به گزارش پول نیوز ، در این نشست، سیدعباس هاشمی، مدیر بهبود روشهای صندوق تامین خسارتهای بدنی، خلاصهای از تجارب راهاندازی و بهرهبرداری از سامانه های مشترک بین این صندوق و شرکتهای بیمه و دستاوردهای حاصل از آنها را ارایه کرد.
این سامانه ها در راستای حکمرانی داده و بهبود خدمات به زیاندیدگان، با تکیه بر دانش فنی و تخصصی مدیران و کارشناسان صندوق و با همکاری بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران و شرکتهای بیمه طراحی و مورد بهرهبرداری قرار گرفته و تاکنون به بیش از ۱۰۰ هزار زیاندیده خدمات رسانی کرده و از دستاوردهای آن میتوان به حذف فرآیندهای فیزیکی و دستی، امکان رسیدگی بدون نیاز به مراجعه زیاندیدگان به شعب استانی، افزایش دقت، سرعت و کاهش زمان رسیدگی و پرداخت خسارت، تقویت کنترلهای داخلی و نظارت بیمه مرکزی و… اشاره کرد.
هاشمی به استقرار و بهرهگیری از ۲۰ سرویس استعلام الکترونیک نیز اشاره کرد که موجب افزایش بازدارندگی از تقلب، احراز اصالت مدارک و رشد چشمگیر در حوزه بازیافت خسارات شده است.
بیشتر بخوانید: پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه خودرو چیست و چگونه عمل میکند؟
وی همچنین از ارائه پیشنهاد «سامانه جامع پرداخت خسارت» به بیمه مرکزی خبر داد و اعلام کرد که در حال رایزنی برای طراحی و اجرای این سامانه با هدف گسترش هوشمندسازی و ارائه محصولات الکترونیکی در صنعت بیمه هستند؛ این اقدام گامی مهم در راستای تحول دیجیتال و ارتقای خدمات بیمهای به جامعه زیاندیدگان حوادث رانندگی محسوب میشود.