17 شهریور 1403 - 18:47

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

در نشست رسمی چالشها بررسی و راهکارهای رفع مشکلات ارایه شد

بهره گیری از ظرفیت کارگزاری ها در دستور کار بیمه سامان

به گزارش پول نیوز، اگرچه درآمد و هزینه یک اصل مهم اقتصادی است و باید میزان درآمد به اندازه ای باشد که نه تنها هزینه ها را تامین کند بلکه سوددهی را نیز رقم بزند، اما هزینه ها به ویژه هزینه های جاری برای بنگاههای اقتصادی به یک معضل اساسی تبدیل شده است. به همین دلیل بنگاههای اقتصادی مدیریت هزینه ها را با جدیت در دستور کار دارند.

بازار داغ رقابت

یکی از مهمترین بنگاههای اقتصادی که در عرصه خدمات فعالیت می کنند، شرکتهای بیمه هستند. وجود نزدیک به 30 شرکت بیمه و تعداد قابل توجهی کارگزاری، اهمیت بیمه را دوچندان نشان می دهد و البته بازار رقابت داغ در بین فعالان عرصه بیمه رقم زده است. اگرچه شرکتهای بیمه در بخش بازاریابی و فروش بسیار توانمند عمل می کنند، اما کارگزاری به اندازه ای مهم عمل کرده اند که بخش فروش شرکتهای بیمه را تحت تاثیر قرار داده اند.

سختی انتخاب برای مشتریان

تعداد بالای شرکتهای بیمه، انتخاب را برای مشتریان و خریداران بیمه سخت کرده به ویژه آنکه قیمت تمامی شرکتهای بیمه با یکدیگر متفاوت است. اما برای مشتریان سخت و حتی طاقت فرساست که لیست قیمت تمامی شرکتهای بیمه را بدست آورند و از بین آنها شرکت بیمه ای را برگزینند که ارزان ترین حق بیمه را دریافت می کند و با کیفیت ترین خدمات را ارایه می دهد. کارگزاری ها این چالش را برای مشتریان برطرف کرده اند، به نوعی که تمامی اطلاعات مربوط به تمامی شرکتهای بیمه را در اختیار دارند و خریدار می تواند با مراجعه به کارگزاری ها، لیست شرکتهای بیمه، لیست قیمت ها و شرایط پرداخت را در اختیار مشتریان قرار دهند تا در قالب دادن آگاهی، حق انتخاب را به مشتریان بدهد. به همین دلیل کارگزاری ها با استقبال چشمگیری رو به رو شده اند.

میزبانی کارگزاران

بدلیل اهمیت که کارگزاری در رونق شرکتهای بیمه دارند، بیمه سامان میزبان گروهی از کارگزاران رسمی بیمه شد تا از یک سو چالشها را مورد بررسی قرار دهد و از سوی دیگر نحوه همکاری بیشتر با کارگزاری ها را تعریف کند. بدین منظور معاون اجرایی بیمه سامان با تشریح استراتژی این شرکت به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه و افزایش سهم از بازار، کارگزاران بیمه ای را از جمله عوامل اصلی به منظور تحقق این استراتژی دانست.

بیمه زندگی در اولویت

عبدالرسول عطایی با اعلام اینکه بیمه سامان اکنون با کارگزاران فعال این صنعت همکاری دارد گفت: بیمه سامان امیدوار است با توسعه این همکاری ها، آرامش بیشتری برای جامعه بیمه گزاران به ارمغان بیاورد. وی با بیان اینکه بیمه سامان برای دستیابی به چشم انداز خود، سه استراتژی مهم را پایه ریزی کرده گفت: ورود به بازارهای خرد به ویژه بیمه های زندگی، یکی از این استراتژی هاست، به طوری که در حال حاضر 15 درصد کل پرتفوی صنعت بیمه کشور مربوط به بیمه های زندگی است، اما این سهم در بیمه سامان به 50 درصد رسیده است.

همچنین بخوانید  قله نوردی بیمه سامان در عرصه فروش و سود

استفاده از فناوری اطلاعات

معاون اجرایی بیمه سامان با اعلام اینکه بیمه سامان استفاده از فناوری اطلاعات در خدمات خود را به طور جدی عملیاتی کرده گفت: بیمه سامان سرمایه گذاری های بسیاری دراین زمینه انجام داده، به گونه ای که اکنون به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه خدمات دیجیتال صنعت بیمه کشور فعالیت می کند.

بدنبال تسخیر بازار

معاون فنی بیمه‌های غیر زندگی بیمه سامان از زاویه مسوولیت خود به همکاری با کارگزاری پرداخت گفت: این شرکت بدنبال این است که از نظرات کارگزاران بیمه ای کشور برای بهبود کیفیت فعالیت های خود استفاده کند و در تلاش هستیم تا ضمن حفظ بیمه گذاران بزرگ، سهم خود از بازار بیمه های خرد مانند بیمه های عمر و زندگی، بیمه تکمیل درمان خانواده، بیمه های موبایل و تجهیزات الکترونیک و آتش سوزی منازل مسکونی را افزایش دهیم.

تعامل با کارگزاران

اکنون که فرصت مناسبی باعنوان کارگزاری برای صنعت بیمه ایجاد شده، مهدی فلاح با درک درست از این فرصت گفت: کارگزاران بیمه ای کشور، حجم زیادی از بیمه نامه های خرد را در اختیار دارند و درعین حال با بیمه گذاران حقوقی بزرگ هم در ارتباط هستند، به همین دلیل بیمه سامان می تواند با تبادل نظر و تعامل در زمینه های مختلف با جامعه کارگزاران، موارد مورد نیاز آنها را در کارگروه های سندیکای بیمه گران و شورای عالی بیمه مطرح کند.

تسهیل، شرط کارگزاران

در ادامه این نشست نوبت به کارگزاران بود تا برای همکاری و تعامل با شرکتهای بیمه شروط خود را اعلام کنند که رییس انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه با قدردانی از همکاری شرکت بیمه سامان با کارگزاران بیمه ای گفت: کارگزاران، تمایل دارند تا با شرکت هایی همکاری کنند که امور آنها را تسهیل می کنند. افشین ایرجی با اشاره به این که در اعلام اطلاعات بیمه نامه از سوی شرکت بیمه به کارگزاران باید حداکثر سرعت و دقت به کار گرفته شود، گفت: کارگزاران به منافع بیمه گذار خود اهمیت می دهند و هنگامی که منافع آنها و منافع بیمه گذارشان تامین شود، قطعا همکاری بسیار خوبی با شرکت های بیمه خواهند داشت.

قول سامان برای تامین خواسته ها

از آنجا که این نشست رویکردی دو سویه داشت، کارگزاران بیمه ای حاضر در جلسه نیز به بیان چالش های خود پرداختند و مدیران فنی شرکت بیمه سامان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.به دنبال این نشست همکاری و تعامل بیش از پیش با کارگزاران برخط در دستور کار شرکت بیمه سامان قرار گرفت و مقرر شد بیمه سامان نسبت به رفع سریع موانع و چالش هایی که از سوی انجمن کارگزاران رسمی بیمه کشور مطرح شد، اقدام کند.

 

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

 تعاون1
-5
همچنین بخوانید
آخرین اخبار