به گزارش پول نیوز ، یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد شبکه فروش، چالشها و راهکارها به همت شرکت بیمه کوثر برگزار شد. در این همایش که با حضور کارشناسان، صاحب نظران، اساتید دانشگاه، مسوولان و مدیران شبکه فروش بیمه کوثر برگزار شد، مباحث تخصصی از چالشها تا راهکارها ارایه شد.
در ابتدای این مراسم دبیر علمی و اجرایی همایش به نقش کلیدی شبکه فروش در دستیابی به اهداف شرکتها اشاره کرد و گفت: از نیمه دوم قرن بیستم، صنعت بیمه در کشورهای صنعتی رشد چشمگیری داشته و شبکه فروش، بهویژه در بخش بازاریابی خدمات، یکی از عوامل اصلی در توسعه و گسترش این صنعت است. زهرا جعفری افزود: در کشور ما نیز شبکه فروش و نمایندگیها به عنوان عوامل کلیدی در عرضه خدمات بیمه به افراد و کسبوکارها مطرح هستند و باید به چالشهای این بخش توجه ویژهای شود.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد نامناسب این بخش میتواند چالشهای جدی برای صنعت بیمه و فرهنگ بیمهپذیری جامعه ایجاد کند گفت: بدلیل اهمیت شبکه فروش، به شناسایی چالشهای شبکه فروش در این همایش می پردازیم و در پی ارائه راهکارهایی برای رفع این مشکلات هستیم. وی از ارسال بیش از ۴۵ مقاله به دبیرخانه همایش خبرداد و گفت: از میان این مقالات، ۹ مقاله به عنوان مقالات برتر برای ارائه انتخاب شد. زهرا جعفری در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم این همایش به عنوان یک رویداد علمی ماندگار در ذهن شرکتکنندگان باقی بماند گفت: امید آنکه این همایش به بهبود وضعیت شبکه فروش صنعت بیمه کمک کند.
تحول دیجیتال و توانمندسازی
در ادامه مدیرعامل شرکت بیمه کوثر بر لزوم همگامی صنعت بیمه با تحول دیجیتال و تقویت آموزشهای کیفی و کمی نمایندگان فروش تاکید کرد و گفت: این موارد از اولویتهای مهم برای توسعه صنعت بیمه است. ابوالفضل آقادادی این همایش را به عنوان فضایی برای گفتگوی سازنده میان بازیگران مختلف صنعت بیمه توصیف کرد و گفت: این همایش فرصتی برای ایجاد گفتوگوی منسجم میان تمامی ارکان صنعت بیمه است که میتواند به پیشبرد این صنعت کمک کند. وی با یادآوری اینکه همه ساله در این همایش یکی از موضوعات کلیدی صنعت بیمه به عنوان محور اصلی مورد بحث قرار میگیرد گفت: امسال نیز شبکه فروش به عنوان حلقهای از زنجیره ارزشآفرینی صنعت بیمه انتخاب شده است. مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر اینکه نقش نمایندگان و کارگزاران فروش به عنوان صف مقدم ارائه خدمات بیمهای بسیار مهم است گفت: در این همایش به چالشها و فرصتهای آنها، از جمله مسائل مربوط به تحول دیجیتال، تخفیفات غیرمنطقی و آموزشهای لازم برای توانمندسازی نمایندگان، پرداخته خواهد شد. وی با آرزوی اینکه همایش مدیریت ریسک بیمه به گفتمان سازندهای میان بازیگران صنعت بیمه منجر شود گفت: امید آنکه این همایش بتواند گامی رو به جلو در این حوزه باشد.
نقش کلیدی شبکه فروش
در ادامه قائممقام بیمه مرکزی که در گذشته مدیرعامل بیمه کوثر بوده، پشت تریبون رفت که با استقبال ویژه حاضران رو به رو شد . مجید مشعلچی فیروزآبادی با تبریک سالروز تأسیس بیمه کوثر را به کارکنان، سهامداران و مدیران شرکت گفت: بیمه نقش مهمی در رزق و روزی حلال برای کارکنان و تأمین امنیت مالی جامعه دارد و شبکه فروش از جایگاه کلیدی در این عرصه برخوردار است. وی زنجیره ارزش را به عنوان محور سخنان خود برگزید و گفت: تمامی تلاش در صنعت بیمه باید معطوف به خلق ارزش افزوده برای شرکتها و مشتریان باشد. وی به اهمیت زنجیره ارزش در صنعت بیمه اشاره و گفت: تمام تلاشها در این صنعت بر فرآیندهایی متمرکز است که به خلق یک محصول منجر میشود که میتواند مزیت رقابتی، ارزش معنوی یا مادی ایجاد کند.مدیرعامل اسبق بیمه کوثر با تاکید بر اینکه برای پیشرفت صنعت بیمه، توجه به شبکه فروش و همگام شدن با تکنولوژی ضروری است گفت: باید به نقش نهادهای ناظر و شرکتها در پشتیبانی از شبکه فروش توجه بیشتری شود. وی با تاکید بر اینکه شبکه فروش نباید در جایگاه ابزاری برای کسب درآمد شرکتها دیده شود گفت: شبکه فروش تا زمانی که درآمدزایی بالایی داشت، مورد توجه قرار میگرفت، اما به محض خروج از چرخه، توجه به آن کاهش مییافت. مشعلچی بر حمایت از شبکه فروش بهعنوان شریک راهبردی شرکتها در فلسفه جدید کسبوکار تاکید کرد و گفت: شبکه فروش با حمایت می تواند نقش کلیدی خود را در رشد و توسعه صنعت بیمه ایفا کند. وی با تاکید بر اینکه اگر توجه به شبکه فروش تنها به دلیل فروش بالا باشد، پاسخگو نخواهد بود گفت: باید تمامی تلاشها برای رضایت شبکه فروش، افزایش ظرفیتها و ارائه کارمزد حداکثری صورت گیرد.
همچنین محمدرضا نظری مدرس بازاریابی دانشگاه و هاشم آقازاده دیگر مدرس دانشگاه به تشریح شرایط موجود صنعت بیمه پرداختند و بر فرهنگسازی صنعت بیمه با استفاده از روشهای نوین تاکید کردند.
نوبت دوم همایش با سخنرانی علیرضا دقیقی اصل نماینده ادره کل نوآوری و کسب و کارهای نوین بیمه مرکزی آغاز شد. دقیقی اصل با ارایه آمارهای جهانی از شبکه فروش، بر ترکیب از تفکرات سنتی و دیجیتال در تقویت فروش تاکید کرد و گفت: آمارها نشان می دهد که شبکه فروش سنتی هرگز از بین نخواهد رفت اما شبکه های فروشی موفق هستند که به علم دیجیتال مجهز شوند.
در ادامه پنل تخصصی با موضوع نقش تحول دیجیتال بر آینده فروش و راهکارهای توانممندی سازی آنان به ریاست ابوالفضل آقادادی و با حضور بهروز اسد نژاد از بیمه ایران و سه تن از اساتید دانشگاه برگزار شد.
این همایش با اهدای جوایز و لوح تقدیر به 9 نفر از ارایه کنندگان مقالات برتر به کار خود پایان داد.