Search

آسان ترین روش های افزایش فروش در اینستاگرام

همکاری با حوزه های مرتبط و تبادل

به گزارش پول نیوز ، یکی از مهمترین اهدافی که پیج‌های بیزینسی در پلتفرم اینستاگرام آن را دنبال می‌کنند افزایش فروش محصول می‌باشد تا بتوانند کسب و کار خود را رونق بخشیده و آن را توسعه دهند ، از آنجاییکه فضای اینستاگرام برای انجام فعالیت های تبلیغاتی و تجاری مناسب می باشد اغلب افراد این شبکه را برای فعالیت خود انتخاب می کنند .

افزایش فروش در اینستاگرام نیازمند رعایت تکنیک های فروش و الگوریتمی می باشد که می توان با بکارگیری این موارد در زمان کوتاه تری به حداکثر فروش دست یافت ؛ مجموعه نکاتی همانند توجه به طراحی بیو ، هایلایت ، پست ، تولید محتوا ، کپشن نویسی ، تگ ها ، خرید فالوور و سایر نکات از استراتژی های موثر افزایش فروش هستند که در ادامه به بررسی جامع آنان خواهیم پرداخت .

آسان ترین روش های افزایش فروش در اینستاگرام

تولید محتوای جذاب

مهمترین استراتژی به منظور جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش  تولید محتوای جذاب و وایرال می‌باشد اگر بتوانید محتواهای متناسب با نیاز کاربران را تولید سازید می‌توانید نرخ فروش محصولات را چندین برابر سازید .

نکات مهم در رابطه با تولید محتوا و نشر آن

1) استمرار در تولید محتوا می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت پیج شما سوق دهد .

2)  سعی کنید محتوای خود را در زمان مناسبی منتشر سازید زمان هایی برای انتشار مناسب هستند که در آن افراد بیشتری فعالیت دارند .

3)  استفاده کردن از بخش insight می تواند کمک فراوانی برای شناخت سلیقه مخاطب کند .

4) از موضوع هایی برای پست های خود استفاده کنید که متناسب با موضوع پیج هستند و از استفاده از موضوع های غیر مرتبط دوری کنید .

5) کیفیت محتوا نیز در افزایش فروش نقش موثری دارد سعی کنید از محتواهای با کیفیت استفاده کنید .

انتشار محتوا در زمان مناسب

یکی دیگر از موارد بسیار ساده اما موثر در افزایش فالوور ها که می تواند منجر به افزایش فروش گردد نظم در پست گذاری می باشد اینکه چه تعداد پست در هفته و یا روز نشر شود و چه زمانی برای آپلود آن مناسب تر می باشد ؟

می دانید که اصلی ترین ابزار برای جذب مخاطب محتوا می باشد پس بایستی تعادل در تولید و انتشار آن را رعایت کنید ، انتشار بیش از اندازه پست در یک روز می تواند به پیشرفت پیج آسیب بزند سعی کنید به صورت ۴/۳ بار در طول هفته پست گذاری داشته باشید .

زمان انتشار محتوا نیز مهم می باشد توجه داشته باشید که در برخی از ساعات شبانه روز افراد بیشتری در حال فعالیت هستند و می توانند بلافاصله با نشر پست از آن حمایت کنند و بستر لازم برای ورود پست به اکسپلور را محیا سازند .

برای شناسایی زمان مناسب نشر محتوا می توانید از خود اینستاگرام و بخش insight کمک بگیرید در این قسمت روز های هفته که بیشترین آمار مخاطبان فعال را داشته است به صورت نموداری درج شده است حتی ساعاتی که مخاطبان بیشتری در اینستاگرام فعال هستند نیز موجود هست .

ساخت حساب بیزنسی

اینستاگرام از سه نوع حساب کاربری شخصی (personal) ، بیزنسی (business) و کریتور (creator) تشکیل شده که این سه نوع حساب کاربری یک سری تفاوت‌ها و یک سری شباهت‌هایی نسبت به یکدیگر دارند که در قسمت زیر به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت .

