به گزارش پول نیوز ، بی توجهی به مدیریت ریسک با استفاده از خرید بیمه نامه، واقعیت تلخی که در مورد بیمه شاهد هستیم. افرادی که به واسطه بی توجهی به بیمه، دارایی خود را در اثر یک حادثه قابل پیش بینی از دست داده و به ورشکستی رسیده اند. افرادی که به واسطه نخریدن حق بیمه ثالث، در اثر یک سهل انگاری، سانحه اسفبار تصادف با عابر پیاده را رقم زده و بدلیل ناتوانی در پرداخت دیه فرد فوت شده، مدتهاست در زندان بسر می برند. افرادی که بدلیل نداشتن بیمه نامه حوادث، در اثر سیل، زلزله یا آتش سوزی، زندگی خود را از دست داده و اکنون با حداقل ها زندگی می کنند و بسیاری موارد دیگر که هر کدام بیانگر بی توجهی به بیمه است.
نداشتن آگاهی
هنگامی که با زیاندیدگان صحبت می کنیم، پاسخی که در بیشتر موارد بر زبان می آورند، نداشتن آگاهی از بیمه است. البته تنها موردی که مردم نسبت به آن آگاهی دارند و تبعات بی توجهی به آن را می دانند، بیمه شخص ثالث است. اما سوال اینجاست که مقصر کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد.
هزینه سنگین حق بیمه
آنچه باید بپذیریم، مبلغ سنگین حق بیمه هاست. کارگر یا کارمندی که ماهیانه 10 میلیون تومان حقوق می گیرد، چگونه می تواند هزینه بیمه شخص ثالث خودرو را یکباره بپردازد؟ بازنشسته حداقل بگیری که ماهیانه 7 میلیون تومان و حتی کمتر حقوق می گیرد، چگونه می تواند بخشی از درآمد خود را به پرداخت حق بیمه اختصاص دهد؟ بنابر این در بسیاری از موارد آگاهی وجود دارد، اما تمکن مالی یا شرایطی که بتوان بیمه نامه را خریداری کرد، وجود ندارد.
ضرورت چاره اندیشی
بی شک راهکارهای بسیاری برای مدیریت این وضعیت وجود دارد که متولی اصلی، شرکتهای بیمه هستند. شرکتهای بیمه باید پیش بینی کنند که در کشوری با تورم 45 درصد و افزایش حقوق 20 درصد، سفره های مردم روز به روز خالی تر می شود و مردم توان پرداخت یک باره حق بیمه های گوناگون را ندارند. بنابر این لازم است راهکاری بیندیشند تا این بحران را مدیریت کنند.
درک بیمه کوثر از شرایط ویژه
به نظر می رسد شرکت بیمه کوثر نسبت به شرایط اقتصادی درک درستی دارد و بدنبال تعریف راهکاری برای تسهیل شرایط بیمه است. به همین دلیل پس از بررسی شرایط موجود، مدیران بیمه کوثر به سراغ بانک رفاه کارگران رفتند و قرارداد همکاری شرکت بیمه کوثر و بانک رفاه کارگران برای ارائه خدمات به دارندگان رفاه کارت در سه رشته آتشسوزی، ثالث و بدنه خودرو منعقد شد.
از کارکنان بانک تا بازنشستگان
اتفاق مبارکی که در این قرارداد شاهد هستیم، شناسایی جامعه هدف است. براساس قرارداد شرکت بیمه کوثر و بانک رفاه، از این پس کارکنان این بانک، دارندگان کارت حقوق بانک رفاه، بازنشستگان و مستمریبگیران تامین اجتماعی به همراه بستگان درجه یک، میتوانند از خدمات ویژه بیمه کوثر در خرید بیمهنامههای خود بهرهمند شوند. هوشمندی در بستن این قرارداد، هدف گیری دارندگان کارت حقوق بانک رفاه است. زیرا در قالب این کارت می توان سر ماه مبلغ حق بیمه را از حقوق کسر کرد و نیازی به پیگیری و تماسهای مکرر برای دریافت اقساط نیست و مبالغ تعیین شده سرماه از حقوق این افراد کسر و به حساب بیمه کوثر واریز می شود. البته برای حقوق بگیران نیز مناسب است، زیرا می دانند سرماه مبلغی از حقوقشان کسر می شود و بر مبنای باقیمانده موجودی زندگی شان را تنظیم می کنند.
دسترسی آسان و سریع
آنچه در این قرارداد تعیین شده، دسترسی آسان و سریع است که علی مختاری معاون فنی شرکت بیمه کوثر اعلام کرد: با آغاز این همکاری، شرایط برای خدمترسانی در سه رشته آتشسوزی، ثالث و بدنه خودرو به جامعه هدف این قرارداد فراهم شده و این افراد با مراجعه به همه واحدهای صدور شرکت بیمه کوثر در سراسر کشور، اعم از سرپرستیها، شعب و نمایندگان، میتوانند بیمهنامههای خود را در این سه رشته در قالب اقساط ماهانه تهیه کنند.
بیمه آتش سوزی
نکته مهمی که در این قرارداد مشاهده می شود، بیمه آتش سوزی است. در شرایطی که آمار آتش سوزی از مغازه و انبار تا منزل مسکونی و دفتر کار افزایش زیادی دارد، مردم نسبت به این مهم بی توجه هستند که بیمه کوثر با قراردادن بیمه آتش سوزی، این امکان را برای جامعه هدف فراهم کرده تا بتوانند بیمه آتش سوزی را با شرایط مناسب خریداری کنند. مهمتر آنکه یک فرد با خرید یک بار بیمه نامه آتش سوزی، فرهنگ بیمه در وجودش نهادینه می شود و برای سالهای بعد با رغبت بیشتری برای خرید بیمه آتش سوزی اقدام می کنند.