23 بهمن 1403 - 22:47

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

هدایای تبلیغاتی چگونه ارتباط با مشتریان را آسان‌تر می‌کنند؟

به گزارش پول نیوز، هدایای تبلیغاتی روش بازاریابی موثری برای دیده‌شدن برند، افزایش فروش، تقویت ذهنیت مثبت نسبت به کسب‌وکار و ارتباط با مشتریان است. قبلا در مقاله دیگری به اهمیت هدایای تبلیغاتی در وفاداری مشتریان پرداخته‌ایم. اکنون در این مقاله قصد داریم بررسی‌کنیم که چگونه می‌توانید با سفارش و خرید هدایای تبلیغاتی اختصاصی برای برندتان مشتری‌های بیشتری جذب کنید و فرهنگ سازمانی خود را به‌شکلی منسجم‌تر و باانگیزه‌تر ارتقا دهید.

اهمیت هدایای تبلیغاتی در معرفی برند

محصولات تبلیغاتی، اغلب با هدف افزایش دیده‌شدن برند، تقویت وفاداری مشتری و جذب مشتریان جدید استفاده می‌شوند. معمولا به‌عنوان بخشی از کمپین‌های تبلیغاتی هستند و می‌توانند اقلامی مانند سررسید و جاکلیدی باشند. همچنین محصولات تخصصی‌تر ازجمله ست لوازم اداری چرم یا هدایای الکترونیکی مانند پاوربانک هدایای سازمانی خاص‌تر برای مدیران رده‌بالا یا سازمان‌هایی است که با کسب‌وکار شما داد و ستد می‌کنند.

این محصولات در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها یا رویداد معرفی محصولات جدید، از طریق تبلیغات درون‌فروشگاهی یا به‌عنوان هدایای شرکتی توزیع می‌شوند. هدف اصلی، ایجاد اثری ماندگار و تقویت پیام یا هویت برند است. کالاهای تبلیغاتی که بادقت و هوشمندانه به‌صورت سفارشی تهیه شوند، نتایج زیر را به همراه دارند:

  • افزایش آگاهی از برند؛
  • ارزش‌آفرینی و وفادارسازی مشتریان؛
  • ساخت تصویری روشن و ماندگار در ذهن مخاطبان؛
  • حفظ مشتریان کنونی، تقویت ارتباط موثر با مخاطبان؛
  • جذب مشتریان بالقوه جدید، با ایجاد حس علاقه و کنجکاوی درباره محصولات و خدمات برند؛
  • کمک به برندسازی شرکت، انگیزه‌بخشی به کارمندان، تقویت روحیه کارکنان و ترویج فرهنگ سازمانی منسجم؛
  • مکمل فوق‌العاده برای کمپین‌های تبلیغاتی، یادآوری ملموس برای پیام کمپین و تقویت‌کننده ویژگی‌های کلیدی برند یا ارزش‌های پیشنهادی.

به‌طورکلی، محصول تبلیغاتی ابزاری موثر برای تعامل با مشتریان و افزایش فروش است. انتخابی استراتژیک و عرضه مناسب هدیه، می‌تواند بازدهی بالایی ایجاد و به موفقیت استراتژی بازاریابی شما کمک کند.

سررسید تبلیغاتی؛ هدیه‌ای کاربردی برای برندینگ

سررسید، یکی از محصولات تبلیغاتی است که تا حد خوبی موفقیت تلاش‌های بازاریابی را تضمین می‌کند. سالنامه و سررسیدها طول عمر بالایی دارند و دست کم تا یک سال، نام و لوگوی برند شما را در معرض دید مخاطب هدف می‌گذارند. هدایای سازمانی از سوی کسب‌وکار به افراد مختلفی اهدا می‌شوند. مشتریان همیشگی کالاها یا خدمات، همکاران یا سازمان‌هایی که با شما مراودات تجاری دارند یا کارکنانتان می‌توانند دریافت‌کننده هدیه‌ها باشند.

اهدای محصولاتی با لوگوی برند به شرکا و شرکت‌های همکار، نشان از شخصیت حرفه‌ای برند و تمایل به ادامه رابطه تجاری با آن‌هاست. گاهی هدایا به مناسبت ترفیع رتبه یا کسب دستاوردهای تجاری خاص و همراه با پیام تبریک اهدا می‌شود. هر موقعیت ویژه، تعیین‌کننده نوع یا مدل هدیه و ارزش مالی آن است. هدایای تبلیغاتی نقش مهمی در برندسازی دارند و باید با دقت توسط مدیران یا کارکنانی انتخاب شوند که به‌خوبی نسبت به موارد زیر آگاه هستند:

  • ارزش‌های برند
  • هدف و پیام اصلی برند
  • جایگاه دریافت‌کننده هدیه تبلیغی

این نکات، بخش مهمی از فرهنگ هدایای تجاری است و میزان تاثیرگذاری آن را مشخص می‌کند. می‌توانید با انتخابی شایسته به کارکنان، شرکا یا طرفداران برندتان نشان دهید آن‌ها را اعضای مهم و قابل احترامی می‌دانید که در موفقیت شما سهیم هستند.

