راهکارهای افزایش مراجعه کننده کلینیک های پزشکی

به گزارش پول نیوز ، شاید کمتر کسی به این موضوع فکر کنه که کلینیک‌های پزشکی از چه راهکارهای برای جذب مراجعه کننده استفاده می‌کنند، یا اصلا کلینیک‌های پزشکی نیازی به این کار دارند یا نه؟ خب مسلمه که هر شغلی نیاز به یه سری راهکارهای داره که بتونه تعداد علاقه‌مندان خودش رو بیشتر کنه، مخصوصا کلینیک‌ پزشکی که تاثیر مستقیمی روی جسم و روح مردم دارند و به این جهت، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. به‌نظر شما یه کلینیک پزشکی چه جوری می‌تونه تعداد مراجعین خودش رو افزایش بده؟

همه ما به خوبی میدونیم که برای رسیدن به هر هدف و مقصدی، یه سری راهکارها و حتی میانبرهای اساسی و مهم وجود داره، اما از اونجایی که بازار رقابت بین کلینیک پزشکی خیلی زیاده و احتمالا همه هم از یه سری راهکارهای مشخص استفاده می‌کنن، بهتره ما به سراغ راهکارهای بریم که خلاقانه‌تر و جدیدتر هستن.

رشد کلینیک پزشکی با افزایش مراجعین

شاید با خودتون فکر کنید که کلینیک‌ پزشکی اصلا نیازی به استفاده از راهکارهای افزایش مراجعه کننده نداره، اما خب برخلاف این باور، کلینیک‌های پزشکی مخصوصا کلینیک‌های که به‌تازگی تاسیس شدن برای رشد و افزایش مراجعین باید از روش‌ها و راهکارهای مشخصی استفاده کنند. چون تو شرایطی که تعداد مراجعین یک کلینیک پزشکی بیشتر بشه، ناخودآگاه مراجعین اون کلینیک رو به بقیه هم معرفی می‌کنند. این روند کم کم باعث رشد کلینیک میشه.

در حالت کلی کلینیک‌های پزشکی به دلیل خدمات مهمی که به انسان میدن، نقش اساسی و مهمی هم توی زندگیشون دارند، به همین دلیل هم باید به سراغ کلینیکی بریم که خدمات مناسب و باکیفیتی رو ارائه بده. به همین دلیل هم هست که کلینیک‌های که خدمات و امکانات خیلی خوبی دارند، مدام در حال تبلیغ کردن کارشون هستند. چون می‌تونن به واسطه تبلیغ کلینیک، مراجعین بیشتری به دست بیارن.

برای جذب مراجعین چه کارهای انجام دهیم؟

همونجور که گفتیم یه سری راهکار وجود دارن که می‌تونن باعث جذب مراجعه کننده بشن. البته این راهکارها برای کلینیک‌های مختلف پزشکی، زیبایی وغیره هم کاربرد دارند:

برخورد مناسب پرسنل

اولین چیزی که زمان ورود به یه کلینیک به اون توجه می‌کنید چیه؟ مسلما برخورد مناسب پرسنل، ظاهر شیک و آراسته و تر تمیز بودن و آراستگی کلینیک از مهم‌ترین موضوعاتی هستش که تو برخورد اول توجه ما رو به سمت خودش جلب می‌کند. وقتی پرسنل ظاهر آراسته و برخورد خوبی با اشخاص داشته باشن، مراجعین هم به رفت‌و آمد دوباره به اون کلینیک ترغیب میشه.

استفاده از خدمات آنلاین

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های که می تونه مراجعین رو به سمت خودش جلب کنه، استفاده از خدمات آنلاین، مثل سایت یا سامانه پیامکی هستش. بدین صورت که می‌تونید با طراحی یه سایت پزشکی، به مراجعین خودتون این امکان رو بدید که نوبت‌های معاینشون رو به صورت آنلاین از سایت رزور کنند. یا حتی با ارائه قابلیت مشاوره رایگان در سایت، به اونا کمک کنید که تو خونه بمونن و از مشاوره‌های شما استفاده کنند. این کار باعث میشه که مراجعین از خدمات شما رضایت بیشتری داشته باشن. حتی می‌تونید با استفاده از سئو سایت پزشکی، محتوای سایت رو برای موتور های جستجو بهینه کنید تا رتبه سایتتون افزایش پیدا کنه و ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت بیاد.

از سمت دیگه، استفاده از سامانه پیامکی یکی دیگه از روش‌های بسیار مناسبه. بدین صورت که وقتی شخص نوبت معاینه یا هر کار دیگه‌ای رو رزرو کرد، اطلاعات این نوبت با استفاده از پیامک به اون اطلاع داده میشه. مواردی مثل ساعت نوبت معاینه، پزشک موردنظر، نوع خدمات، شماره پرونده وغیره از اطلاعاتی هستش که باید تو این پیامک ثبت بشه.

