به گزارش پول نیوز، دومین نشست سراسری هم اندیشی آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران در سال 1403 در هتل هما در حالی برگزار شد که احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان میهمان ویژه این نشست در نوبت بعد از ظهر به جمع حاضران پیوست. میدری که بدلیل حضور در جلسه هیات دولت، نتوانسته بود از ابتدا در این نشست حضور یابد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران گفت: بسیار خرسندم که از نزدیک در بین مدیران بانک حضور یافته ام.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با یادآوری دوره ای که به عنوان معاون در این وزارتخانه حضور داشت گفت: بانک رفاه کارگران همانگونه که در دوره کرونا با نوآوری در فرایندها بستری اثربخش به منظور اعطای تسهیلات غیرحضوری به بازنشستگان فراهم کرد، در این دوره نیز میتواند با تداوم خلاقیتها ارائه خدمات به کارگران و مستمریبگیران را متحول کند.
احمد میدری افزود: امروز بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی میتوانند بدون حضور در شعب این بانک تسهیلات دریافت و از طریق سامانه بتا بانک خرید کالا و خدمات انجام دهند و این موارد مصداق تحول در صنعت بانکداری است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سامانه بتا بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: من از گذشته در جریان اقدامات اجرایی در این بخش بودم و اکنون جای خرسندی است که بیش از ۸۰۰ هزار بازنشسته از طریق این سامانه خرید اقساطی داشتهاند.
میدری تصریح کرد: بازنشستگان عمر خود را در راستای شکوفایی اقتصادی کشور مصروف داشتهاند و نیازمند تکریم مضاعف هستند و در عین محدودیتها باید ارائه خدمات به آنها را گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران از بانکهای نوآور شبکه بانکی است تصریح کرد: امیدوارم اقدامات توسعهای این بانک در حوزههای مختلف از جمله تکریم ارباب رجوع، پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به بازنشستگان و ارائه خدمات الکترونیک و…. تداوم داشته باشد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از راههای موثر برای تحقق اهداف شعار سال و جهش تولید، ایجاد ارتباط بین شرکتهای کوچک و هلدینگها است که به تبع خود افزایش واحدهای خرد و رونق تولید و اشتغالزایی به همراه دارد.
وی افزود: بسیاری از این شرکتها از بانک رفاه کارگران تسهیلات دریافت کردهاند و این بانک میتواند الگوی مشخصی به منظور همافزایی آنها تعریف و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را در مسیر پیشبرد برنامههای توسعهای در این بخش همراهی کند.
میدری تصریح کرد: واحدهای کوچک بسیاری در استانهای مختلف وجود دارند که مدیریتهای شعب بانک رفاه کارگران میتوانند پل ارتباطی آنها با شرکتهای بزرگ باشند.
وی افزود: ایجاد ارتباط بین واحدهای خرد و کوچک با شرکتهای بزرگ منجر به توسعه اشتغال خرد میشود که از جمله رویکردهای اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است. این الگو در کشورهای توسعهیافته به نحو استاندارد و مشخصی اجرایی و جای آن در مدل کسب و کار کشور خالی است.
میدری با تاکید بر اینکه ارائه خدمات مناسب و اصلاح فرایندها در شبکه بانکی کشور میتواند تمامی شبکه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهد گفت: شعب بانکها بهترین ظرفیت برای ارتباط بین شرکتهای بزرگ و کوچک هستند که انتظار داریم این شناسایی را با دقت انجام دهند.
وی از للگانی خواست این ماموریت را به مدیران شعب بانکها بسپارد و برای آنهایی که این ارتباط را برقرار می کنند، هدایا و جوایز ویژه ای در نظر بگیرند.
پس از اظهارات میدری، للگانی تمامی مدیران شعب را موظف به پیگیری پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد و خطاب به یکی از معاونت های بانک گفت: پیشنهاد وزیر در اولین فرصت به صورت بخشنامه به تمامی شعب ابلاغ شود و هر مدیری که بتواند در این زمینه بخوبی عمل کند، مورد تقدیر ویژه قرار گیرد.