به گزارش پول نیوز ، برای آنکه یک فعالیت اقتصادی شکل بگیرد، گزینه های بسیاری باید کنار هم باشند و البته نهایت همکاری را به عمل آورند تا اتفاق مبارکی رقم بخورد. اما تعامل برخی دستگاهها با یکدیگر می تواند دستاوردهای مثبتی به همراه داشته باشد.
بی شک بانک نقش تعیین کننده ای در تمامی معاملات و تبادلات دارد، زیرا یک سر هم خرید و فروشی به بانک بستگی دارد. اعداد و ارقامی که برای خرید یک کالا دست بدست می شود، به اندازه ای زیاد است که امکان مبادله کالا با پول نقد به هیچ عنوان مقدور نیست، زیرا به حجم زیادی از پول نیاز دارد. در نتیجه باید مبادلات مالی در فضای مجازی صورت بگیرد. در این صورت بابت خرید کالا یا خدمات پول زیادی جابجا می شود بدون آنکه مشکلات دست بدست کردن پول به صورت فیزیکی وجود داشته باشد.
بدلیل اهمیت فضای مجازی، بسیاری از موسسات در قالب تفاهم نامه همکاری با بانکها، نحوه همکاری خود را تعریف می کنند. یکی از بخشهای اقتصادی که خدمات ارزنده ای ارایه می دهد، بیمه ها هستند. وظیفه بیمه ها، مدیریت ریسک هایی است که اگر بدرستی صورت نگیرد، می تواند یک بنگاه اقتصادی، خانواده یا شخص را به درجه پایینی از شرایط اقتصادی تنزل دهد.
نکته بسیار مهمی که بیمه ها دنبال می کنند، بستن قرارداد همکاری با بانکهاست. واقعیت این است که مردم با بانکهای بسیاری همکاری دارند و اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت همزمان با چند بانک همکاری می کنند. از آنجا که مردم هنگام خرید هر کالا یا خدمت از جمله بیمه نامه، ترجیح می دهند با شرایطی ایده ال این مهم را انجام دهند، سعی می کنند بیمه نامه را از شرکتی خریداری کنند که با بانک مرتبط با خودشان تفاهم نامه همکاری داشته باشد تا نقل و انتقال پول بسادگی امکان پذیر باشد و حتی بتوانند امتیازهایی بگیرند.
رویکرد مردم به خرید بیمه نامه از شرکت دارای تفاهم نامه با بانکی که در آن حساب دارند باعث شده تا بیمه دی با هوشمندی نسبت به بستن تفاهم نامه همکاری با بانکها اقدام کند. در این رابطه بیمه دی بتازگی تفاهم نامه همکاری با بانک قرضالحسنه مهر ایران امضا کرد تا در راستای ارائه خدمات بیمهای با ظرفیتهای قرضالحسنه همکاری داشته باشد.
«هادی عبداللهی» مدیرعامل بیمه دی در مراسم امضای این تفاهمنامه، مزیتهای همکاری بانک و بیمه را تشریح کرد و گفت: بانک و بیمه دو ضلع مهم از اضلاع سهگانه اکوسیستم اقتصادی هستند و ظرفیتهای بالایی برای ایجاد تحولات مثبت در اقتصاد کشور و بهبود شرایط مردم دارند.
وی برای آنکه اهمیت این تفاهم نامه را توصیف کند به تشریح عملکرد بیمه دی و رکوردهایی که بدست آورده پرداخت و گفت: این شرکت در ماههای اخیر در میان حدود ۴۰ شرکت بیمه، رتبه نخست سهم از بازار را به دست آورده و فروش آن از ۵۰ همت عبور کرده است.
عبداللهی با تاکید بر اینکه اصلاح سبد پرتفوی از برنامههای اصلی بیمه دی است گفت: همکاری با بانک قرضالحسنه مهر ایران که جایگاه مثبتی در میان مردم دارد، میتواند دستاوردهای ارزشمندی در حوزه بانک و بیمه برای جامعه به همراه داشته باشد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران نیز در مراسم امضای تفاهم نامه با بیمه دی گفت: این بانک بهعنوان نخستین و بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور با ۵۴۳ همت منابع و بیش از ۲۱ میلیون مشتری، جایگاه مطلوبی در شبکه بانکی دارد و از نظر شاخصهای احتیاطی بانک مرکزی در سطح مناسبی قرار گرفته است.
غلامرضا فتحعلی با یادآوری اینکه در گذشته تعاملاتی با شبکه بیمه کشور وجود داشت گفت: این تعاملات در چارچوب برنامه جامع راهبردی بانک اصلاح و بهبود یافت که یکی از این اقدامات، بهبود در فرآیند احراز هویت مشتریانی بود که از بیمهنامهها در قالب خرید اقساطی استفاده میکردند.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به برنامه بانک برای ارائه خدمات مشترک با شرکتهای بیمهای به مشتریان، اضافه کرد: این بانک در کنار خدمات بازار پول، خدمات بیمهای را نیز در قالب تسهیلگری به مشتریان عرضه میکند. این همکاری با توجه به مزیت رقابتی و نرخ تمامشده پول نزدیک به ۴ درصد، میتواند شرایط مناسبی برای توسعه همکاریها ایجاد کند.