به گزارش پول نیوز ، اگرچه صنعت بیمه، جامعه مخاطب بسیاری دارد و بسیاری از بیمه ها به ویژه بیمه های اجباری بسادگی فروخته می شود، اما 30 شرکت بیمه و تعداد بسیاری کارگزاری نشان می دهد که رقابت در عرصه صنعت بیمه کار آسانی نیست و برای فروش و سودآوری بیشتر، باید اقدامات تاثیرگذاری انجام داد تا از دیگر رقبا پیشی گرفت.
صنعت بیمه همچون بسیاری صنایع و مشاغل دیگر نیازمند هوشمندی، درایت و مدیریت تاثیرگذار است. باید شرایط بازار را مورد ارزیابی قرار داد، ظرفیت موجود را شناسایی کرد، نسبت به ایجاد فرصت ها و ظرفیت های جدید اقدام کرد، آینده نگری را در دستور کار قرار داد و پس از در نظر گرفتن جمیع جهات، وارد عرصه فعالیت شد.
بی شک نمایندگی های فروش و بازاریابان نقش تاثیرگذاری در فروش و درآمد شرکتهای بیمه دارند و البته تعامل با کارگزاری ها نیز می تواند تاثیرگذار باشد، اما اقداماتی که در سطح کلان صورت می گیرد، می تواند گامی پیش برنده باشند. مذاکرات در سطح کلان، رایزنی با مدیران دستگاهها، حضور در نمایشگاه ها، برگزاری جلسات تخصصی، برقراری ارتباط و بسیاری گزینه های دیگر می تواند بسیار مفید واقع شود.
رویکرد رایزنی و مذاکره در سطوح بالا، یکی از برنامه ریزی های تاثیرگذار بیمه دی در دوران مدیریت جدید است. اما در تازه ترین رویکرد، تفاهم نامه شرکت بیمه دی با سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد، تفاهم نامه ای که برای گسترش خدمات نوآورانه بیمهای و ارتقای سطح رفاه اجتماعی به امضا رسید.
در قالب این تفاهمنامه که به امضای هادی عبداللهی مدیرعامل بیمه دی و محمد کبیری مدیرعامل منطقه آزاد کیش رسید، مقرر شد بیمه دی مجموعه متنوعی از خدمات بیمهای مانند بیمههای عمر، حوادث، خودرو و سایر پوششهای بیمهای را با تسهیلات اختصاصی و فرآیندهای سادهسازیشده به کیشوندان ارایه دهد.
هادی عبداللهی در تشریح اهمیت و توانمندی بیمه دی گفت: این شرکت با کسب رتبه نخست از نظر سهم بازار، توانگری مالی در صنعت بیمه کشور و بهرهمندی از فناوریهای نوین دیجیتال و قرارداد با بیش از ۱۲ هزار مرکز و مرجع درمانی، آمادگی دارد خدماتی در سطح ممتاز در جزیره کیش ارایه دهد.
وی با اشاره به اینکه سه محور اصلی برنامههای توسعهای بیمه دی شامل «ارتقای توانگری مالی»، «تحول دیجیتال» و «افزایش بازده سرمایهگذاری» نتایج مثبتی در سودآوری و جذب مشتریان کلان داشته گفت: بیمه دی نسبت به سازمان منطقه آزاد کیش خود را متعهد به ارائه خدمات درمانی همسطح با بهترین بیمارستانهای تهران میداند و امیدوار است در مسیر حمایت از جامعه ایثارگری و توسعه بیمههای مردمی، سازمان منطقه آزاد کیش را نیز در همراهی خود داشته باشد.
واقعیت این است که بیمه دی در تمامی عرصه ها توانمند عمل کرده، اما در عرصه درمان حضور موثرتری داشته و با ارایه خدمات بیمه ای در عرصه درمان، کمبودهای بیمه ای در عرصه درمان را جبران کرده است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز با تاکید بر اینکه تفاهمنامه با بیمه دی گامی موثر برای ارتقای رضایتمندی شهروندان در جزیره کیش خواهد بود گفت: تلاش بر آنست با استفاده از ظرفیتهای مشترک، سطح جدیدی از رفاه اجتماعی، آرامش روانی و اطمینان خاطر را برای ساکنان و کارکنان این منطقه آزاد فراهم شود.
محمد کبیری با اشاره به لزوم بهینهسازی فرآیندهای بیمهای افزود: مردم باید بدون دغدغه و با کیفیت بالا از خدمات بیمهای بهرهمند شوند و خوشبختانه تیم حرفهای و پاسخگوی بیمه دی، نویدبخش تحقق این هدف است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش که گویا مطالباتی فراتر را از تفاهمنامه با بیمه دی دنبال می کند، از علاقه سازمان به طراحی مدلهای نوین تأمین مالی از طریق ابزارهای بیمهای خبر داد و گفت: ما به دنبال توسعه بیمههای پروژه محور، بهویژه بیمههای عمر و سرمایهگذاری هستیم تا ضمن کمک به زیرساختهای جزیره، امکان مشارکت مردم در پروژههای اقتصادی فراهم شود و این همکاری میتواند الگوی موفقی از پیوند صنعت بیمه با اقتصاد پروژهمحور باشد.
این تفاهمنامه در ادامه همکاری قبلی سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت بیمه دی در زمینه خدمات درمانی امضا شده و با هدف گسترش دامنه خدمات، وارد مرحلهای جامعتر و هدفمندتر برای ارتقای رفاه بیمهای کارکنان این سازمان، خانوادههای آنان و شرکتهای تابعه شده است.