با ایجاد بخش جدید و بروزرسانی سامانه انجام می شود

نظارت و تسلط بیشتر بر چك الكترونیكی در همراه بانك ملت

به گزارش پول نیوز ، اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام امور روزمره به سازمانها، نهادها، مراکز، دستگاهها و بخشهای گوناگونی نیاز دارند که به واسطه نیاز مقطعی، به آنها مراجعه می کنند. بخشی از این مراجعات به صورت مستمر و بخش دیگر به صورت موردی است. اما نیاز مردم به خرید و فروش یا هر معامله دیگر، امری انکار ناپذیر است که بار آن بر دوش بانکها قرار می گیرد.بانک به اندازه ای اهمیت یافته که افراد از صبح تا پاسی از شب به خدمات بانکی نیاز دارند و به اشکال گوناگون از آن بهره می گیرند.

اکنون بیش از 30 بانک و چندین موسسه مالی و اعتباری و صندوق در کشور فعال هستند که هر کدام به نوبه خود، سهمی در جابجایی پول در کشور دارند. وجود این تعداد بانک و نیاز بی پایان و روزافزون مردم به بانک، باعث گرمی بازار رقابت در بین بانکها می شود و در نهایت بانکی موفق تر است که خدمات بیشتر و بهتری به مشتریان ارایه کند.

در این بین بانک ملت به صورت مستمر خدمات بیشتر و جامع تری به مشتریان ارایه می دهد، رویکردی که باعث شده مردم با رغبت بیشتری بانک ملت را برای بهره گیری از خدمات انتخاب کنند. بانک ملت برای آنکه مردم دردسر کمتری برای مراجعه به شعبه ها داشته باشند و بتوانند خدمات خود را از راه دور دریافت کنند، امکانات فراوانی را در فضای مجازی ایجاد کرده تا از یک سو ارتباط مستمر خود را با مشتریان حفظ کند و از سوی دیگر بهترین و مناسبترین خدمات را ارایه کند.

بانک ملت همواره در تلاش است تا امکانات خود را ارتقا دهد و در تازه ترین اقدام، سامانه بانکداری را ارتقا داد. این بانک با هدف توسعه سامانه های ارائه دهنده خدمت چک الکترونیکی و افزایش رضایتمندی مشتریان، علاوه بر سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی، ارائه خدمت چک الکترونیکی را در سامانه همراه بانک ملت امکان پذیر کرد.

بی شک معاملات به اشکال گوناگون صورت می گیرد که یکی از جدی ترین روشها، معاملات نسیه است. اما برای آنکه معاملات نسیه قابلیت پیگیری داشته و بتوان زمان مشخصی برای دریافت مبلغ تعیین کرد، اسناد بانکی تعریف شده است. اما بدحسابی و حتی سواستفاده از چک، باعث شده تا این سند کارساز، به ابزاری برای نگرانی تبدیل شود. به همین دلیل بانکها، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا بدنبال تعریف راهکارهایی رفتند تا چک را هر چه بیشتر کارآمد کنند که قانون چک اصلاح و در اقدامی بسیار مهم و تاثیرگذار، چک الکترونیکی وارد بازار شد.

همچنین بخوانید  حمایت قاطع بانک ملت از ازدواج و فرزندآوری

چک الکترونیکی دست کلاهبرداران و سواستفاده کنندگان از این سند مهم بانکی را به حداقل کاهش داد و مهمتر آنکه اعتبار اشخاص را در دسترس قرار داد. به موازات اهمیت چک الکترونیکی، بانک ملت برای سهولت دسترسی به فرآیندهای مربوط به چک الکترونیکی، گزینه جدیدی شامل تمام فرآیندهای مربوط به چک الکترونیکی تحت عنوان “مدیریت چک الکترونیکی” به فهرست خدمات همراه بانک ملت اضافه کرد که بر اساس آن، مشتریان می توانند پس از به روزرسانی نسخه سامانه همراه بانک خود با انتخاب گزینه “مدیریت چک الکترونیکی” به ثبت و کارسازی چک الکترونیکی خود اقدام کنند.

اما سوال اینجاست که مدیریت چک الکترونیکی چه خدماتی را ارایه می دهد و مشتریان پس از بروز رسانی سامانه بانک ملت، چه خدماتی را دریافت خواهند کرد. بانک ملت با راه اندازی بخش مدیریت چک الکترونیکی، درخواست دسته چک، دریافت و فعالسازی دسته چک، ثبت صدور چک، وصول، واگذاری و انتقال چک، کارتابل چک های الکترونیکی و گزارش چک های تخصیصی را در این قسمت از همراه بانک ملت تعریف و ایجاد کرده است.

البته این تمام خدمات در مدیریت چک الکترونیکی همراه بانک ملت نیست و خدمات دیگری همچون گزارش های اشتراکی چک های پیچک و چکاد نظیر گزارش استعلام صادرکننده چک در صیاد، گزارش استعلام دارنده چک در صیاد و … نیز در بخش خدمات چک همراه بانک ملت قرار داده شده است.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

خط-تولید-3-منظوره-شویا
ارس منطقه
آخرین اخبار