آمار شکایات بیمه‌ای در پنج‌‌ماهه نخست ۱۴۰۴

بیمه مرکزی، آمار شکایات صنعت بیمه در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ را منتشر کرد.

به گزارش پول نیوز ، طبق آمار اعلام شده، از مجموع ۷ هزار و ۹۸۶ شکایت ثبت شده در رشته‌های مختلف بیمه، تعداد ۷هزار و ۳۰۸ شکایت مختومه شده و ۶۷۸ مورد همچنان در حال رسیدگی است.

براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با ۳۵۵۸ شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۳۲۶۵ شکایت رسیدگی شده و ۲۹۳ مورد در حال رسیدگی است.

پس از آن، رشته بیمه درمان با ۲۰۱۶ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۱۸۳۳ شکایت مختومه و ۱۸۳ شکایت در حال بررسی است.

رشته بدنه اتومبیل نیز با ۹۳۸ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۸۷۶ فقره رسیدگی شده و ۶۲ مورد دیگر در حال رسیدگی است.

بر اساس این گزارش، کمترین شکایات در رشته‌های بدنه کشتی (۳ مورد)، اعتبار (۴ مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (۶ مورد) ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی برگزار شد

شایان ذکر است؛ آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمه‌گذاران منتشر می‌شود. آمار شکایات می‌تواند برای ارزیابی رویه‌ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه مورد استفاده قرار گیرد، اما توصیه می‌شود این آمار با سایر شاخص‌ها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکت‌ها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاج‌ها قابل قبول و صحیح‌تر باشد.

برای جداول آماری مرتبط اینجا (https://centinsur.ir/fa-IR/Portal/5530) را ملاحظه کنید.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

202311106189517519_Orig
جنگ اایران و اسرائیل
آخرین اخبار