رتبه اول تسهیلات پردازی و چهارم تراکنش بین بانکها نشان می دهد

بانک قرض الحسنه مهر ایران در اوج اعتمادآفرینی

به گزارش پول نیوز ، در آشفته ترین شرایط اقتصادی قرار داریم. دلار به صورت لحظه ای بالا می رود و هیچ ترمزی برای متوقف کردن آن وجود ندارد. طلا نیز در تعقیب دلار است و به تبع افزایش قیمت دلار و طلا، دیگر کالاها و خدمات نیز روند صعودی در پیش گرفته اند. در این شرایط مردم ترجیح می  دهند به هر شکل ممکن پول بدست بیاورند و در اولین فرصت آن را تبدیل به کالا کنند.

تنها گزینه ای که می توان بی منت، پول بدست آورد، دریافت تسهیلات از بانکهاست. اما دریافت تسهیلات بانکی نیز بدین سادگی نیست مگر آنکه از قبل آینده نگری شده باشد. منظور از آینده نگری، بررسی طرح های بانکی است به نوعی که مشخص شود در کدام بانک چه حسابی باز کنیم و از کدام طرح برای دریافت تسهیلات بهره بگیریم. متاسفانه بهره بانکی، دریافت تسهیلات را با چالش رو به رو کرده و بهره های بالای 20 درصد، باعث نگرانی مردم در گرفتن تسهیلات هستند. همچنین بسیاری از مردم اعتقادی به بهره بانکی ندارند و این وضعیت را غیر شرعی می دانند، رویکردی که باعث می شود به سوی این تسهیلات نروند.

در چنین شرایطی، بانک قرض الحسنه مهر ایران بهترین گزینه برای دریافت تسهیلات است. اگرچه این بانک طرح های بسیاری برای پرداخت تسهیلات دارد، اما شرایط برای تمامی متقاضیان تسهیلات یکسان است و بانک در پایان تمامی طرح ها خطاب به کاربران خود تاکید کرده « کاربر گرامی؛ بر اساس موازین شرع مقدس اسلام، بانک برای پرداخت وام قرض الحسنه هیچگونه شرط و تعهدی نداشته و متقابلاً از مشتریان محترم هم شرطی را خواهد پذیرفت. پرداخت وام براساس میانگین گیری کارکرد و ضوابط داخلی بانک است». این جملات نشان می دهد که شرع تنها ملاک عمل است و هیچ امتیازی خارج از ضوابط بانک در نظر گرفته نمی شود.

عملکرد سالم و شفاف بانک قرض الحسنه مهر ایران باعث شده در سال گذشته بیش از ۵ میلیون تسهیلات پرداخت کند و همچون سالهای گذشته، بیشترین تعداد تسهیلات را در میان بانک‌های کشور پرداخت کرده؛ به ‌گونه‌ای که در شاخص تعداد تسهیلات، عملکرد آن از مجموع ۲۰ بانک نیز فراتر رفته است.

همچنین بخوانید  "مهرپوز" پاداش بانک مهر ایران به دارندگان دستگاه پوز

نکته بسیار مهمی که بانک قرض الحسنه مهر ایران داشته، حفظ نرخ مطالبات غیرجاری به تسهیلات، در سطح کمتر از یک درصد است، رویکردی که سالها حفظ کرده و توانسته این بانک را در جایگاه بهترین عملکرد در میان بانک‌های ایرانی قرار دهد. نرخ مطالبات غیرجاری به تسهیلات یا معوقات، یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی بانک‌ها به شمار می‌رود و افزایش این نرخ می‌تواند ریسک‌های جدی از جمله کاهش نقدینگی و افت توان بانک‌ در پرداخت تسهیلات جدید را به همراه داشته باشد. مهمتر آنکه این بانک پایین‌ترین نرخ مطالبات غیرجاری (NPL) را ثبت کرده است.

پرداخت این میزان تسهیلات به گزینه های بسیاری بستگی دارد که مهمترین آنها، افزایش روزافزون مشتریان بانک است. در حالی سال گذشته فتحعلی مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از حدود 18 میلیون مشتری خبر داد که هدفگذاری کرد مشتریان بانک به 40 میلیون تن خواهد رسید. هنوز یک سال از این ریلگذاری نگذشته که مشتریان بانک از 21 میلیون تن عبور کرده و به نظر نمی رسد بانک برای دستیابی به هدفگذاری مشکلی داشته باشد.

شاید تصور شود که مشتریان، موجودی خود را سپرده گذاری و تا زمان دریافت تسهیلات رها می کنند، اما این گونه نیست و آنچه بانک قرض الحسنه مهر ایران را متمایز می کند، افزایش تعداد تراکنش هاست. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ثبت بیش از ۹ درصد تراکنش‌های شاپرکی، در رتبه چهارم پرتراکنش‌ترین بانک‌های کشور قرار دارد و توانسته طی ماه‌های اخیر این جایگاه را تثبیت کند.

واقعیت این است که مشتریان نه فقط نقدینگی خود را در بانک قرض الحسنه مهر ایران سپرده گذاری می کنند، بلکه عملیات بانکی خود را نیز به این بانک منتقل کرده اند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته با دو پله صعود، ابتدا به رتبه پنجم و سپس به رتبه چهارم پرتراکنش‌ترین بانک‌های کشور رسید؛ موفقیتی که بیانگر افزایش اعتماد و استقبال مردم از خدمات این بانک و تبدیل آن به گزینه نخست بخش بزرگی از اقشار جامعه است.

مدیران بانک تحقق این دستاورد را متأثر از دقت کارکنان در فرآیند اعتبارسنجی مشتریان، خوش‌حسابی مشتریان وفادار و باور عمیق جامعه به قرض‌الحسنه می‌دانند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بانک-سپه-865553245
2بانک صنعت و معدن
آخرین اخبار