به گزارش پول نیوز ، افزایش تعداد خرید مشتری و میانگین سبد خرید، یکی از اهداف اصلی فروشنده ها می باشند. این موضوع سبب افزایش بیشتر سود و کسب درآمد و رشد سریعتر کسب و کار می گردد. ولی چگونه می توانیم سودآوری خود را افزایش دهیم و کاری کنیم که مشتری خرید بیشتری انجام دهد. برای این کار ترفندهای کلیدی ای جهت بیشتر شدن تعداد خرید و میانگین سبد خرید مشتری وجود دارد. این راه ها سبب افزایش جذب بیشتر مشتریان و سودآوری بیشتر از خرید آن ها می شود.
در اینجا، به بررسی بهترین استراتژی ها و روش هایی خواهیم پرداخت که با پیاده سازی آن ها می توان تجربه خرید مشتریان را بهبود بخشید. همچنین، آن ها را ترغیب به خرید بیشتر کرده تا درآمد خود را افزایش دهید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با مطالب جدید راجع به افزایش فروش آشنا شوید.
راهکارهای افزایش میانگین سبد خرید مشتری و تعداد خریدهای آن
افزایش تعداد خرید مشتری و افزایش سبد خرید مشتری یکی از اصلی ترین اهداف کسب و کار ها می باشد. این اهداف به صورت مستقیم بر رشد درآمد و پیشرفت کاری، اثر می گذارند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با برترین راهکارهای افزایش تعداد خرید مشتری آشنا گردید.
ارائه تخفیف های ویژه و بسته های تبلیغاتی
یکی از شیوه های بسیار عالی برای افزایش تعداد خرید مشتری و میانگین سبد خرید مشتری، ارائه تخفیف ها و بسته های تبلیغاتی می باشد. تخفیف های عالی بسیار بر ترغیب کردن مشتریان به خرید موثر می باشد. همچنین، به آن ها این حس را منتقل می سازد که در حال دریافت کالایی با ارزش بیشتر از آنچه که پرداخت می کنند، هستند. پیشنهادهای خاص مانند تخفیف های خرید بیشتر، پرداخت کمتر یا بسته های ترکیبی، موجب ترغیب مشتریان به خرید محصولات می گردند. این امر، منجر به افزایش میانگین سبد خرید می شود.
پیشنهاد محصولات مرتبط و فروش متقابل
فروش متقابل یا Cross-Selling یکی دیگر از تکنیک های موفق در افزایش تعداد خرید مشتری می باشد. با پیشنهاد دادن محصولات مکمل یا مرتبط با محصولاتی که مشتریان در حال خرید هستند، شانس فروش بسیار افزایش خواهد یافت. برای نمونه، اگر مشتری در حال خرید یک گوشی موبایل می باشد، پیشنهاد خرید لوازم جانبی مانند قاب، محافظ صفحه یا هدفون موجب افزایش میانگین سبد خرید ایده بسیار عالی ای است. این امر به زیادتر شدن تعداد خریدهای مشتری کمک بسیاری می کند.
افزایش تعداد خرید مشتری، ایجاد تجربه خرید راحت و آسان
تجربه خرید راحت و جذاب، یکی از موارد بسیار مهمی است که بر تعداد خرید مشتری بسیار تاثیر می گذارد. اگر فرآیند خرید برای مشتریان ساده، سریع و بدون مشکل باشد، احتمال خریدهای بیشتری از سوی آنها وجود خواهد داشت. بهینه سازی وب سایت یا فروشگاه آنلاین، تسهیل در روند پرداخت و ارائه گزینه های مختلف ارسال، همگی از موارد مهمی هستند که مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر و افزایش تعداد خرید آن ها می سازد. هر چه مشتریان بتوانند راحت تر و سریع تر خرید کنند، احتمال خریدهای زیادتر و سبد خرید بزرگ تر بیشتر خواهد بود.
