به گزارش پول نیوز، هر بنگاه اقتصادی یک دوره مالی دارد که در پایان دوره مالی، مجمع عمومی را برگزار می کند و گزارش عملکرد را ارائه می دهد. اما سال نو خورشیدی بحث متفاوتی است. با توجه به آداب و رسوم نوروز و تحولاتی که در پایان سال رخ می دهد، سال نو مبنایی برای ارایه عملکرد بسیاری از بنگاههای اقتصادی است. اگرچه آماردهی در پایان سال مالی صورت می گیرد، اما بنگاههای اقتصادی گزارش عملکرد خود را در پایان سال خورشیدی ارائه می دهند که بخشی از آن در سال مالی گذشته و بخش دیگر در سال مال جاری است. این آماردهی از آن جهت اهمیت دارد که بنگاه اقتصادی سال جدید را با امیدواری آغاز می کند.
توجه ویژه به اطلاع رسانی
اهمیت آماردهی البته آماردهی برای آن دسته از بنگاههای اقتصادی اهمیت دارد که عملکرد درخشانی دارند و مجموعه هایی که زیان کرده یا عملکرد قابل دفاعی ندارند، نه تنها رغبتی به برگزاری مجمع ندارند بلکه سعی می کنند از دادن آمار خودداری کنند.یکی از مجموعه هایی که حرفهای بسیاری برای گفتن دارد، بیمه پاسارگاد است. عملکرد بیمه پاسارگاد به اندازه مثبت بوده که در طول سال آمارهای گوناگونی از عملکرد خود منتشر کرده، آمارهایی که بیانگر اعتماد به نفس و توان مدیریت تاثیرگذار بوده است.
اهمیت فروش حق بیمه
اگرچه شرکتهای بیمه در عرصه های اقتصادی بسیاری فعالیت می کنند و از طریق آنها درآمدهای چشمگیری بدست می آورند، اما مهمترین بخش فعالیت یک شرکت بیمه، فروش حق بیمه است. در شرایطی که 30 شرکت بیمه و تعدادی کارگزاری و اپلیکیشن بیمه در کشور فعال هستند، فروش بیمه نامه کار بسیار دشواری است و هر شرکت بیمه که فروش بیمه نامه بیشتری داشته باشد، باید به مدیریت فروش، تیم فروش و مدیریت کلان مجموعه ببالد.
آمارهای اعلامی نشان می دهد مجموع حق بیمه تولیدی شرکت بیمه پاسارگاد در یازده ماهه سال ۱۴۰۳ به ۱۶۹,۳۶۱,۴۷۹ میلیون ریال رسیده که در مقایسه با حق بیمه تولیدی ۱۲۳,۶۲۵,۹۹۳ میلیون ریالی در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۷ درصدی داشته است. این رشد نشاندهنده گسترش سهم بازار و افزایش جذب بیمهگذاران جدید در این شرکت است.
رکورد زنی در فروش حق بیمه
بی شک چالش بیمه گزاران با شرکتهای بیمه در این است که هنگام دریافت حق بیمه خندان و هنگام پرداخت خسارت، روی خوشی از خود نشان نمی دهند. اما آمارهای بیمه پاسارگاد حکایت از روی خندان در هر حالت دارد به نوعی که بیمه پاسارگاد اعلام کرده در کنار رشد حق بیمه تولیدی، خسارت پرداختی نیز افزایش داشته است. شرکت بیمه پاسارگاد که عملکرد یازده ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را تشریح کرده، از پرداخت مبلغ ۶۷,۴۳۱,۲۹۹ میلیون ریال خسارت خبر داده که در مقایسه با ۴۵,۲۵۴,۵۴۸ میلیون ریال سال ۱۴۰۲، رشد ۴۹ درصدی را نشان میدهد. این افزایش خسارت، باعث شده که نسبت خسارت بیمه پاسارگاد به ۳۹.۸ درصد در سال ۱۴۰۳ برسد که عدد مناسبی در صنعت بیمه کشور است.
تعهد با خسارت پردازی
اگر افزایش 37 درصدی فروش حق بیمه را کنار رشد 49 درصدی خسارت پردازی قرار دهیم، متوجه می شویم بیمه پاسارگاد با تمام توان کنار مشتریان خود بوده و در شرایط سختی که هزینه های سنگینی را متحمل شده اند، آنها را تنها نگذاشته است.
