رونمایی از فوتون‌های نیوفیس و رشد ۷ برابری تولید نشان می دهد

جاده ها در تسخیر کامیونهای سایپادیزل

به گزارش پول نیوز ، اگر سالهاست تحریم را در دستور کار قرار داده اند، ما نیز دست روی دست نگذاشته و تولید را در دستور کار قرار داده ایم. هر آنچه به ما نمی فروشند، خودمان تولید می کنیم و نه تنها تولید را با کیفیت بالا انجام می دهیم و نیازهای داخل را تامین می کنیم، بلکه آنقدر زیاد تولید می کنیم که محصولاتمان در بازارهای جهانی عرض اندام می کند.

یکی از بخشهایی که سالها به خارج از کشور وابسته بود، تولید خودرو است که بیشترین وابستگی را در خودروهای دیزل برای حمل و نقل بار و مسافر شاهد بودیم. اگر به تولید کامیون دل خوش کرده بودیم، در زمینه مونتاژ بود و آرزوی تولید کامیون و کشنده را داشتیم. وضعیت به اندازه ای خراب بود که جاده ها در انحصار کامیونهای فرسوده و خارج از رده با استهلاک بالا قرار داشت و هر گاه که این کامیونها در جاده حرکت می کردند، فضایی آلوده ناشی از سوخت ناقص، مسیر پشت سر را سیاه می کرد و این تنها بخشی از مشکل بود. مشکل اصلی در تامین قطعات بود. کامیونهای خارج از رده که حتی قطعات آنها با قیمت های گزاف در خارج از کشور یافت نمی شد.

این وضعیت باعث شد تا خودروسازان به تولید کامیون و کشنده روی بیاورند که گروه خودروسازی سایپا به صورت تخصصی به این عرصه ورود کرد و تا جایی پیش رفت که با قدرت در بیست‌ودومین نمایشگاه خودرو شیراز شرکت کرد و انواع تولیدات خود را به نمایش گذاشت و از دو کامیون جدیدGX560  و KR300 رونمایی کرد.

مدیرعامل سایپادیزل از رشد چشمگیر تولید و برنامه‌ریزی برای ورود محصولات جدید به بازار خبر داد و با اشاره به تحولات پنج‌ماهه اخیر گفت: در نخستین گام، تمرکز بر تخصیص‌های باطل‌شده‌ای بود که تأمین منابع ریالی آن‌ها انجام نشده بود که با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی، این تخصیص‌ها دوباره تمدید و منابع لازم تأمین شد.

همچنین بخوانید  پیشروی سایپا در جبهه تولید

محمود سهیل‌نژاد با اشاره به اینکه تولید روزانه سایپادیزل که سال گذشته به‌طور میانگین سه دستگاه در روز بود، از ابتدای امسال به ۱۰ دستگاه افزایش یافته و اکنون به ۲۲ دستگاه در روز رسیده افزود: هدف‌گذاری ما این است که سهم بازار این مجموعه را به یک عدد دو رقمی برسانیم؛ موضوعی که در اردیبهشت‌ماه با رشد از ۳ درصد به ۱۳ درصد، تا حدی محقق شده و مسیر را برای رسیدن به اهداف سالانه هموار می‌کند.

مدیرعامل سایپادیزل از تمرکز بر توسعه محصولات خبر داد و گفت: کشنده GX یکی از قدرتمندترین کشنده‌های بازار است و با توجه به مشخصات فنی، هماهنگی موتور و گیربکس، مصرف سوخت پایین و رعایت استانداردهای روز جهانی، می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در بازار کسب کند.

وی با اعلام اینکه مدل‌های شش تن و هشت تن فوتون با طراحی جدید (نیوفیس) در نیمه دوم سال به بازار می‌آیند گفت: این خودروها از نظر ظاهری نیز جذابیت بالایی دارند.

سهیل‌نژاد با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های خدمات پس از فروش از اولویت‌های سال جاری است گفت: با شبکه گسترده‌ای در سراسر کشور، ارتقای کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود کیفی محصولات را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.

از سوی دیگر معاون وزیر صمت به این نمایشگاه آمد و پس از بازدید غرفه سایپا دیزل، بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین و تقویت تولید داخلی با محوریت شرکت‌هایی مانند سایپادیزل تأکید کرد. سیدحامد عاملی بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین تاکید کرد و گفت: کامیون های فرسوده ، منجر به افزایش مصرف سوخت، کاهش ایمنی و تحمیل هزینه‌های سنگین به اقتصاد کشور شده است. وی افزایش تولید ساخت داخل را پاسخ مناسبی به نیاز بازار و برنامه‌های نوسازی ناوگان دانست.

معاون وزیر صمت با اشاره به سابقه سایپادیزل گفت: این شرکت از پیشروهای تولید خودروهای سنگین بوده و در سال گذشته نیز روند تولید آن به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه سایپادیزل با همکاری‌های فنی پیشین با برندهای معتبر جهانی، جایگاه مثبتی در ذهن مشتریان دارد گفت: سایپا دیزل می‌تواند سهم قابل‌توجهی از بازار خودروهای تجاری سبک و سنگین کشور را به خود اختصاص دهد، به‌ویژه اگر تولیدات آن بر مبنای فناوری‌های روز و نیاز بازار ادامه پیدا کند.

عاملی به تولید نیسان اکستند در شرکت زامیاد اشاره کرد و گفت: این خودرو با ظرفیت حمل مناسب، همواره مورد توجه مشاغل مختلف بوده و زامیاد با توسعه محصول و توجه به استانداردهای جهانی، توانسته در رده خودروهای تجاری سبک عملکرد مطلوبی ارائه دهد.

استاندار فارس نیز پس از بازدید از غرفه سایپا، بر اهمیت صنعت حمل‌ونقل سنگین و نقش محوری سایپادیزل تأکید کرد. حسینعلی امیری صنعت حمل‌ونقل را از اجزای مهم توسعه اقتصادی دانست و گفت: باید تلاش کنیم وابستگی در زنجیره تأمین قطعات خودرو به حداقل برسد تا امکان تولید خودروهای باکیفیت و رقابتی فراهم شود. وی  با اشاره به حضور محصولات جدید سایپا دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز گفت: رونمایی از کامیون‌های مدرن و به‌روز، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است و سایپادیزل می‌تواند بار دیگر نقش مؤثری در این عرصه ایفا کند.

وی توجه به نیاز بازار و تولید خودروهای باکیفیت را راهکاری برای افزایش رغبت مصرف‌کنندگان داخلی به انتخاب محصول ایرانی دانست و گفت: در شرایطی که صنعت خودرو با تحریم مواجه است، باید با تکیه بر توان داخلی، اثر این محدودیت‌ها را کاهش داد.

امیری با اشاره به نقش اقتصادی صنعت خودرو افزود: این صنعت نه‌تنها یکی از پیشران‌های صنعتی کشور است، بلکه با رشد آن، زمینه‌ساز تقویت رشد اقتصادی نیز خواهد بود.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بیمه دی
سایپا
آخرین اخبار