این استارتاپ برای پایان زندگی و مرگ برنامه‌ریزی می‌کند

پایان زندگی و مرگ

پلتفرم ایزول که از دل یک تراژدی شخصی متولد شده است، با استفاده از هوش مصنوعی به خانواده‌های داغدار کمک می‌کند تا فرآیندهای اداری پیچیده پس از فوت عزیزانشان را مدیریت کنند.

به گزارش پول نیوز ، دانل بورلی جونیور، پس از تجربه دردناک از دست دادن هر دو والدینش در مدتی کوتاه و مواجهه با بار سنگین امور اداری پس از آن، تصمیم گرفت تا راهی برای ساده‌سازی این فرآیند پیدا کند. او برای تحقق این ایده، به سراغ دوست دیرینه‌اش، راسل وستبروک، ستاره ۹ دوره آل‌استار NBA رفت و نتیجه این همکاری، تولد استارتاپ برنامه‌ریزی پایان عمر «ایزول» (Eizol) شد.

این پلتفرم که کمبا واکر، دیگر ستاره سابق NBA نیز در تأسیس آن مشارکت داشته است، با تکیه بر هوش مصنوعی، به خانواده‌ها کمک می‌کند تا جنبه‌های اداری و لجستیکی برنامه‌ریزی مراسم تدفین و امور پس از فوت را مدیریت و خودکارسازی کنند.

بورلی جونیور، مدیرعامل ایزول، در گفتگو با وب‌سایت تک‌کرانچ، انگیزه وستبروک برای پیوستن به این پروژه را این‌گونه توصیف کرد: «فرضیه اصلی راس در تمام کسب‌وکارهایی که به آن دست می‌زند این است که چگونه بر مردم تأثیر بگذاریم؟ ما درد شخصی را به پلتفرمی برای کمک واقعی به مردم تبدیل کردیم.»

عامل هوش مصنوعی ایزول به عنوان یک منبع پشتیبانی ۲۴ ساعته عمل می‌کند و کاربران را در تمام مراحل، از یافتن و رزرو یک مرکز تشییع جنازه گرفته تا لغو حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری فرد متوفی، راهنمایی می‌کند. این شرکت با همکاری شبکه‌ای از ارائه‌دهندگان خدمات مانند مراکز مراقبت‌های تسکینی، مراکز تشییع جنازه و شرکت‌های بیمه، استفاده از پلتفرم اصلی خود را رایگان کرده است و تنها برای ویژگی‌های پیشرفته‌تر، هزینه دریافت می‌کند.

راسل وستبروک که خود شاهد فرآیند دشواری بود که دوستش طی کرده بود، به تک‌کرانچ گفت: «من این فرصت را داشتم که با خانواده او نزدیک باشم و این فرآیند را با او طی کنم. او کار شگفت‌انگیزی در ایده‌پردازی و به ثمر رساندن این طرح انجام داده است و من از اینکه در کنار او در این مسیر شریک هستم، هیجان‌زده‌ام.»

ایزول که در سال ۲۰۲۴ تأسیس شده، از زمان راه‌اندازی پلتفرم خود در اوایل امسال، موفق به ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰,۰۰۰ خانواده شده است. این استارتاپ اکنون در حال عرضه یک پلتفرم سازمانی جدید برای شرکت‌های همکار است تا بتوانند ویژگی‌های ایزول را مستقیماً در نرم‌افزارهای مدیریتی خود ادغام کنند.

یکی از اهداف آینده ایزول، کمک به خانواده‌ها برای مدیریت «دارایی‌های دیجیتال» متوفی است؛ چالشی که با آنلاین شدن بخش بزرگی از زندگی مدرن، روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود. بورلی جونیور در این باره توضیح داد: «یک فرد معمولی بین ۷۰ تا ۱۰۰ حساب دیجیتال فعال دارد که خانواده‌اش آن‌ها را به ارث می‌برد. ما فرصتی بزرگ می‌بینیم تا این فرآیند را برای مردم روان‌تر کنیم.»

برای وستبروک، ایزول فراتر از یک سرمایه‌گذاری است؛ فرصتی برای استفاده از جایگاه و شهرت خود برای کمک به جوامع، به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار، تا بتوانند از یکی از دردناک‌ترین و پرهزینه‌ترین تجربیات زندگی با آرامش بیشتری عبور کنند.

او در پایان افزود: «این موضوع به هیچ وجه مربوط به من نیست، بلکه به خانواده‌هایی مربوط می‌شود که در دوران فقدان، به دنبال راهی برای کمک هستند. برای من، استفاده از جایگاهم برای انجام این کار، امری بدیهی است.»

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

ezgif
هوش-مصنوعي-متا-1024x576-1
آخرین اخبار