4 فروردین 1404 - 3:46

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

مدیرعامل بیمه کوثر بر کسب رضایتمندی مشتریان تاکید کرد

پرداخت 350 میلیارد خسارت پس از دریافت 4 ماه حق بیمه

به گزارش پول نیوز، حال بیمه در ایران خوب نیست. البته کشورهای بسیاری هستند که بیمه هایشان حال و روز خوشی ندارند، اما بی توجهی به بیمه در ایران با دیگر کشورهای جهان تفاوت دارد. برای اثبات این ادعا کافی است بدانیم ایران در بین 10 کشور حادثه خیز جهان قرار دارد. در سال بارها زلزله های با ریشترهای متفاوت در کشور رخ می دهد. در حالی که سیل در بخشی از کشور خانه ها را ویران می کند و مزارع را به نابودی می کشد، بخش دیگری با خشکسالی دست به گریبان است و محصول کشاورزان نابود می شود. در حوادث کار رتبه وحشتناکی داریم و بسیاری موارد دیگر که هر کدام مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.

برای آنکه بدانیم بیمه در ایران چه وضعیتی دارد، گزارش های بیمه مرکزی بهترین آمار برای استناد است. بر این اساس، ضریب نفوذ بیمه ایران در سال 2022 برابر با 1.8 درصد بوده که ایران را در رتبه 57 جهان قرار داده است. مقایسه آماری نشان می‌دهد آمار کل حق بیمه‌های تولیدی در ایران از 6.45 میلیارد دلار در سال 2013 به 5.94 میلیارد دلار در سال 2022 کاهش یافته و رتبه ایران در جهان در این 10 سال از 42 به 47 افول کرده است.

وضعیت آمارها بر همین روال است و تغییرات محسوسی نداشته، شرایطی که نیازمند کار کارشناسی و بررسی های همه جانبه است. با وجود حمایتهایی که بیمه ها از حادثه دیدگان به عمل می آورند، گلایه از شرکتهای بیمه بسیار زیاد است. باور مردم بر این پایه استوار است که شرکتهای بیمه به اندازه ای که حق بیمه دریافت می کنند، در خسارت پردازی نقش تاثیرگذاری ندارند. البته ملاک تمام معترضان، خسارت پردازی در بیمه خودرو است که چالش اصلی و جدی تمام منتقدان است و نارضایتی در بین بیمه های دیگر زیاد نیست.

بیمه برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی از اهمیت بالایی برخوردار است و همگان باید به این درک برسند که بیمه مدیریت ریسک را در شرایط بحرانی بر عهده دارد. برای آنکه به اهمیت عملکرد بیمه ها پی ببریم، باید با آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی که دچار خسارت شده و به واسطه بیمه از بحران ناشی از آن عبور کرده اند، مشورت کنیم. البته می توان از طریق پیگیری اخبار متوجه شرایط شد.

همچنین بخوانید  بیمه کوثر در جمع بهترین‌ها

یکی از بیمه های که در شرایط بحرانی، بیمه گزاران را تنها نگذاشته، بیمه کوثر است. این بیمه در اقدامی تاثیرگذار به سراغ حادثه دیده ای رفته که خسارت سنگینی را متحمل شده است. نکته مهمتر آنکه مدیرعامل بیمه کوثر در محل حادثه حضور یافته و میزان خسارت را در سریع ترین زمان ممکن به زیاندیده پرداخت کرده است.

بیمه کوثر اعلام کرده در پی حادثه آتش‌سوزی به دلیل نشت گاز LPG در کارخانه تولید قطعات پلاستیکی کلات پیشگامان بسپار نوین در استان کرمان، بعد از بررسی به موقع کارشناسان ارزیاب در کوتاه ترین زمان ممکن و با حضور مدیر عامل بیمه کوثر، مبلغ 350 میلیارد ریال برای جبران خسارت اموال پرداخت شد.

نکته مهم اینجاست که هنگام پرداخت خسارت همانگونه خندان باشیم که هنگام دریافت حق بیمه خندان هستیم، وضعیتی که در بین کارشناسان و البته ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر شاهد بودیم. نکته بسیار مهمی که در این بیمه پردازی شاهد بودیم، حادثه زمانی رخ داد که هنوز تا پایان قرار داد 8 ماه دیگر باقی مانده بود که حادثه گریبانگیر کلات پیشگامان بسپار شد، شرایطی که اثبات می کند حادثه هرگز خبر نمی کند. در این رابطه آقادادی با اشاره به اینکه تنها با گذشت چهار ماه از زمان آغاز بیمه‌نامه از سوی این واحد صنعتی، پس از رخ دادن حادثه به سرعت ارزیابی‌های لازم انجام شد گفت:  تشکیل پرونده به سرعت صورت گرفت تا همچون گذشته بر تحقق حفظ رضایتمندی و تکریم بیمه‌شدگان ثابت قدم باشیم.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بارز
-سرمایه-گذاری-بیمه-دانا_پنل-سرمایه-گذاری-های-بلند-مدت-در-صنعت-بیمه
همچنین بخوانید
آخرین اخبار