مهم‌ترین نوع پیج های اینستاگرامی پیج های بیزنسی یا همان تجاری می‌باشد تمامی افراد در اینستاگرام می‌توانند پیج خود را به حالت تجاری در بیاورند در پیج های تجاری اطلاعات بیشتری نسبت به پیج های شخصی وجود دارد و شما می‌توانید فعالیت دنبال کننده‌های خود را به صورت کامل آنالیز کنید پیج تجاری برای آن دسته از افرادی که قصد شروع بیزینس مجازی دارند بسیار مناسب می‌باشد چرا که این نوع صفحات می توانند منجر به افزایش فروش گردند .

بررسی فعالیت کاربران در حساب‌های بیزنسی قابل انجام است در نتیجه مدیران پیج ها می‌توانند با آنالیز رفتار فالوور های خود محتوای متناسب با دنبال کنندگان را ایجاد کنند همین مورد می تواند موجب جلب اعتماد کاربر و فروش بیشتر گردد  .

پروفایل خودتان را به ویترین فروشگاهی تبدیل سازید

اولین و مهم‌ترین گام افزایش میزان فروش در اینستاگرام توجه به قسمت پروفایل اینستاگرامی به ویژه بیو می‌باشد .

بیو و پروفایل اینستاگرام همانند ویترین فروشگاه‌های واقعی هستند که می‌توانند مخاطبان را جذب بکنند توجه داشته باشید حدود دو سوم کاربرانی که پروفایل شما را مشاهده می‌کنند جز فالوور های شما نیستند در نتیجه می‌توانید از طریق پروفایل و بیو کاربران بیشتری را به سمت پیج خود جذب کنید .

عکس پروفایل شما می‌تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد استفاده کردن از تصاویر حاوی برند کاری می‌تواند در جذب مخاطب موثر باشد .

می‌توانید برای پر کردن بخش بیو از 150 کاراکتر استفاده کنید سعی کنید برای پر کردن این قسمت از اطلاعاتی همانند : شماره تماس ، آدرس فروشگاه ، نام برند ، فعالیت های انجام شده و حتی لینک وب سایت استفاده کنید .

مجموعه تمامی نکات فوق می‌تواند ویترین جذب کننده‌ای را برای حساب کاری ایجاد کنند این مورد می‌تواند میزان فروش محصولات صفحه را چندین برابر سازد .

خرید فالوور اینستاگرام

توجه داشته باشید که افزایش فروش به صورت مستقیم به تعداد فالوور های پیج بستگی دارد ؛ در واقع این فالوور ها هستند که می‌توانند از محصولات دیدن کرده و خریدهای خود را ثبت بکنند در نتیجه بایستی به دنبال شگردهای موثر افزایش فالوور باشید یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش های موجود برای افزایش فالوور خرید فالوور اینستاگرام می باشد .

خرید فالوور اینستاگرام بدون ریزش به دلیل افزایش دنبال کنندگان فعال می‌تواند جایگاه پیج شما را در الگوریتم افزایش دهد و می‌تواند شانس حضور شما در صفحه اکسپلور را تقویت بکند .

با خرید فالوور اینستاگرام اعتبار صفحه کاری چندین برابر می‌شود در نتیجه میزان فروش افزایش می یابد از طرفی کاربران بیشتری جذب پیج میشوند و در ادامه میزان بازدهی صفحه در کنار تعامل کاربران چندین برابر می‌شود .

از هایلایت کمک بگیرید

هایلایت ها در واقع استوری‌ های منتخبی هستند که ادمین پیج و یا قسمت مدیریت به منظور سیو استوری و جلوگیری از حذف آن بعد از مدت 24 ساعت به آن قسمت می افزاید تا سایر افراد در صورت نیاز به این استوری ها دسترسی داشته باشند .

هایلایت ها جزو بخشی هستند که معمولا اغلب افراد تمایل به بازدید از آن دارند در نتیجه می توانید از استراتژی های فروش برای افزایش سود خود استفاده کنید .

