داشته باشند و در راستای اعتماد سازی متقابل گام بردارند زیرا مشتری مداری با شرط کیفیت و خدمات پس از فروش معنا پیدا می کند.

رضا گلین شریف دینی / روزنامه نگار

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

Untitled
آلومینا
آخرین اخبار