«سایپا» ناجی خودروهای در راه مانده

به گزارش پول نیوز ، جنگ همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد و هر چقدر جدی تر، ویرانگرتر و مخرب تر باشد، به همان نسبت تبعات بیشتری دارد. آن چیزی که این شرایط را قابل تحمل می کند، همکاری و همراهی تمامی بخشهاست و تاثیرات شگرفی برجای می گذارد.

شرایط جنگی حساسیت های بسیاری ایجاد می کند و مردم از نظر تحمل شرایط جنگی، به چند دسته تقسیم می شوند؛ عده ای بازمانده از دوران هشت سال دفاع مقدس، انواع موشک باران و حملات هوایی از سوی عراق را دیده و نگرانی بابت تحمل حملات اسراییل نداشتند. عده ای دیگر اگرچه با جنگ بیگانه بودند، اما شخصیت مقاومی داشتند و بخوبی می توانستند با سروصداهای حملات هوایی اسراییل کنار بیایند. عده ای جان بر کف و تسلیم در برابر مشیت الهی و عده ای دیگر بدنبال پیدا کردن محیطی آرام و بی سروصدا بودند.

در این بین، زنان و کودکانی هم بودند که تاب تحمل شرایط را نداشتند و در نتیجه حملات جنگی، دچار بیماری های شدید روحی روانی می شدند.  کودکانی که ساعتها پس از پایان حمله هوایی، همچنان اشک می ریختند و لرزه بر اندامشان می افتاد. این افراد رفتن را به ماندن ترجیح دادند و از همان ساعتهای اولیه، کوله بارشان را بسته و به سوی محیطی آرامتر حرکت کردند. اگرچه شاید همه چیز مطلوب به نظر برسد، اما اتفاقاتی رخ می دهد که به هیچ عنوان قابل پیش بینی نبوده است.

بی شک برای هر مسافرتی خودرو نقش اساسی دارد و مردم انتظار دارند به محض آنکه تصمیم به حرکت گرفتند، خودروشان را روشن و به سوی مقصد حرکت کنند. اینکه در ابتدا خودرو حرکت کند، یک بخش از سفر است، اما ادامه حرکت در طول مسیر یک چیز دیگر است و هرگز نمی توان احتمال خرابی خودرو را نادیده گرفت.

خرابی خودرو بدترین داستانی است که برای هر مسافری رخ می دهد و هزینه های تعمیر از دستمزد مکانیک تا خرید قطعه در بسیاری از موارد به اندازه ای سنگین تمام می شود که مسافران ناچار می شوند از نیمه راه بازگردند و این رویکرد در شرایط جنگی که مردم تصمیم به رفتن از مناطق در معرض بمباران گرفته بودند، بسیار ناگوارتر به نظر می رسید.

اما گروه خودروسازی سایپا با رویکرد تاثیرگذاری برای تمامی کسانی که محصولات سایپا را خریداری کرده و در راستای ارایه بهترین خدمات پس از فروش، بخش امداد خودرو سایپا را فعال کرد و به صورت ویژه خدمت رسانی به آنانی که پشت فرمان خودروهای سایپا نشسته بودند را در دستور کار قرار داد. بنابر این رویکرد گروه خودروسازی سایپا، تمامی کسانی که محصولات سایپا را خریداری کرده اند، بدون هیچ نگرانی، می توانند در هر نقطه از کشور با تعمیرکاران امداد خودرو سایپا تماس بگیرند و از آنان درخواست کمک کنند، البته اگر خودروهایشان خراب شود، اتفاقی که به ندرت اتفاق می افتد و سایپا برای این موارد اندک برنامه ریزی گسترده کرده است.

البته خدمات رسانی به خودروهای سایپا مختص به این روزها نبود، بلکه گروه خودروسازی سایپا در راستای مسوولیت های اجتماعی و همراهی با مردم کشور در این ایام، برای امدادرسانی به تمامی خودروهای در حال تردد در جاده های سراسر کشور، پیش قدم شده بود و خدمات امدادی شامل تعویض قطعات در محل، حمل خودرو، باطری به باطری، تعویض تایر و آپارتی، شارژ خودروهای برقی و … را برای تمامی خودروهای سایپا و غیر سایپا انجام می داد، رویکردی که در روزهای جنگ قوت بیشتری گرفت.

نکته بسیار مهمی که گروه خودروسازی سایپا در نظر گرفت، خدمات رسانی به خودروهای غیر سایپاست، رویکردی که بسیار سوال برانگیز به نظر می رسد. اگرچه سایپا هیچ مسوولیتی در قبال خودروهای داخلی و خارجی غیر سایپا ندارد، اما خدمات رسانی به این خودروها می تواند برگ زرینی برای امداد خودرو سایپا باشد. به عبارت بهتر سایپا به عنوان ناجی خودروهای در راه مانده، نقش برجسته ای ایفا می کند و برای همیشه در اذهان مردم ماندگار می شود، رویکردی که بهترین تبلیغ برای گروه خودروسازی سایپا محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: امدادرسانی سایپایی ها به تمامی خودروها در سراسر کشور

آنچه همواره چالش برانگیز بوده، قوانینی است که برای رفاه حال مردم تصویب می شود اما هرگز به مرحله اجرا نمی رسد یا در اجرا با رفتارهای سلیقه ای رو به رو می شود. برای جلوگیری از قانون گریزی ها، نظارت مهمترین ابزار است که البته باید دستگاههای ناظر و مدیران بالادستی نسبت به آن اهتمام ورزند.

خوشبختانه نظارت در گروه خودروسازی سایپا در اوج قرار دارد که به صورت بازدیدهای دوره ای و به صورت گسترده، انجام می شود و در تازه ترین رویکرد، علی شیخ زاده مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تعدادی از معاونان و مدیران ارشد گروه از مرکز تماس و کانکس های خدمت رسانی امدادخودرو سایپا بازدید کردند. شیخ زاده پس از بازدید و بررسی عملکرد تیم امداد خودرو، بر تداوم امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش در ایام حساس به تمامی مردم کشور تاکید کرد.

در این کمپین ویژه خدمت رسانی، گروه خودروسازی سایپا با معرفی هشتک#سایپای_ایران قرار گذاشته در حوزه های مختلف به هموطنان کشور خدمت رسانی داشته و در کنار نه فقط مشتریان خود بلکه تمامی مردم ایران باشد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

معدن مس سریدون
ماکو
آخرین اخبار