به گزارش پول نیوز ، اگرچه پیشرفت در عرصه های گوناگون اقتصادی، به صورت مستمر صورت می گیرد، اما این پیشرفت با ریسک هایی بسیاری رو به رو است. بزرگترین تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان همواره در معرض انواع تهدیدها قرار دارند، تهدیدهایی که هر لحظه خطر از بین رفتن اموال و دارایی ها را گوشزد می کند.
برای آنکه ریسک سرمایه گذاری در تمامی عرصه ها مدیریت شود، شرکتهای بیمه تعریف و فعال شدند تا انسان را در مرز آسایش و آرامش قرار دهند و با دریافت حق بیمه متناسب با سرمایه، پرداخت خسارت در برابر خطرهای احتمالی آینده را تضمین کنند.
نقش آفرینی بیمه در مدیریت ریسک برای تمامی بخشها، باعث استقبال مردم و خرید بیمه نامه در عرصه های گوناگون شده، استقبالی که افزایش شرکتهای بیمه را رقم زده به نوعی که امروزه 30 شرکت بیمه و تعداد بسیاری کارگزاری و اپلیکیشن تعریف شده است.
اگرچه اولین شرکت بیمه بیش از 70 سال قبل در ایران تاسیس شد، اما تقاضا برای تاسیس شرکت بیمه افزایش یافت و در حالی که شرکتهای بسیاری مجوز فعالیت گرفته اند، متقاضیان بسیاری بدنبال تاسیس شرکت بیمه هستند که تقاضای خود را به بیمه مرکزی ارایه کرده و در انتظار صدور مجوز برای فعالیت هستند.
شرکتهای بیمه جدید آنچنان با قدرت و جدیت فعالیت می کنند که بررسی عملکرد آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفته و بیمه مرکزی به عنوان دستگاه ناظر، همواره عملکرد شرکتهای بیمه را مورد بررسی قرار می دهد و بر اساس عملکرد هر کدام، رتبه بندی می کنند.
شرکت بیمه ملت از مهمترین شرکتهای بیمه ای کشور است که در مدت کوتاهی توانسته نقش آفرینی خود را در تمامی عرصه های بیمه اثبات کند، عملکردی که هرگز از چشم بیمه مرکزی دور نمانده و در صدر قرار گرفته است. بیمه مرکزی در جدیدترین بررسی خود که مربوط به عملکرد سال 1403 شرکتهای بیمه کشور بوده، بیمه ملت را برای پنجمین سال متوالی به عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور معرفی و اعلام کرده بیمه ملت با دستیابی به نسبت توانگری 488 درصد، رکورد جدیدی را در این صنعت به ثبت رسانده است.
بیمه مرکزی کسب توانگرترین بیمه کشور از سوی بیمه ملت را دستاوردی بزرگ توصیف کرده که نشان از استحکام مالی بینظیر و مدیریت حرفهای بیمه ملت دارد.
بیمه ملت از لحظه شکل گیری، رشد مداومی را به ثبت رسانده و رکوردشکنی ۲۰ سال گذشته خود را در حالی تکرار میکند که در یک اتفاق تاریخ ساز موفق شده بازهم رکورد توانگری مالی در صنعت بیمه کشور را ارتقا دهد و این نسبت را به 488 درصد برساند.
بیمه ملت با رویکرد قدرشناسی از نیروهای توانمند و متعهد خود اعلام کرده کسب رکورد توانگری مالی و ارتقای 488 درصدی، دستاورد چشمگیری است که ریشه در تلاشهای مستمر و برنامهریزی دقیق تیم مدیریتی و همه بخشهای بیمه ملت در دو دهه گذشته دارد. استراتژیهای هوشمندانه سرمایهگذاری، مدیریت ریسکهای بیمهای و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، از جمله عواملی هستند که به این موفقیت بزرگ منجر شده است.
بیمه یک شرکت دو سویه است. از یک سو باید در زمینه فروش حق بیمه بخوبی عمل کند و از سوی دیگر فروش بالا در نتیجه جلب رضایت مشتریان با پرداخت خسارت به موقع است. تیم فروش زمانی می تواند موفق عمل کند که بیمه ملت توانسته باشد سابقه درخشانی در ارایه خدمت به مشتریان نشان داده باشد. به همین دلیل شرکت بیمه ملت با اعلام اینکه در زمینه توانایی اجرای تعهدات مالی بیمهنامهها با اختلاف زياد، بالاتر از همه شرکتهای بیمه کشور قرار گرفته اعلام کرد: آمار و ارقام صورتهای مالی شرکت بیمه ملت نشان میدهد که در سالهای گذشته به خوبی از عهده جبران خسارت زیاندیدگان برآمده و در پرداخت بهموقع خسارت بیمهگزاران خود سربلند بوده است.
توانگری مالی بالا، نشاندهنده توانایی یک شرکت بیمه در پرداخت تعهدات خود به بیمهگذاران است. این شاخص، یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب یک شرکت بیمه توسط مشتریان محسوب میشود. بیمه ملت با کسب چنین نسبت توانگری بالایی، اطمینان خاطر مشتریان را از پرداخت به موقع خسارتها دوچندان کرده است.
نکته مهمتر اینکه تعریف و تمجید زمانی معتبر و موثر است که از سوی دستگاههای ناظر اعلام شود، اتفاق مبارکی که در خصوص بیمه ملت بخوبی شاهد هستیم و تاکید بیمه مرکزی آن را اثبات می کند، به نوعی که مرجع نظام بیمه ای کشور اعلام کرده نسبت توانگری مالی بیمه ملت در سال گذشته، 457 درصد بود و حالا به رتبه بی رقیب 488 درصد رسیده كه در بين شركتهای بيمه جنرال و فعال در سرزمين اصلی نسبتی دست نيافتنی محسوب میشود.