البته افزایش خسارت پردازی به معنای زیانده بودن بیمه پاسارگاد نیست، زیرا مقایسه عدد فروش حق بیمه با خسارت پردازی، اختلاف فاحشی دارد که نشانگر تراز مثبت بیمه پاسارگاد است.
نگاه هوشمندانه به بیمه زندگی
اینکه برخی شرکتهای بیمه به فروش بیمه های اجباری همچون شخص ثالث که اجباری است یا بدنه خودرو که جذابیت بالایی دارد، افتخار کنند، به هیچ عنوان جالب نیست، بلکه بیمه پاسارگاد که توانسته در رشته بیمه زندگی درخشش چشمگیری داشته باشد، بهتر می تواند به تیم فروش خود افتخار کنند.
با نگاهی به ترکیب پرتفوی بیمه پاسارگاد، متوجه می شویم که این شرکت بیمه نگاه هوشمندانه ای نسبت به بیمه های زندگی داشته زیرا با ۵۲ درصد، سهم عمدهای از سبد فروش بیمه پاسارگاد را تشکیل میدهد. سامانه کدال بیمه پاسارگاد نشان می دهد در سال ۱۴۰۳ در مجموع، حق بیمه تولیدی خود را در رشته بیمه زندگی به رقم قابل توجه ۷۸,۲۱۶,۲۸۵ میلیون ریال رسانده است.
اعداد تاسف آور خرید بیمه زندگی
در شرایطی که نگاه مردم به بیمه های زندگی زیاد مثبت نیست و نه تنها میزان فروش بیمه زندگی رشد قابل توجهی نداشته بلکه اعداد تاسف آوری از بازخرید بیمه زندگی به گوش می رسد، بیمه پاسارگاد موفق شده در ۱۱ ماهه سال جاری، پرتفوی بیمه زندگی خود را به ۸ همت نزدیک کند که رکورد مهمی در صنعت بیمه کشور است.
ریسک پایین بیمه زندگی
اینکه بر اهمیت بیمه زندگی تاکید می شود، بخاطر آن است که ریسک بیمه زندگی برای شرکتهای بیمه بسیار پایین است و چون خسارت پردازی بسیار پایینی دارد یا انصراف و بازخرید تنها چالش بیمه های زندگی است، در مقایسه با دیگر بیمه ها، بسیار مهم است. به همین دلیل بیمه پاسارگاد همچنان بر بازار بیمههای عمر و سرمایهگذاری متمرکز است و این مدل کسبوکار، ضمن ایجاد درآمد پایدار، میتواند نقش موثری در سودآوری این شرکت در سال ۱۴۰۳ داشته باشد.
بهره گیری از دیگر بیمه ها
البته بیمه پاسارگاد نسبت به دیگر بیمه ها بی توجه نبوده و پس از بیمه زندگی، بیمه شخص ثالث با ۱۴ درصد و بیمه درمان با ۹ درصد در رتبههای بعد از بیمه زندگی قرار دارند.
سرمایه گذاری روی طلا
بیمه ها یک نوع خدمات ارایه می دهند و تفاوت زیادی در بیمه خودرو، حوادث، مسوولیت و دیگر موارد وجود ندارد، اما نکته مهم ار خلاقیت و نوآوری است که از سوی شرکتهای بیمه اعمال می شود که در مورد پاسارگاد شاید ابتکاری جدید برای سرمایهگذاری بیمهگذاران در طلا هستیم.
بیمه پاسارگاد با رونمایی از محصول جدید در حوزه بیمههای زندگی با عنوان سرمایهگذاری مبتنی بر صندوق طلا، نمره مثبت و درخشانی در کارنامه سال جاری خود برجای گذاشت. با این محصول، بیمهگزاران بیمههای زندگی بیمه پاسارگاد میتوانند سرمایه گذاری مبتنی بر طلا را هنگام تهیه بیمهنامه انتخاب کنند. از آنجا که شاهد سقوط مستمر ارزش پول ملی هستیم، این خلاقیت بیمه پاسارگاد باعث حفظ ارزش دارایی بیمه گزاران در برابر تورم و نوسانات اقتصادی می شود، رویکردی که میتواند نقش مهمی در افزایش استقبال بازار از محصولات بیمههای زندگی در کشور داشته باشد.