به گزارش پول نیوز ، ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل و نایبرئیس هیاتمدیره سبدگردان داریک پارس، درگفتگو با بورس نیوز، درباره نقش نمایشگاهها در بازاریابی و برندینگ شرکتها اظهارکرد: نمایشگاهها یک ابزار شناختهشده و جاافتاده برای بحث بازاریابی و برندینگ هستند و در سراسر جهان از آنها استفاده میشود. پیش از توسعه گسترده فضای مجازی، اثرگذاری نمایشگاههای حضوری بسیار بیشتر بود. اکنون با گسترش فضای مجازی و امکان برگزاری رخدادها به شکل مجازی، اثرگذاری نمایشگاههای فیزیکی کمی کاهش یافته است.
وی افزود: با این حال، نمایشگاهها میتوانند خود را با تغییرات تکنولوژی و رخدادهای روز تطبیق دهند. در کنار نمایشگاههای فیزیکی، امکان برگزاری نمایشگاههای مجازی نیز وجود دارد؛ بنابراین میتوان گفت که مقوله نمایشگاه، چه به شکل فیزیکی و چه مجازی، همچنان یک ابزار مؤثر در راستای بازاریابی و مارکتینگ است.
ظرفیتهای نمایشگاه کیش اینوکس
شهرآبادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس ادامه داد:، اما نمایشگاه کیش اینوکس، با توجه به اینکه در جزیره کیش، منطقهای آزاد، خوب و شناختهشده است و بخشی از زیرساختها را نیز داراست، میتوانست اثرگذاری بیشتری در راستای توسعه مراودات مالی، تجاری و بازرگانی شرکتها داشته باشد و همچنین، در کمک به برندینگ و بازاریابی آنها مؤثر باشد.
مدیرعامل سبدگردان داریک پارس همچنین بیان کرد:، چون هر سال به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه شرکت میکنم، معتقدم نمایشگاه همچنان مفید است و حضور در آن ارزشمند میباشد. ما معمولاً هر سال در این نمایشگاه حضور داریم و برداشتهای خوبی هم داشتهایم. با این حال، اگر شرایط تحریمها و سایر محدودیتها نبود، این نمایشگاه میتوانست اثرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد.
اهمیت حفظ نمایشگاههای منظم تهران و کیش
نایب رئیس هیات مدیره سبدگردان داریک پارس در این باره خاطرنشان کرد: با شرایط موجود نیز در این نمایشگاه بستری برای معرفی توانمندیهای شرکتها، بازار سرمایه و بازار پول وجود دارد؛ زیرا در این زمینه، در کشور عمدتاً هر سال تنها دو رخداد منظم برگزار میشود: نمایشگاه تهران و نمایشگاه کیش. شهرستانها نیز یکی، دو نمایشگاه را به صورت نامنظم برگزار میکنند، اما آنچه منظم است، برگزاری این نمایشگاه در کیش و تهران هستند. به نظر من، این نمایشگاهها باید حفظ شوند و از آنها به صورت مثبت استفاده شود.
وی گفت: در این نمایشگاه، در واقع برای ما و شرکتکنندههای دیگر فرصتی برای گفتوگوهای رو در رو و آشنایی با دستاوردهای جدید نهادها، شرکتها یا بانکها ایجاد میشود. همچنین فرصتی برای معرفی، شناخت و تعامل تجاری و مالی است. به اعتقاد من، با وجود همه این موارد و مشکلات، این نمایشگاه همچنان باید حفظ شود.
شهرآبادی افزود: به نظر من، باتوجه به تغییراتی که در جامعه و دنیا رخ میدهد، بهتر است، برگزارکنندگان نمایشگاه هر سال خطوطی را در نمایشگاه پررنگتر کنند. به عنوان مثال، زمانی که فینتک توسعه پیدا میکند، حتماً باید کاری انجام شود که در نمایشگاه تعدادی غرفه، مشارکتکننده و میزگرد و سمینار در این زمینه وجود داشته باشد. در حال حاضر که موضوع هوش مصنوعی داغ است، حتماً باید نشستهایی در راستا و در چارچوب هوش مصنوعی برگزار شود. باید شرکتکنندهها یا شرکتهای دانشبنیانی که در این زمینه فعالیت میکنند شناسایی و به نمایشگاه بیایند تا جنبه آشنایی مشارکتکنندهها با زمینههای جدید در نمایشگاه فراهم شود. اگر چنین اقداماتی انجام شود، فکر میکنم نمایشگاه میتواند از سالهای قبل مفیدتر باشد.