ایجاد هایلایت های خصوصی متناسب با هر بیزنس :

قسمت هایلایت ها دربرگیرنده محتواهای مختلفی هستند و بسته به نوع پیج حتی این هایلایت ها می‌توانند متفاوت نیز باشند ، برخی از هایلایت ها ما بین اغلب پیج ها یکسان می باشد برای مثال همانند هایلایت درباره من یا قسمتی که برای آشنایی بیشتر کاربر با مدیریت است اما هر بیزنسی می تواند بسته به سلیقه خود هایلایت های جدید تر و متنوع تری ایجاد کند .

بکارگیری کال تو اکشن در هایلایت

یک استراتژی نوین برای افزایش فروش از طریق قسمت هایلایت ها کمک گرفتن از کال تو اکشن ها می‌باشد یعنی شما با هدایت افراد به هایلایت مشخص در ادامه آنها را به پیج خود جذب خواهید کرد و فروش بیشتری کسب می‌کنید ، همچنین در کنار آن رسیدگی به هایلایت و انتخاب استوری مناسب برای ذخیره سازی بسیار اهمیت دارد .

کاور مناسب

بعد از ایجاد کردن هایلایت ها بایستی کاور مناسبی برای این قسمت‌ها انتخاب بکنید ابتدا باید توجه بکنید که نوع کاور بایستی متناسب با موضوع هایلایت باشد و در حالت کلی تمامی کاورهای قرار گرفته در بخش هایلایت با قسمت پست‌ها متناسب بوده و تم یکسانی داشته باشند این روش به شما کمک خواهد کرد پیج یکدستی داشته باشید .

بروزرسانی هایلایت به صورت منظم

بایستی بدانید که نمی‌توانید همه استوری‌ های خود را در بخش هایلایت قرار دهید و بایستی مناسب ترین آن را برای هایلایت انتخاب بکنید و پیوسته استوری‌ های جدیدتری را به قسمت هایلایت خود اضافه کنید  ، تا افراد بتوانند با مطالعه و دیدن آنها اطلاعات بیشتری نسبت به کسب و کار شما بدست آورند .

کپشن مناسب

یکی از روش‌ های طبیعی برای افزایش نیزان فردش کمک گرفتن از کپشن‌ های مناسب است پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان پست بدون کپشن منتشر نکنید ، حداقل امکان حتی یک جمله برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید .

نیازی نیست لزوماً برای کپشن نویسی از تمامی کاراکترهای موجود استفاده کنید بسته به نوع پستی که منتشر می‌کنید می‌توانید کپشن طولانی و یا کپشن کوتاهی قرار دهید .

جمله اولی که در کپشن قرار می‌گیرد را بسیار جدی بگیرید چرا که به صورت پیش فرض در اینستاگرام تنها جمله اول نمایش داده می‌شود و کاربر برای اینکه ادامه متن را مشاهده بکند نیاز دارد تا بر روی کلمه more کلیک کند معمولا اگر متن موجود بتواند مخاطب را قانع کند ، کاربران ادامه متن را نیز مشاهده می کنند به این ترتیب محتوای شما توسط اینستاگرام مهر تایید خورده و شانس ورود به اکسپلور را بدست خواهد آورد .

تبلیغات

توجه داشته باشید که برای پیشرفت در هر شبکه ای و همچنین جذب اعضا معروفیت بیزینس شما بسیار اهمیت دارد در نتیجه بایستی تلاش بکنید که افراد بیشتری کسب و کار شما را شناخته و از آن حمایت بکنند که این مورد می تواند میزان فروش را چندین برابر سازد یکی از روش‌هایی که می‌تواند در افزایش محبوبیت برند و بیزینس شما بسیار موثر واقع گردد انجام تبلیغات می‌باشد .

در روش تبلیغات پیج شما توسط یک پیج بزرگتر که تعداد اعضای بیشتری دارد تبلیغ می‌شود در نتیجه سعی کنید از چنل هایی کمک بگیرید که فالوور های هم حوزه و یا هدف شما را داشته باشند در این صورت به دلیل حمایت شدن توسط صفحات جامع تر و دیدن شدن توسط افراد بسیار زیاد می تواند به فروش بالاتری دست یابید .