انواع سررسیدهای تبلیغاتی و مزایای آن‌ها

بازاریابی با سررسید تبلیغاتی 1404 اغلب نسبت به سایر روش‌های سنتی و دیجیتال، تکنیکی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. سررسیدها چنان متنوع هستند که می‌توانید با هر میزان بودجه، محصولی کاربردی و جذاب سفارش دهید. همچنین انواع سررسید و سالنامه با طراحی موردنظر و نام و لوگوی برندتان قابل سفارش است. در نگاهی کلی انواع سررسید 1404 شرکت آونگ زمان به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • سررسید براساس قطع و اندازه: سررسیدهای جیبی، پالتویی، خشتی، رحلی، خبرنگاری، وزیری، رقعی و…
  • سالنامه تبلیغاتی 1404 براساس جنس جلد: سالنامه چرمی، ارگانایزر و سلفونی
  • سررسیدها متناسب با کاربرد: تقویم دیواری و سررسیدهای رومیزی چوبی، پایه‌دار، پایه‌سخت، پانچی، اداری و فانتزی
  • سررسید بر اساس نوع صحافی: سررسید با دوخت صحافی، صحافی کلاسوری و صحافی فنری و فنر دوبل
  • انواع سررسید براساس نوع کاغذ: سالنامه از جنس کاغذ تحریر، کرافت، گلاسه، ایندکس، فانتزی و اکرولیک

پیش از سفارش یا خرید سررسید 1404 به‌عنوان هدیه سازمانی، به نکات مهمی مانند هدف از تبلیغ، رویداد یا روش توزیع سررسیدها و جایگاه شخص دریافت‌کننده هدیه دقت کنید.

تاثیر سررسید تبلیغاتی بر ارتباط با مشتریان

در میان انواع استراتژی‌های تبلیغات، محصولات تبلیغاتی ابزاری موثر برای تأثیرگذاری بر رفتار مصرف‌کننده هستند. بهتر است بدانید چگونه محصولات تبلیغاتی بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارند؟ برای پاسخ به این سوال باید چند مکانیسم روان‌شناختی مهم زیر را درک کنید که زیربنای استفاده از کالای تبلیغاتی برای ارتباط با مشتریان کسب‌وکارها هستند.

1. اصل تقابل (The Principle of Reciprocity)

یکی از اصول روانشناختی در محصولات تبلیغاتی، رفتار متقابل است. افراد با دریافت چیزی ارزشمند، احساس می‌کنند باید متقابلا کاری انجام دهند. کسب‌وکارها، با ارائه هدیه تبلیغاتی از این تمایل ذاتی برای ایجاد تعهد در مصرف‌کننده بهره می‌برند.

2. تأثیر سوگیری شناختی (Influence of Cognitive Bias)

سوگیری‌های شناختی میانبرها یا الگوهای ذهنی هستند که بر فرآیندهای تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند. یکی از این سوگیری‌ها، اصل آشنایی یا اثر مواجهه صرف است. این اصل نشان می‌دهد افراد چیزهایی را ترجیح می‌دهند که برایشان آشناتر است.

تصور کنید مخاطب هر روز اسم برند شما را در حالی‌ می‌بیند که روی جلد سررسید طلاکوبی یا حکاکی شده است. قرارگیری مخاطب در معرض این نوع تبلیغ غیرمستقیم، در طول زمان باعث شکل‌گیری حس آشنایی و ایجاد ارتباط مثبت می‌شود. درنتیجه هنگام تصمیم‌گیری برای خرید به لطف چنین تأثیر ظریفی، احتمال بیشتری دارد که برند آشنای شما را انتخاب کند.

3. ارتباط عاطفی و وفاداری به برند (Emotional Connection and Brand Loyalty)

مشتریان هنگام خرید، صرفا به تصمیم‌گیری منطقی متکی نیستند. محصولات تبلیغاتی احساساتی را برمی‌انگیزند که نقش مهمی در شکل‌دهی به رفتار مصرف‌کننده دارند. مشتری با دریافت کالای تبلیغاتی مفید، احساسات مثبتی مانند قدردانی، رضایت، یا شگفتی را تجربه می‌کند. واکنش‌های احساسی این تجربه به تقویت ارتباط عاطفی بین او و برند منجر خواهد شد و احتمال اعتماد و وفاداری به برندتان را بالا می‌برد.

