فرخ نژاد دلایل پیشرفت و ركورد شکنی ها را تشریح كرد

فناوری و نوآوری، رمز صعود بانک ملت به قله بانکداری

به گزارش پول نیوز ، فناوری و نوآوری مهمترین اصل در بنگاهداری امروز است، زیرا تحولات چشمگیر روز افزون در تمامی عرصه ها نشان می دهد که ماندن بر روشها و باورهای سنتی نه تنها پاسخگو نیست، بلکه مخرب است و از مدتها قبل، تاثیرات خود را از دست داده است. از سوی دیگر مقایسه بنگاههای اقتصادی سنتی و نوین و بررسی بیلان عملکرد هر کدام نشان می دهد که تحولات تا چه اندازه کاربردی و تاثیرگذار بوده است.

شاید نوآوری و فناوری در بنگاه های صنعتی و تولیدی تاثیرات خود را بخوبی نشان ندهد، اما فناوری و نوآوری در بخش خدمات همواره تاثیرگذار بوده و این تاثیرگذاری از همان گام های اول خودنمایی کرده است.

یکی از مهمترین بخشهای خدماتی کشور که دیگر دستگاهها، اشخاص حقیقی و حقوقی را متاثر کرده، بانکها هستند. واقعیت این است که هیچ شخص حقیقی و حقوقی را نمی توان یافت که بدون وابستگی به نظام بانکی بتواند امورات خود را بگذراند. از خرید کالاهای ابتدایی تا معاملات بزرگ اقتصادی همگی به نظام بانکی وابسته هستند و هیچ شخص حقوقی یا حقیقی را نمی توان یافت که نسبت به نظام بانکی بی توجه باشد و اهمیت آن را ناچیز توصیف کند.البته بانکها نیز جایگاه خودشان را دارند و برخی بانکها نسبت به ارایه خدمات توانمند و برخی دیگر کم توان هستند.

بانک ملت در بین بانکهای کشور از توانمندی بیشتری برخوردار است. این بانک با داشتن شعب بسیاری در سراسر کشور، توانسته نیاز مشتریان را برای پاسخگویی حضوری فراهم کند. از سوی دیگر برای آن دسته از مشتریان که به هر دلیلی قادر به حضور در شعب بانک نیستند یا تمایل استفاده از خدمات نوین دارند، خدمات رسانی گسترده ای را در فضای مجازی تعریف کرده است. روزی که بانک ملت با دانشگاه تهران قرارداد همکاری در عرصه هوش مصنوعی تنظیم کرد، می توانستیم رسیدن به فله هار فناوری و نوآوری ها را پیش بینی کنیم.

امروز بانک ملت با بکارگیری از فناوری ها و نوآوری های روز، توانسته رکوردهای بالایی در عرصه های گوناگون بر جای بگذارد. در این رابطه مدیر عامل بانک ملت با تاکید بر تمرکز بر توسعه فناوری های نوین و نوآوری در ارائه خدمات بانکی گفت: پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان و تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات با هدف ارائه خدمات پایدار، از جمله سیاست ها و اقدامات انجام شده سال 1403 بوده که در سال 1404 نیز ادامه داشته است.

فرشید فرخ نژاد با یادآوری اینکه با بهره گیری از سامانه پرداخت غیرحضوری تسهیلات، ضمن بهبود تجربه مشتریان، موفق شدیم 16.5 درصد از تسهیلات خرد را از این بستر پرداخت کنیم گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این رقم در پایان سال جاری باید به 40 درصد برسد.

اگرچه سالهاست هوش مصنوعی در جهان بکار می رود و گسترش بسیاری داشته، اما توجه به هوش مصنوعی در کشورمان افزایش یافته که مدیرعامل بانک ملت از بهبود فرآیندها و استفاده از روش های نوین اعتبارسنجی با بهره گیری از هوش مصنوعی خبر داد و گفت: نوسازی شبکه پایانه های فروش هم در سال گذشته انجام شد، به گونه ای که بانک موفق شده بار دیگر رتبه نخست را در مبلغ تراکنش های شبکه پرداخت کشور کسب کند.

همچنین بخوانید  درخشش بانک ملت در کنار نام آوران اقتصادی

وی با تاکید بر اینکه با حفظ مسیر تحولی، کماکان در پی بهره گیری حداکثری از فناوری های نوین، توسعه اکوسیستم دیجیتال و افزایش خدمات نوآورانه هستیم گفت: تمرکز ویژه ای بر خلق ارزش بیشتر برای مشتریان و واکنش هوشمندانه به تغییرات محیطی خواهیم داشت.

یکی از جدی ترین نیازهای مشتریان، دریافت تسهیلات است که پیچیدگی دریافت تسهیلات همواره مورد انتقاد بوده، اما مدیرعامل بانک ملت از ساده سازی فرآیند اعطای تسهیلات خرد با تمرکز بر هوش مصنوعی خبر داد و گفت: تمرکز بر تداوم سودآوری پایدار از مسیر تنوع بخشی به درآمدهای بانک و توسعه خدمات ارزی را نیز در دستور کار قرار دارد.

فرخ نژاد پیشتازی بانک ملت در صنعت بانکداری و موفقیت های مالی را پشتوانه محکمی برای نوآوری و ارائه خدمات متمایز و حضور موثرتر در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از فناوری های نوین، مسیر رشد و تعالی بانک ملت هموارتر خواهد بود.

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

171335207
469599
آخرین اخبار