به گزارش پول نیوز ، اقتصاد جدی ترین بخش یک کشور است و چنانچه وضعیت اقتصادی نامناسب باشد، نارضایتی در دیگر بخشها رقم می خورد. اما اقتصاد در بخشهای گوناگون تعریف می شود که هر کدام جایگاه ویژه ای دارد. به عبارت بهتر اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته است که هر کدام از حلقه های این زنجیر نتواند نقش آفرینی کند، باعث گسست زنجیره می شود و نتیجه مطلوب بدست نمی آید.
اگر صنعت، کشاورزی و خدمات سه بخش اصلی اقتصاد است و در هر کشوری بخشی از این مجموعه ها رتبه برتر را دارد، نیروی انسانی نقش اساسی در این موفقیت دارد. به عبارت بهتر اگر قرار است یک مجموعه پله های ترقی را با سرعت بیشتری طی کند، باید به نیروی انسانی به ویژه نیروی انسانی توانمند و با انگیزه اهمیت جدی داد.با توجه به اهمیت ویژه نیروی انسانی، قدرشناسی برای ایجاد انگیزه در نیروی انسانی در دستور کار تمامی مجموعه ها قرار دارد به نوعی که شرکتهای بزرگ بخشی از سود خود را در قالب سهام در اختیار کارکنان قرار می دهند یا درصدی از سود را به نیروی انسانی فعال و تاثیرگذار اختصاص می دهند.
یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد کشور، صنعت بیمه است. بیمه ها تاثیرات شگرفی در عملکرد تمامی بخشهای اقتصادی دارند. بیمه ها به اندازه ای اهمیت دارد که ریسک در تمامی بخشها را مدیریت می کنند. بی شک بخش کشاورزی و دامپروری با انواع تهدیدها از خشکسالی تا بیمارها دست به گریبان است که بروز آن در یک مقطع می تواند هر کشاورز یا دامپرور را به خاک سیاه بنشاند، اما بیمه این چالش بزرگ را مدیریت می کند. صنعت نیز درگیر چالشهای حوادث غیر مترقبه همچون آتش سوزی قرار دارد که سرمایه های بزرگ را به خاکستر تبدیل می کند، اما بیمه این بحران صنایع را نیز مدیریت می کند. حتی انسانها به نوبه خود در معرض انواع تهدید قرار دارند که با بیمه این تهدیدها را مدیریت می کنند.
اگرچه بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما هنوز فرهنگ بیمه در بین مردم جانیفتاده و افراد بسیاری هستند که حتی یکی از بیمه ها را نمی شناسند و تاکنون بیمه ای نخریده اند. این وضعیت اهمیت نقش واحد فروش شرکت های بیمه را دو چندان می کند. واحد فروش در سطح کشور گسترده است و به صورت مستمر با جامعه ارتباط برقرار می کند تا مدیریت ریسک به وسیله بیمه را به مردم یادآوری و آلبته آموزش دهد.
اگر نقش واحد فروش را در شرکتهای بیمه بپذیریم، باید نگاهی متفاوت به نمایندگی ها و کارگزاران بیمه داشته باشیم به ویژه آنکه در تمامی سالهای گذشته، بازار رقابت داغ شده و شرکتهای بسیاری در عرصه فروش بیمه با قدرت حضور یافته اند.
بیمه البرز یکی از مهمترین شرکتهای بیمه است که با وجود سابقه کمتر نسبت به شرکتهای بیمه قدیمی، عملکرد درخشانی داشته و توانسته در بین شرکتهای بیمه خودنمایی کند. بیمه البرز برای آنکه جایگاه خود را در بین نمایندگان و کارگزاران حفظ کند، سود مشارکت در منافع سال 1402 را به 714 نفر از نمایندگان و کارگزاران پرداخت کرد.
مدیریت امور نمایندگان و کارگزاران اعلام کرد که شرکت بیمه البرز با پرداخت 150 میلیارد ریال سود مشارکت در منافع سال 1402 به 714 نفر از نمایندگان و کارگزاران (544 نفر نماینده و 170 کارگزار) مطابق با آیین نامه جدید مصوب شورای عالی بیمه، شبکه فروش خود را در منافع شرکت سهیم کرد.
پرداخت این میزان سود به 714 نماینده و کارگزار حکایت از آن دارد که کوشش و تلاش بی وقفه شبکه فروش در راستای پیشبرد اهداف شرکت بیمه البرز همواره مورد توجه مدیران این شرکت بوده که به اشکال گوناگون به منصه ظهور درآمده و این بار در قالب پرداخت سود خودنمایی کرده است.