به گزارش پول نیوز ، در این پنل، حمیدرضا قنبری، مدیر بازاریابی بیمه سامان، با اشاره به تأثیر تکنولوژی گفت: صنعت بیمه تحت تاثیر پیشرفتهای فناوری قرار گرفته و تکنولوژی نحوه ارائه خدمات، چه در فروش و چه در پرداخت خسارت، را تغییر داده است.
وی افزود: شرکتهای بیمه در دو نقطه با بیمهگذار در تعامل هستند؛ هنگام خرید بیمهنامه و هنگام دریافت خسارت در ایران، خرید بیمه با تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و پلتفرمهای مختلف این فرآیند را تسهیل میکنند.
قنبری تاکید کرد: بیمه سامان به دنبال توسعه دیجیتال است تا بیمهگذاران در تمام نقاط تماس دیجیتال از خدمات بهرهمند شوند.
در ادامه، میثاق حسینی، قائممقام بیمه بازار، گفت: صنعت بیمه فضای آزمون و خطا ندارد و ساختاری سنتی دارد. شرکتها اغلب همه فعالیتها را خود انجام میدادند، اما دنیا به سمت واگذاری نقشهای پیچیده به کارگزاران و نمایندگان ویژه حرکت میکند.
حسینی تاکید کرد: بیمه سامان در این زمینه پیشرو است و بسیاری از زیرساختهای آن در سایر شرکتها دیده نمیشود.
سخنران بعدی امیر مهدی ابراهیمیان، کارشناس صنعت بیمه بود که در خصوص سیر تحول صنعت بیمه گفت: دوران کرونا تحول دیجیتال را در کانون توجه شرکتها قرار داد، اما ساختار API و زیرساختها تغییر چندانی نکرد. این تحولات بر رفتار مصرفکنندگان نیز تاثیر زیادی گذاشت.
وی افزود: پساکرونا سهم فروش مستقیم شرکتها و سهم فروش بازیگرانی که در زیرساخت IT سرمایهگذاری کردهاند افزایش یافته و بیمهگران باید بر سفر خرید مشتریان تمرکز کنند.
در ادامه جلسه بهروز اسدنژاد، مدیرکل شورای فنی و مدیریت ریسک بیمه ایران طی سخنانی گفت: بازیگران اکوسیستم بیمه از گذشته شامل شرکتها، رگولاتور، نمایندگان، کارگزاران، مشتریان و محیطهای کلان اقتصادی بودند، اما از سال ۱۳۹۵ یک بازیگر جدید به این جمع اضافه شد که ابتدا به رسمیت شناخته نشد و پس از آن آییننامهای برای حضورش تدوین شد.
بیشتر بخوانید: بیمه سامان پیشگام تحول دیجیتال صنعت بیمه
وی افزود: کاهش توانایی نمایندگان در فروش به دلیل عدم مراجعه مشتریان است؛ بیش از ۱۰ میلیون خودرو و موتورسیکلت بیمه شخص ثالث ندارند. آموزش موثر تنها زمانی ممکن است که نیاز مشتری واقعی باشد.
اسدنژاد تاکید کرد: تفاوت اصلی بیمه با بانکداری در این است که مشتریان بیمه غالباً تنها بر اساس اجبار به سمت خرید سوق داده میشوند و درک درستی از آن ندارند.