مدیرعامل بیمه البرز بر شناخت فرهنگ و نیاز منطقه ای تاکید کرد

فروش بیمه‌نامه البرز با اتکا به فرهنگ بومی

به گزارش پول نیوز ، در شرایطی که کشورمان در معرض انواع تهدیدها و بلایای طبیعی قرار دارد و بسیاری از مردم در شهرها و روستاها در نتیجه یک حادثه جان و مال خود را از دست می دهند، توجه لازم به بیمه صورت نمی گیرد. از سیل تا زلزله و از آتش سوزی تا انفجار و بسیاری موارد دیگر همواره مردم کشورمان را تهدید می کند. برای آنکه این میزان تهدید را مدیریت کرد، تنها راهکار تاثیرگذار، استفاده از ظرفیت بیمه ها برای مدیریت ریسک است، اما با کمال تاسف توجه لازم به بیمه صورت نمی گیرد و در بهترین شرایط ضریب نفوذ بیمه در کشورمان حدود 8 درصد است که اگر بیمه های اجباری همچون بیمه شخص ثالث را از این چرخه حذف کنیم که به زور قانون خریداری می شود، ضریب بیمه پایین تر از این اعداد است.

بی توجهی مردم برای خرید بیمه نامه، دلایل زیادی دارد که ضعف اطلاع رسانی، تبلیغات، فرهنگ سازی، برگزاری همایش ها، الگوسازی و بسیاری گزینه های دیگر را می توان نام برد، اما جدی ترین چالشی که می توان مورد تاکید قرار داد، ضعف فرهنگ سازی است. باید بپذیریم که مردم درک درستی از بیمه ندارند و برای اثبات این ادعا، کافی است به خرید بیمه نامه در مناطق زلزله زده و سیل زده توجه کنیم. در حالی که یک زلزله یا سیل، ساکنان این مناطق را به خاک سیاه می نشاند و زیانهای هنگفتی برای آنها رقم می زند، با این وصف خرید بیمه نامه افزایش نمی یابد، در حالی که انتظار می رود مردم زیاندیده که بخوبی می دانند در منطقه حادثه خیز قرار دارند و احتمال دارد بار دیگر حادثه دیگری بروز کند، همچنان نسبت به خرید بیمه نامه بی توجه هستند. مردمانی که حتی یک بار با خودرو تصادف نکرده اند، سر وقت نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خودرو اقدام می کنند، اما در شرایطی که زندگی شان را سیل برده یا زیر آوار زلزله مانده و می دانند در منطقه حادثه خیز زندگی می کننند، بیمه نامه نمی خرند.

آنچه لجبازی مردم در نخریدن بیمه نامه را توجیه می کند، نبود درک مناسب از شرایط است که باید به وسیله فرهنگسازی، هشدارهای لازم انجام شود. اما فرهنگسازی شرایط خاص خودش را دارد و باید برای هر قومی به زبان خودش فرهنگسازی کرد. باید باورها، عقاید، روشهای زندگی و… هر قومی را در نظر گرفت و بر اساس آنها، تشویق به خرید بیمه نامه کرد.

همچنین بخوانید  حمایت قاطع بیمه البرز از علم و دانش

مدیرعامل بیمه البرز در نشست با کارکنان و شبکه فروش شعبه خرم آباد، بخوبی این مهم را تشریح و از کارکنان این منطقه خواست متناسب با باورهای قوم خودشان، فرهنگسازی کنند.

از آنجا که شبکه فروش مسوولیت مستقیم مذاکره با مردم را بر عهده دارد، موسی رضایی بر نقش بی بدیل شبکه فروش در اعتمادسازی مشتریان و استمرار خوشنامی بیمه البرز تأکید کرد و گفت: سرمایه اصلی بیمه البرز، نیروی انسانی و شبکه فروشی است که با تعهد و صداقت، پل ارتباطی میان شرکت و بیمه گذاران هستند.

مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به شرایط خاص خرم آباد، لزوم تدوین و اجرای استراتژی های فروش متناسب با فرهنگ، نیازها و ویژگی های اقتصادی و اجتماعی منطقه را مورد تأکید قرار داد و افزود: بازار هر منطقه اقتضائات ویژه ای دارد و اگر استراتژی فروش با فرهنگ بومی و شرایط محلی تنظیم شود، هم رضایت مشتریان افزایش می یابد و هم زمینه رشد و توسعه شبکه فروش فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیمه البرز در مسیر خدمت رسانی به بیمه گزاران، ضمن پایبندی به اصول حرفه ای، از رقابت های غیر فنی و غیر اصولی پرهیز کرده و رقابت سالم در چارچوب قوانین و مقررات را ملاک عمل خود قرار می دهد.»

موسی رضایی در ادامه به توسعه خدمات آنلاین اشاره کرد و گفت: بیمه البرز با بهره گیری از ظرفیت های نوین فناوری، خدمات آنلاین متنوعی را در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به بیمه گذاران و تقویت شبکه فروش عرضه کرده که تکمیل و گسترش آن به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر همبستگی مدیران و شبکه فروش در مسیر خدمت رسانی و نیز اهمیت تکریم ارباب رجوع، یادآور شد: در تعالیم دینی ما همواره بر احترام به مشتری و خدمت صادقانه به مردم توصیه شده و این اصل، خط مشی ماندگار بیمه البرز خواهد بود.

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

6288-1
بیمه دی
آخرین اخبار