به گزارش پول نیوز ، معاون اسبق سازمان خصوصیسازی تشریح کرد: ارزیابی استراتژی خودروسازان برای خروج از زیان و افزایش سرمایه
به نقل از سنا اسماعیل غلامی گفت: هر ایرانخودرو سایپا برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت در تلاش هستند تا با اصلاح ساختار مالی، ارزش سهام خود را افزایش دهند و سپس روند واگذاری را طی کنند.
واگذاری خودروسازهای دولتی پس از اصلاح ساختار مالی، باعث دستیابی دولت به منابع بیشتر میشود و دولت این گونه از شائبه ارزانفروشی و تضییع اموال عمومی رها میشود.
دولت، بدون در نظر رفتن سهام تو دلی، بهطور مستقیم، در شرکت ایرانخودرو حدود ۵ درصد و در سایپا حدود ۱۶ درصد سهام دارد. هر چند دولت در این شرکتها نفوذ دارد اما با وجود این درصد از سهامداری، بهتنهایی نمیتواند در اصلاح ساختار این دو شرکت وارد عمل شود و تغییر خاصی ایجاد کند.