همکاری با حوزه های مرتبط و تبادل

بعد از تاسیس حساب‌های تجاری و همچنین انتخاب کردن حوزه مدنظر برای فعالیت خواهید دید که اینستاگرام حوزه‌های همکار و هم صنف شما را برای افزایش تعامل و همچنین برقراری ارتباطات بیشتر نمایش می دهد.

دنبال کردن و حمایت از پست های پیج های حریف می تواند باعث شود که آنها نیز به صورت متقابل صفحه شما را دنبال کرده و از محتواهای موجود حمایت کنند در نتیجه اگر روابط خود را گسترش دهید می توانید حجم زیادی از فالوور ها را دریافت کنید .

سعی کنید حتی با حوزه های همکار در قسمت دایرکت نیز در ارتباط باشید این مورد موجب خواهد شد که در صورت انتشار استوری در قسمت ابتدای لیست آنها قرار گیرید و حتی تعداد آمار بازدید پست ها نیز افزایش خواهد یافت .

پس با حمایت با حوزه های همکار آنها به صورت متقابل با صفحه شما ارتباط خواهند داشت و صفحه شما را دنبال می کنند به این ترتیب تعداد آمار دنبال کننده ها بسیار افزایش می یابد و اعتبار صفحه بیشتر میشود که افزایش همزمان فالوور ها و اعتبار می تواند بشدت سطح فروش محصولات را افزایش دهد .

همکاری با حوزه های مرتبط و تبادل

مدیریت کامنت ها

اگر قصد افزایش فروش از طریق کامنت ها را دارید نیاز است که این قسمت را به طور کامل مدیریت کنید .

نکته اول : سعی کنید کامنت های مثبت و یا نظراتی که اطلاعات جامع تر و تکمیل کننده پست را دارند حمایت کرده و پاسخ دهید همچنین در صورت امکان آنها را پین (pin ) کنید .

نکته دوم : نظرات منفی و یا حاوی کامنت های نامناسب را در صورت امکان پاک کنید تا تاثیر کافی بر روی سایر افراد نداشته باشد ‌.

نکته سوم : اگر جزو پیج های فروشگاهی هستید که در حوزه فروش محصول فعالیت دارید حتما سعی کنید به اکثر کامنت های پرسشی پاسخ دهید تا اعتبار صفحه افزایش یابد .

تعامل مستقیم با مخاطب در بخش کامنت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش داشته باشد .

تگ های مکانی و لوکیشن ها

تگ های مکانی و همچنین لوکیشن‌ها را برای پست‌های خود استفاده کنید ، استفاده کردن از لوکیشن ها و دایرکشن می تواند موجب افزایش تعداد بازدید کنندگان و مخاطبان پست گردد و شانس شما را برای افزایش تعداد فالوور را افزایش دهد ‌با افزایش تعداد بازدید می تواند محصولات بیشتری را بفروش برسانید .

می توانید به جای تگ کردن های بی مورد از تگ های مکانی استفاده کنید و لزوما قرار نیست که بیزنس شما در دنیای حقیقی باشد که موقعیت آن را قرار دهید حتی می توانید لوکیشن مکان های تفریحی که به آنجا سفر کرده اید نیز استفاده کنید .

استفاده کردن از لوکیشن های درست هم در پست و هم در قسمت استوری می تواند مخاطبانی را که در نزدیک آن مکان قرار دارند را بیشتر به سمت پیج شما روانه کند به این ترتیب تعداد مخاطبان بیشتری از همه جا بدست خواهید آورد همچنین افرادی که به کسب و کار شما نزدیک تر هستند اقدام به خرید محصولات خواهند کرد که این مورد می تواند بشدت سطح فروش را افزایش دهد .

سخن پایانی :

دانستید که افزایش فروش در اینستاگرام نیازمند رعایت نکات کلی و تکنیک های موثر می باشد ، شما می توانید در کنار نکات درج شده در قسمت فوق از کمپین های فروش ، کال تو اکشن ها ، تعامل با مخاطب ، کمک گیری از استوری و… نیز برای افزایش فروش خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بدست آورید .

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

مهارت های ضروری برای حسابداران حرفه ای چیست؟
HPgO2n8yXSqzrgWhsrEYqXZUHsKQjSiLxYpV35lJ
آخرین اخبار