ارائه مجهز‌ترین امکانات

حتما می‌دونید که استفاده از ابزار و تجهیزات جدید یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مراجعین هستش. چون در حال حاضر علم پزشکی رشد خیلی زیادی داره و هرروز ابزارهای جدیدی برای درمان مردم ارائه میشه. پس کلینیک که بتونه از جدیدترین و خلاقانه ترین امکانات استفاده کنه، قطعا شرایط بهتری برای خدمات رسانی به مردم هم داره.

استفاده از برنامه‌های مجازی

استفاده کلینیک ها از برنامه های مجازی

در حال حاضر اغلب کلینیک‌های پزشکی از خدمات رسانه های اجتماعی مثل خدمات اینستاگرام، تلگرام وغیره استفاده می‌کنند. چون این برنامه‌ها می‌تونن تاثیر زیادی تو شهرت و رشد یه کسب‌و‌کار داشته باشن. برای مثال، فکر کنید تو اکسپلور اینستاگرام مشغول چرخیدن هستید، یهو به پیج پزشکی برمی‌خورید که کلینیک خیلی خوبی تو یکی از مناطق تهران داره، وقتی از طریق پیج با قابلیت‌ها و تجهیزات این کلینیک آشنا بشید، و نیازی نباشه که برای آشنایی حتما به‌صورت حضوری مراجعه کنید، می‌تونید راحت‌تر به پیج اعتماد کنید و با دیدن قابلیت‌های مثل رضایت مراجعین، نوع خدمات وغیره، اون کلینیک رو برای کارهای پزشکیتون انتخاب کنید.

جلب رضایت اشخاص ناراضی

مسلما هر کلینیکی یه سری مراجعین راضی و یه سری مراجعین ناراضی داره، یکی از راه‌های که باعث جلب اعتماد بیشتر مراجعین به کلینیک میشه، اینه که رضایت مراجعین ناراضی جلب بشه. اگه این نارضایتی بابت دلایل منطقیه، پس پرسنل کلینیک باید این نارضایتی رو جبران کنند. اما اگر نارضایتی بابت دلایل غیرمنطقی هستش، باید با صحبت کردن مشکل رو حل کنند.

استفاده از خدمات آنلاین، مفید یا ضرر رسان!

از اونجایی که اینترنت توی ایران مشکلات زیادی داره، برای بعضی از مردم سخته که از طریق سایت نوبت‌های خودشون رو تنظیم کنند. شاید خیلی از مراجعین هم اشخاص سن بالا باشند که توانایی کار با سایت رو ندارن، یا حتی این کار رو بلد نیستن. خب به‌نظر شما تو این شرایط با استفاده از خدماتی مثل سایت، مراجعه کننده از این قابلیت زده میشه؟ برای اینکه این دسته از مراجعین رو هم راضی کرد، چه باید بکنیم؟

استفاده از خدمات آنلاین

برای راه‌حل این موضوع، بهتره که یه شماره تماس قابل دسترسی، که همیشه پاسخگویی هم داره در اختیار مراجعین قرار بدید. مثلا تو سایت، یا زمان مشاوره تلفنی این موضوع رو بیان می‌کنید که مراجعین می‌تونن نوبت خودشون رو از طریق سایت رزرو کنند. اما اگه موفق به این کار نشدن، با شماره‌های ذکر شده تماس بگیرن تا مشاورین، نوبت اونارو فیکس کنند.

چگونه می‌توان مراجعین یک کلینیک را وفادار کرد؟

مهم‌ترین چیزی که بعد از ارائه خدمات وجود داره، اینه که چه جوری مراجعین یه کلینیک رو وفادار کنیم؟ این کار روند خیلی ساده ای داره، تنها کاری که اعضا کلینیک باید انجام بدن اینه که تمام خدمات و قابلیت‌های مثبت خودشون رو حفظ کرده و به مرور زمان اونارو ارتقا بدن، حفظ کیفیت خدمات و ارتقای برخورد با مراجعه کنندگان از نکات کلیدی برای وفادارسازی است.

خیلی از کلینیک‌های پزشکی و زیبایی، بعد از مدتی که به تعداد مراجعین موردنظر خودشون رسیدن، دیگه خدمات و قابلیت‌های خوبی رو ارائه نمیدن و حتی از پاسخگویی به مراجعین سرباز می‌زنند. اما زمانی که این خدمات و قابلیت‌ها ادامه دار باشه و به مرور زمان بهتر و بهتر بشه، مراجعین اشتیاق و میل بیشتری برای مراجعه دوباره به اون کلینیک دارند.

کلام نهایی

رشد و ترقی یک کلینیک پزشکی اصلا کار سختی نیست، به شرطی که اشخاص بدونن چه هدفی دارن و مطابق با هدفشون، مسیر مشخصی رو انتخاب کنند. با این کار قطعا تو بازده زمانی مشخصی، کلینیک پزشکی به رشد خیلی خوبی می‌رسه و می‌تونه تعداد مراجعین خودش رو افزایش بده. تمام این راهکارها، همون مارکتینگ پزشکی هستن که می‌تونن منجر به رشد کلینیک بشه.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بیمه زندگی
171537159

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار