مدیرعامل بیمه دی بر نیاز بیمه‌گر و بیمه‌گزار به پلی برای تعامل تاکید کرد

نقش آفرینی روابط عمومی از برند سازی تا رضایت‌مندی

به گزارش پول نیوز ، روابط عمومی برای هر بنگاه اقتصادی، خواه تولیدی یا خدماتی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل تمامی بنگاههای اقتصادی باید نسبت به روابط عمومی حساسیت ویژه ای داشته باشند. متاسفانه روابط عمومی از نگاه بسیاری از مدیران، فرصتی برای دادن جایگاه به دوستان و آشنایان شده و بسیاری از افرادی که مدیریت روابط عمومی را بر عهده می گیرند، کمترین درک و اشنایی را با روابط عمومی دارند. این بیگانگی مدیران منصوب با روابط عمومی باعث شده یک مجموعه با چالشهای بسیاری دست به گریبان شود.

اینکه برخی افراد به محض گرفتن پست مدیریتی، دوستان و آشنایان بیکار خود را به عنوان مدیر روابط عمومی منصوب می کنند، بیانگر بیگانگی و نداشتن درک درست از جایگاه روابط عمومی است.

بتازگی مدیر روابط عمومی بیمه دی تغییر کرد و فردی توانمند با سابقه مدیریت گسترده در عرصه روابط عمومی، رسانه و عرصه های دیگر مدیریتی، مدیریت روابط عمومی بیمه دی را بر عهده گرفت. روح الله لطیفی کارنامه درخشانی در عرصه های گوناگون دارد که نشانگر درک درست عبداللهی از روابط عمومی است.

روز روابط عمومی فرصت مناسبی بود تا مدیران بنگاههای اقتصادی از عملکرد روابط عمومی های خود تقدیر کنند. اما عبداللهی مدیرعامل بیمه دی در گفت و گویی مفصل، به تشریح روابط عمومی و نقش آفرینی آن پرداخت. اظهارات عبداللهی نشان داد که تا  چه اندازه به حوزه روابط عمومی تسلط دارد و به چه دلیل لطیفی را برای این مسوولیت برگزیده است.

مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید پلی بین دستگاه مربوطه و جامعه هدف باشد گفت: نقش روابط عمومی در یک شرکت بیمه ای بسیار مهم  و حیاتی است، زیرا باید پلی بین بیمه‌گران و بیمه‌گذاران به معنای عام باشد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید با اطلاع‌رسانی منظم، باعث افزایش اطلاعات بیمه‌گزاران در مسیر کارهای بیمه ای شود گفت: بیمه گذار باید از شرایط پوشش‌ها، روند پرداخت خسارت، زمان پرداخت خسارت، نرخ حق‌بیمه ها آگاهی کامل داشته باشد.

همچنین بخوانید  حرکت بیمه دی بر ریل ولایتمداری و رضایتمندی

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی پویا و موفق باید با نظرسنجی آنلاین، گفت‌وگوی مستقیم در شبکه‌های اجتماعی یا جلسات حضوری با انتظارات و خواسته های مشتریان آشنایی پیدا کند گفت: روابط عمومی باید خواسته ها را به مدیران منتقل کند تا مدیران این خواسته ها را دسته بندی و برای آن برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر اینکه روابط عمومی شرکت بیمه باید تجربه ثبت‌نام یا پیگیری خسارت را  از طریق ویدیوهای آموزشی، اینفوگرافیک، نمودار و حتی پست‌های محاوره‌ای کوتاه به مشتریان یاد دهد گفت: هر چقدر فرایندها شفاف‌تر و سریع‌تر باشد، همدلی بهتری بین شرکت و مشتریان رخ خواهد داد.

وی با اعلام اینکه روابط عمومی موفق در شرکت بیمه باید دنبال برند سازی باشد گفت: بیان روایت‌های واقعی از مشتریانی که از خدمات بیمه بهره برده‌اند، می تواند بسیار اثرگذار باشد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه انتشار اخبار تخصصی در حوزه بیمه که یافتن آن در اینترنت آسان نیست، روابط عمومی بیمه را ممتاز خواهد کرد گفت: انجام این وظایف به وسیله روابط عمومی باعث افزایش رضایت‌مندی، میزان بازگشت مشتریان، رشد شاخص خالص مروجان و کاهش تعداد شکایات و تاخیرها در پرداخت می شود.

وی برای افزایش رضایتمندی، ترکیبی از کارها را تعیین کرد و گفت: شفاف‌سازی فرایندها، سیستم بازخورد و سنجش میزان رضایتمندی مشتری، ارتباط چندکاناله، تولید محتوای آموزشی، شخصی‌سازی پیام‌ها، نشست‌ها و وبینارهای تخصصی، ایجاد باشگاه بیمه‌گذاران، بهینه‌سازی تجربه مشتری و مسوولیت اجتماعی و مشارکت جمعی می تواند در افزایش رضایتمندی موثر باشد.

مدیرعامل بیمه دی در خصوص همکاری بین رسانه ها و صنعت بیمه گفت:  رسانه‌ها با برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و پادکست می‌توانند مفاهیم بیمه‌ای (مثل چگونگی استفاده از پوشش بیمه‌ای) را ساده و ملموس به مردم منتقل کنند. این کار باعث می‌شود که مخاطب احساس کند، بیمه فقط پیچیده و خسته‌کننده نیست.

وی از تولید محتواهای خلاقانه مثل گزارش‌های ویدیویی از فرآیند پرداخت خسارت، پشت‌صحنه کارشناس ارزیابی، اینفوگرافیک‌های جذاب و مصاحبه‌های کوتاه برای جذب مخاطب بیشتر یاد کرد و گفت: رسانه‌ها ابزارهای تحلیل بازدید، نرخ مشارکت و نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی دارند که به شرکت بیمه این امکان را می دهد  که عملکرد خودش را به راحتی  مورد ارزیابی قرار دهد.

عبداللهی با اشاره به اینکه مقررات بیمه مرکزی گاهی اجازه انتشار برخی جزییات یا تخفیفات را نمی‌دهد که باعث سردرگمی مخاطب در میانه راه شده گفت: تولید گزارش‌های ویدیویی یا برگزاری برنامه‌های زنده با حضور مدیران فنی و کارشناسان هزینه‌بر و زمان‌بَر است و رسانه‌ها معمولا بودجه محدودی برای همکاری با شرکت‌های بیمه در اختیار دارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر رسانه و اهالی بیمه با زبان مشترک و ‌ایده‌های نوآورانه وارد تعامل شوند، هم اطلاعات درست و شفافی به مردم می‌رسد و هم صنعت بیمه اعتبار و نفوذ بیشتری پیدا می‌کند گفت: تکنولوژی و پیشرفت‌های امروز به‌ویژه هوش مصنوعی تاثیر عمیقی روی کارکردهای روابط عمومی در سازمان گذاشته که این تاثیر هم  به خلق فرصت‌های طلایی منجر شده و هم چالش‌هایی را به وجود آورده است.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

1057564
ایدرو
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار