به گزارش پول نیوز ، از هنگامی که پول، مهمترین ابزار معاملات شناخته شد، زمان زیادی می گذرد، اما از هنگامی که معاملات در فضای مجازی تعریف و قرار شد با اسکناس برای همیشه خداحافظی کنیم، زمان زیادی نمی گذرد. معاملات در فضای مجازی به اندازه ای توسعه یافته که کمتر کسی به خرید و فروش با اسکناس و در فضای فیزیکی می اندیشد.
اما اگر قرار است همه در فضای مجازی به معاملات پولی و مالی بپردازند، باید خدمات پولی و مالی مناسب و تاثیرگذاری به مردم ارایه شود. به همین دلیل شرکتهای پرداخت به صورت گسترده فعال شدند. با وجود تعداد بسیاری شرکتهای پرداخت، مردم با حساسیت خاصی با شرکتهای پرداخت همکاری می کنند. شرکتهای پرداخت باید از کیفیت و خدمات رسانی مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند نظر مساعد مردم را به خود جلب کنند، رویکردی که در شرکت بهپرداخت ملت شاهد هستیم.
البته برای آنکه عملکرد شرکتهای پرداخت مورد بررسی و رتبه بندی قرار گیرد، لازم است گروهی تخصصی وارد این عرصه شود تا عملکرد هر کدام از شرکتهای پرداخت و اقبال مردم به آنها را مورد بررسی قرار داده و با توجه به عملکرد هر کدام، رتبه بندی شرکتهای پرداخت را اعلام کند. برای این مهم شبکه الکترونیکی پرداخت کارت با عنوان اختصاری شاپرک تعریف شده که به صورت ماهیانه عملکرد شرکتهای پرداخت را ارزیابی و هر بخش را به صورت جداگانه بررسی و رتبه بندی می کند.
شاپرک گزارش اسفند 1403 را بررسی کرد که پس از در نظر گرفتن خدمات رسانی هر کدام از شرکتها، بنا بر گزارش شماره 117 اعلام کرد که شرکت بهپرداخت ملت به ترتیب با 18.90 درصد ، 23.96 درصد و 48.39 درصد سهم از مبلغ تراکنشهای بازار در هر سه ابزار کارتخوان های فروشگاهی، پذیرش اینترنتی و پذیرش موبایلی، توانست بار دیگر بالاترین رتبه را میان تمامی شرکت های پرداخت کشور کسب کند.
شرکت بهپرداخت ملت با پوشش 37.77 درصد سهم از تعداد تراکنشهای ابزار پذیرش اینترنتی و 46.46 درصد سهم از تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی، صدرنشینی خود را در این دو شاخص حفظ کرد.
بهپرداخت ملت در اسفند ماه سال گذشته، با کسب سهم 25.49 درصدی از تعداد تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ، به بیشترین حجم از اینگونه تراکنشها خدمت ارائه داده است. علاوه بر این، سهم این شرکت از مبلغ تراکنشهای «خرید» نیز در اسفند ماه نسبت به بهمن ماه سال گذشته ارتقا یافته است.
در حالی نسبت خطای پذیرندگی شرکت بهپرداخت ملت نسبت به تعداد کل تراکنشها کاهش (بهبود) 0.114 درصدی داشته که توانسته سهم خود از تعداد ابزارپذیرش تراکنشدار اینترنتی و کارتخوان فروشگاهی « فعال سیستمی » را نیز با رشد همراه کرده است.
با نگاهی به آمارهای اعلامی از سوی شاپرک، مشخص می شود که هیچیک از شرکتهای پرداخت نتوانسته اند در گزینه های ارایه خدمات به گرد پای شرکت بهپرداخت ملت برسند و این شرکت همچون ماهها و سالهای گذشته، در رتبه نخست خدمات رسانی و اعتماد مشتریان قرار گرفته است.