فراخوان یازدهمین همایش با عنوان شبکه فروش (چالش ها و راهکارها)صادر شد

ساماندهی مدیریت ریسک و بیمه به همت بیمه کوثر

به گزارش پول نیوز ، بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چنانچه بدرستی و بموقع از آن استفاده شود، می تواند بسیاری از بحران ها و مشکلات زندگی مردم در عرصه های گوناگون را مدیریت کند. اما این نقطه مثبت ماجراست و چنانچه درک درستی از بیمه نباشد، ظرفیت های آن شناخته نشود، راهکارهای منطقی برای مقابله با آن اندیشیده نشود و بیمه در تمامی بخشهای بحران زای کشور تعریف و به مرحله اجرا گذاشته نشود، زیانهای جبران ناپذیری برجای می گذارد.

اهمیت اطلاع رسانی

بیمه در چند بخش قابلیت بررسی و اطلاع رسانی دارد. بخش اول مربوط به شرکتهای بیمه است که در دو قسمت مدیران و کارکنان قابل تعریف است. اگر بپذیریم که اطلاع رسانی تا چه اندازه اهمیت دارد و چه میزان بر جلب و جذب مشتری تاثیر می گذارد، آن گاه بخوبی می توان پی برد که عملکرد شرکتهای بیمه از مدیریت کلان تا زیرمجموعه ها چقدر تاثیرگذار و مهم است. بخش دوم مربوط به مشتریان است که آن نیز در دو بخش مشتریان خرد و مجموعه های بزرگ قابل تقسیم است و باید در خصوص هر کدام از این بخشها، با درایت و دقت تصمیم گیری شود.

همایش برای شناساندن

با این مقدمه، اهمیت هر قسمت بخوبی مشخص می شود، اما سوال اینجاست که چگونه باید اطلاع رسانی به جامعه هدف صورت بگیرد تا اتفاقات مبارکی در صنعت بیمه صورت پذیرد. بی شک برگزار همایش، نشست های تخصصی، مصاحبه، سخنرانی و دیگر روشها می تواند برای هدفمند کردن بیمه نقش بسزایی ایفا کند.

درک کوثر از اطلاع رسانی

اینکه کدام شرکت، مجموعه یا بخش، وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده بگیرد و چگونه در این مسیر گام بردارد، نکته بسیار مهمی است. امروز شرکتها از زیر بار مسوولیت شانه خالی می کنند و هرچند به اهمیت اطلاع رسانی واقف هستند، اما به واسطه هزینه های کلانی که این قبیل مراسم دارد، به تنهایی وارد این عرصه نمی شوند. اما بیمه کوثر در این زمینه احساس مسوولیت چشمگیری داشته و در سالهای اخیر همایش مدیریت ریسک و بیمه را به صورت مستمر برگزار کرده که تاکنون ده همایش برگزار شده و یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با موضوع شبکه فروش(چالش ها و راهکارها) را در نه محور در دستور کار قرار داده است.

همچنین بخوانید  درخشش بیمه کوثر در قله سودآوران برتر

تاثیرگذاری رفتار بیمه گران

اینکه مجموعه ای با پذیرفتن هزینه های سالانه برای برگزاری همایشی تاثیرگذار اقدام می کند، بیانگر آن است که بدین درک رسیده که منافع اطلاع رسانی و آگاهی دهی در وهله اول برای همان مجموعه تاثیرگذاری دارد. بدین منظور دبیر همایش مدیریت ریسک و بیمه گفت: رفتار بیمه‎گران و فعالان صنعت بیمه به خصوص شبکه فروش، در شناساندن و به باور رساندن مشتریان در خصوص مزایای بیمه‌ و ارتقای فرهنگ بیمه‌ای در میان آحاد جامعه بسیار تاثیرگذار است، می تواند سبب رشد ضریب نفوذ بیمه شود. زهرا جافری در این راستا افزود: از همین روی شورای سیاست‌گذاری همایش موضوع “شبکه فروش (چالش‌ها و راهکارها)” را از میان موارد پیشنهادی توسط صاحب‌نظران برای یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه برگزید.

محورهای نه گانه

بدلیل اهمیت این همایش، محتوا اهمیت ویژه ای دارد و لازم است مطالب به صورت کارشناسانه و دقیق مطرح شود به همین دلیل دبیر همایش مدیریت ریسک و بیمه از تصویب نه محور برای همایش سال جاری خبر داد و گفت: این محورها با عناوین «بازتعریف نقش شبکه فروش بیمه در راستای تحول دیجیتال؛ چالش‌ها و راهکارها»، «تغییرات و چالش‌های آینده شبکه فروش در صنعت بیمه»، «ارتقای مهارت‌ها و توانمندسازی شبکه فروش در صنعت بیمه»، «راهکارهای حذف رقابت ناسالم جهت صیانت از حقوق شبکه فروش در صنعت بیمه»، «مدل‌های رتبه‎بندی شبکه فروش در صنعت بیمه »، «ساختار شبکه فروش و تاثیر آن بر عملکرد»، «نوآوری و تنوع بخشی در کانال‎های توزیع صنعت بیمه»، « تاثیر اقتصاد بر شبکه فروش صنعت بیمه »، «نقش استراتژی‌های بازاریابی در بهبود و توسعه شبکه فروش»،  پیرامون مسایل ناظر بر شبکه فروش و چالش‌ها و راهکارهایی که این بخش از صنعت بیمه  با آن مواجه است، طراحی و پیشنهاد شده است.

استفاده از همه صاحب نظران

نکته مهمی که در خصوص این همایش تخصصی مطرح شده، گستردگی مخاطبان آن است. اینکه گمان شود همایش تنها به فعالان صنعت بیمه و مشتریان اختصاص دارد، به تضعیف این همایش منجر می شود، به همین دلیل جافری اعلام کرد: فعالان سایر صنایع و بخش‌ های خدماتی می‌توانند تجربیات خود را در موضوعات مرتبط با صنعت بیمه کشور به اشتراک بگذارند.

فراخوان سراسری

گستردگی و تاثیرگذاری این همایش به اندازه ای بالاست که می تواند مخاطبان بسیاری را درگیر کند به همین دلیل دبیر همایش مدیریت ریسک و بیمه از همه اندیشمندان، علاقه‌مندان و فرهیختگان کشور به ویژه فعالان عرصه بیمه برای مشارکت در این همایش دعوت کرد و گفت: آثار و مقالاتی که تا 31 شهریور 1403 از طریق تارنمای همایش RMI.kins.ir دریافت شود، پس از بررسی و ارزیابی هیات‌ داوران در سه بخش مقالات برتر، صرفاً چاپ و مقالات پوستری انتخاب می‌شوند. مقالات برگزیده همچون سنوات گذشته، علاوه بر اهدای جوایز ارزنده به نویسندگان مقالات برتر، در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

تداوم بیمه زندگی
بیمه تعاون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار