به گزارش پول نیوز ، مهندس علی قنادیان متخصص حوزه خدمات مشتریان و تجربه مشتری و مدیرعامل شرکت ICCS در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین چالشهای شرکتهای خدماتی، ایجاد اعتماد پایدار در مشتریان است.
وی افزود: برای رفع این چالش باید در سه حوزه عملیاتی، ارتباط عاطفی و تجربه استفاده ساده از خدمات تمرکز شود.
قنادیان ادامه داد: در حوزه عملیاتی، سادهسازی فرآیندهای اداری و کاهش مدت زمان دریافت خدمات به ویژه در بخش بیمه، از اولویتهاست.
وی با اشاره به اهمیت بهبود زیرساختهای دیجیتال، تاکید کرد: استفاده از اپلیکیشنهای کاربرپسند و تسریع فرایندهای آنلاین، میتواند تجربه مشتری را بهبود بخشد. از سوی دیگر، ایجاد ارتباط عاطفی قوی بین مشتری و سازمان باعث افزایش وفاداری و اعتماد میشود. این بخش باید همزمان با بهینهسازی فرایندهای عملیاتی دنبال شود تا نتایج مثبت پایداری به دست آید.
قنادیان ادامه داد: ادغام خدمات بیمه در روند روزمره زندگی مشتریان، از دیگر رویکردهای پیشنهادی برای بهبود تجربه کاربری است. این امر باعث میشود تا دریافت خدمات به شکل طبیعی و بدون دغدغه انجام شود و در نهایت به رضایت و اعتماد بیشتر منجر گردد.
بیشتر بخوانید : پنل تخصصی بیمه سامان در نمایشگاه الکامپ
متخصص حوزه خدمات مشتریان تصریح کرد: بهبود تجربه مشتری در حوزه B2B و B2C با رویکردی متفاوت، هدف مشترکی دارد: ارتقای کیفیت خدمات و افزایش اعتماد در مشتریان.