ميزان حداقل و حداکثر حقوق و مزاياي مستمر شاغلان و بازنشستگان و افزايش ضريب حقوق هيات علمي،قضات،کارمندان مشمول قانون مديريت خدمات کشوري و همچنين افراد تحت پوشش صندوق هاي بازنشستگي کشوري و نيروهاي مسلح پس از تصويب هيات وزيران اعلام شد.
به گزارش ايرنا از دبير خانه شوراي اطلاع رساني دولت، در قانون بودجه امسال با اهتمام دولت، بيش از 9 هزار ميليارد تومان اعتبار براي افزايش حقوق کارمندان و بازنشستگان اختصاص يافته است.
در همين راستا آيين نامه هاي اجرايي قانون مديريت خدمات کشوري در هفته گذشته، از سوي دولت ابلاغ شد و در مصوبه جديد هيات وزيران، ضريب حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال جاري تعيين شده است که بر مبناي آن ميزان افزايش حقوق آنان مشخص خواهد شد.
بر اين اساس، هيئت وزيران به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و به استناد جزء (ب) بند 11 قانون بودجه سال 88 و ماده 76 قانون مديريت خدمات کشوري، ضريب حقوق کارمندان و کارکنان دولت و دستگاه هاي اجرايي کشور را تصويب کرد.
دولت با تصويب ضريب حقوق مشمولان قانون مديريت خدمات کشوري، حداقل حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال جاري را 290هزار تومان تعيين کرد.
بر اساس ماده76 قانون مديريت خدمات کشوري، حداقل و حداکثرحقوق و مزاياي مستمر شاغلين، حقوق بازنشستگان و وظيفه بگيران مشمول اين قانون و ساير حقوق بگيران دستگاه هاي اجرائي و صندوق هاي بازنشستگي وابسته به دستگاه هاي اجرائي هر سال بايد به تصويب هيأت وزيران برسد.
بر اساس مصوبه هيات وزيران ، ضريب حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و قضات براي سال جاري 8هزار و 546ريال تعيين شد. ضريب حقوق شاغلان مشمول قانون مديريت خدمات کشوري براي 1388 پس از تطبيق با ضريب 500 ريال به ميزان 600ريال تعيين شده است.
ضريب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و کارمندان شاغل در پست هاي سياسي وزارت امور خارجه) براي سال جاري 600ريال تعيين شده است.
همچنين حداقل حقوق و فوق العاده هاي مستمر شاغلان موضوع تبصره ماده 76 قانون مديريت خدمات کشوري در سال 88 براي کارمندان شاغل مشمول اين قانون 290هزار تومان و حداکثر حقوق و فوق العاده هاي مستمر اين قبيل کارمندان 7 برابر حداقل مذکور تعيين شده است.
بر اساس مصوبه دولت، حداقل حقوق بازنشستگان و وظيفه بگيران و مشترکان صندوق هاي بازنشستگي کشوري و نيروهاي مسلح و ساير صندوق هاي وابسته به دستگاه هاي اجرايي نيز 290هزار تومان تعيين شده است.
به اساس اين گزارش، ضريب حقوق حقوق براي اعمال مواد 109 و 110 قانون مديريت خدمات کشوري در مورد کارمنداني که در سال 87 بازنشسته يا وظيفه بگير شده اند، 550ريال تعيين شده است.
حقوق بازنشستگان و وظيفه بگيران و مشترکان صندوق هاي بازنشستگي کشوري و نيروهاي مسلح و ساير صندوق هاي وابسته به دستگاه هاي اجرايي در سال 88 به ميزان 9درصد نسبت به سال 87افزايش مي يابد.
بر اساس اين مصوبه، حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و کارمندان شاغل در پست هاي سياسي وزارت امور خارجه) در سال جاري 200هزار تومان و حداکثر حقوق اين قبيل کارمندان 7برابر حداقل حقوق مذکور تعيين شده است.
حقوق و مزاياي اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي و قضات تابع حداکثرهاي تعيين شده در اين تصويب نامه نيست.
اين مصوبه از سوي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده ومتن کامل آن نيز در پايگاه اطلاع رساني دولت منتشر شده است.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید.
نظر شما