اجرای برنامه هایی برای وفاداری و پاداش
یکی از بهترین روش ها برای افزایش تعداد خرید مشتری و میانگین سبد خرید مشتری، اجرای برنامه هایی برای وفاداری و ارزش طول عمر مشتری می باشد. مشتریانی که از این برنامه بهره مند می گردند، تمایل دارند جهت کسب امتیاز بیشتر خریدهای زیادتری انجام دهند. این برنامه ها می توانند شامل تخفیف های ویژه برای خریدهای بعدی، امتیازاتی برای هر خرید که در نهایت به پاداش های مختلف تبدیل می گردد و حتی پیشنهادات انحصاری برای اعضای وفادار باشند.
ارائه تجربه شخصی سازی شده، افزایش تعداد خرید مشتری
شخصی سازی تجربه خرید از عوامل دیگری است که بر افزایش سبد خرید مشتری و تعداد خرید مشتری تاثیر می گذارد. در صورتی که بتوانی پیشنهادات خاص و مناسب با نیازها و ترجیحات هر مشتری ارائه دهیم، احتمال خرید بیشتر افزایش می یابد. این کار از طریق راه هایی مانند ایمیل مارکتینگ، پیشنهادات ویژه در صفحات مختلف وب سایت صورت می گیرد. همچنین، استفاده از داده های خرید قبلی برای پیش بینی نیازهای مشتریان بسیار موثر خواهد بود.
استفاده از نظرها و بازخوردهای مشتریان
بازخوردهای مثبت و نظرات مشتریان قبلی میتواند در افزایش اعتماد و ترغیب مشتریان به خرید بیشتر تاثیر زیادی داشته باشد. نمایش نظرات و تجربیات مشتریان در صفحات محصولات، میتواند به دیگر مشتریان کمک کند تا تصمیمات خرید خود را راحت تر و سریع تر بگیرند. این امر میتواند به افزایش تعداد خرید مشتری و افزایش سبد خرید مشتری کمک کند. به صورت کلی افراد تمایل دارند که پس از مشاهده نظرات مثبت، خریدهای بیشتری انجام دهند.
منتقل کردن حس فوریت و کمبود
استفاده از تاکتیک هایی که حس فوریت یا کمبود را در مشتریان ایجاد می سازد، یکی از روش های بسیار موثر برای افزایش تعداد خرید مشتری و افزایش سبد خرید مشتری می باشد. این تاکتیک ها شامل ارائه تخفیف هایی با محدودیت زمانی، تعداد محدود برای یک محصول خاص یا اعلام این که موجودی محصول رو به اتمام است، می باشد. پیام هایی با این سبک موجب می شود تا مشتریان را به خرید سریع تر و بیشتر ترغیب کند.
توجه به ارائه خدمات پس از فروش
از موارد مهم بعدی که بر میزان وفاداری مشتریان و تعداد خریدهای آن ها بسیار اثر می گذرد، خدمات پس از فروش است. وقتی مشتریان حس کنند بعد از خرید به خوبی برخورد می شود، احتمال خریدهای مکرر و افزایش سبد خرید مشتری زیادتر خواهد بود. ارائه گارانتی، خدمات تعمیر و پشتیبانی قوی و مشاوره رایگان موجب افزایش اعتماد مشتریان می شود.
چگونگی افزایش تعداد مشتریان
برای سودآوری بالا نیاز به افزایش تعداد مشتریان خواهیم داشت که چندین ترفند مهم وجود دارد که منجر به جذب مشتریان جدید می گردد.
اولین روش، بازاریابی دیجیتال هدفمند می باشد. با تبلیغات آنلاین و بکارگیری استراتژی های سئو، خیلی راحت می توان به مشتریان بالقوه دست یافت. همچنین، با ارائه پاداش برای معرفی مشتریان جدید، علاوه بر افزایش تعداد مشتریان، مشتریان فعلی را هم حفظ خواهید کرد. از طرفی، فعالیت در رسانه های اجتماعی و تولید محتوای جذاب، به افزایش تعداد مشتریان بسیار کمک می کند. با این روش ها، میتوان بسیار راحت مشتریان جدید جذب کرده و روابط مستحکمی با آن ها برقرار سازید. جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با افزایش فروش و جذب مشتری، اینجا کلیک کنید.