4. یادآورهای ملموس برند (Tangible Brand Reminders)

محصولات تبلیغاتی، با ورود به فعالیت‌های روزمره و فضای فیزیکی زندگی مشتریان تاثیرات ملموس‌تری نسبت به تبلیغات زودگذر یا تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ برجا می‌گذارند. یادآوری دائمی نام تجاری نوشته‌شده روی جلد و درون صفحه‌های سررسید حضور برند را در ذهن مخاطب تقویت می‌کند و باعث یادآوری بلندمدت کسب‌وکار شما در ذهن می‌شود.

5. نفوذ اجتماعی و هویت برند (Social Influence and Brand Identity)

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و تحت تأثیر رفتار و ترجیحات اطرافیانشان قرار می‌گیرند. محصولات تبلیغاتی، با ایجاد حس تعلق اجتماعی، از چنین تأثیری بهره می‌برند. مشتریانی که محصولات دارای لوگوی شرکت شما را استفاده می‌کنند و با خود همراه دارند، ارتباطشان با برند را به دیگران نشان می‌دهند و بر حلقه اجتماعی اطرافشان تاثیر می‌گذارند. این موضوع باعث تقویت هویت برند و جذب مشتریان جدید از راه بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌شود.

6. ارزش و کیفیت درک‌شده (Perceived Value and Quality)

کیفیت و ارزشی که محصول تبلیغاتی به مخاطب انتقال می‌دهد بر رفتار او تاثیرگذار است. با هدایای کاربردی، جذاب و باکیفیت اثر مثبتی از برندتان در ذهن مشتری بسازید که آن را با کیفیت و قابل اعتمادبودن محصولات و خدمات برند شما مرتبط بداند.

به‌شکل مشابهی اقلام تبلیغاتی بی‌کیفیت اثر منفی بر اعتبار برند می‌گذارند؛ بنابراین هدایای تبلیغاتی باکیفیت از مراکز تخصصی تهیه کنید. شرکت آونگ زمان محصولاتی باکیفیت و مرغوب ارائه می‌کند که با هویت برند و انتظارات مخاطب از شما همخوانی داشته باشد.

انتخاب و خرید سررسید تبلیغاتی برای برند شما

هدایای تبلیغاتی مانند سررسیدها اهداف چندجانبه‌ای را دنبال می‌کنند؛ بنابراین انتخاب آن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و اخذ تصمیم‌های مهم دارد. هدایا با توجه به این هدف‌ها معنا پیدا می‌کنند و شخصی‌سازی می‌شوند. در هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی باید به گیرنده هدیه توجه داشته باشید و تمرکزتان را روی تاثیری بگذارید که می‌خواهید از این طریق روی فرد مقابل بگذارید. تصمیم‌گیری درباره نوع، مدل، کیفیت و هزینه خرید یا سفارش محصولات تبلیغاتی به استراتژی‌های بازاریابی برند هم بستگی دارد.

نکته مهمی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که هدایای تبلیغاتی لوکس و استراتژیک مانند سایر فرایندهای بازاریابی و تبلیغات نیاز به پیگیری و تحلیل دارند. پس برای این مدل بازاریابی غیرمستقیم هم باید اسنادی تهیه کنید. فهرستی از افراد یا سازمان‌های دریافت‌کننده، رویدادها و محل اهدای هدایا و نوع آن‌ها داشته باشید. علاوه‌براین اسناد به‌عنوان مبنایی برای رویکردهای تحلیلی به استراتژی بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی استفاده خواهند شد؛ بنابراین لازم است حاوی نظر، واکنش و بازخوردهای اهداکننده‌ها باشد.

با خرید از سایت آونگ زمان، هوشمندانه تبلیغ کنید!

سفارش سررسید اختصاصی به‌عنوان هدیه تبلیغاتی مناسب و مرغوب، می‌تواند در نهایت به موفقیت همکاری‌های تجاری شما و برنامه بازاریابی کسب‌وکارتان کمک کند. هنگام انتخاب مدل سررسید تبلیغاتی، شخصیت و جایگاه دریافت‌کننده هدیه و اهداف استراتژیک برند را در نظر بگیرید و مناسب‌ترین مدل را سفارش دهید.

شرکت چاپ و بسته‌بندی آونگ زمان تنوع بالایی از هدایای تبلیغاتی درجه یک ارائه می‌دهد که شایسته هویت برند شما و جایگاه مخاطبان کسب‌وکارتان باشد. برای آشنایی با هدایای تبلیغاتی این شرکت کاتالوگ محصولات را از نوار بالای سایت avangzaman.com دانلود کنید. سپس از طریق شماره‌های مستقیم واحد فروش، محصول موردنظر را در تیراژ دلخواه و با طراحی اختصاصی سفارش دهید.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

lXHVIdPKszhPFPWMvciMTmd6gCAk5qAc0OCdJuFz
IWvj77X65HLEjpNC3REIfHnIPEWK3xcs6mfPPnOl
همچنین بخوانید
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار