به گزارش پول نیوز، محصولات مختلف سایپا نه تنها در ایران بلکه به خیابانهای بسیاری از کشورها نیز راه یافتهاند.
محصولات این خودروساز کشورمان به بازار کشورهای همسایه، آسیای میانه و کشورهای آفریقایی دست پیدا کردهاند و بنابر گفته مسئولان این شرکت، سایپا قصد دارد تا در بازارهای عراق، سوریه، روسیه و ونزوئلا نقش پر رنگتری داشته باشد.
علاوهبر این بازار داخلی نیز استقبال خوبی از محصولات مختلف سایپا دارند و این خودروساز توانسته همچنان مشتریان ثابتی در ایران داشته باشد.
با افزایش مشتری در بازارهای داخلی و خارجی، سایپا باید تولیدات خود را گسترش دهد تا بتواند در بازار رقابت بماند و مشتریان بیشتری را جذب کند.
به گفته مدیرعامل سایپا، تولید محصولات گروه سایپا در سال جاری افزایش 26 درصدی خواهد یافت.
جواد توسلیمهر گفت: در مسیر تولید، موانع داخلی و خارجی بسیاری وجود دارد، موانع خارجی نشات گرفته از تحریمهای بین المللی و موانع داخلی به جهت تصمیمگیریهای سریع و بدون برنامه و تاخیر در تخصیص ارز و … است؛ البته این چالشها قابل مدیریت شدن است.
تبدیل به شرکتی سودده
وی با بیان اینکه در سه ماه اول سال گذشته شرکتهای سایپا، پارس خودرو و زامیاد زیانده بودند و این در حالی است که در سه ماه سال جاری 2 هزار و 746 میلیارد سود داشتند و این روند ادامه دارد، گفت: زیان عملیات در سه ماه اول سال گذشته سایپا 1085 میلیارد تومان بود یعنی هر چه بیشتر تولید میشده، زیان بیشتر بوده و این در حالی است که در سه ماه اول امسال 1115 میلیارد تومان سود عملیات به دست آمده و روند برعکس شده است.
توسلیمهر افزود: فروش حدود 66 هزار دستگاه محصولات سایپا در سال جاری با سود همراه خواهد بود. همچنین 151 هزار دستگاه از محصولات تجاری گروه و 60 هزار دستگاه از محصولات وارداتی با سود فروخته خواهد شد؛ مجموع این عوامل باعث میشود که از زیان خارج شویم.
وی با بیان اینکه چهار ماه ثبت سفارش انجام نشده ولی با این حال روند تولید مثبت بوده است، گفت: با تلاش تمامی کارکنان و با وجود سختیها، توانستیم در حوزه تامین رشد داشته باشیم به گونهای که در 6 ماه گذشته میانگین تولید از هزار و 700 دستگاه به بیش از 2 هزار دستگاه در سه ماه ابتدایی امسال رسیده است و در ماههای آینده با ورود محصولات جدید، جهش در تولید خواهیم داشت.
کیفیت همچنان در اولویت
در حالیکه مدیران سایپا خبر از افزایش تولید محصولات خود میدهند؛ کیفیت این محصولات تولیدی همچنان مورد تاکید آنها است.
به تازگی نیز گروه خودروسازی سایپا در ارزیابی وزارت صمت توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، موفق شد، برای نخستین بار رتبه یک ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای سبک در حوزه محصولات تولیدی گروه سایپا و همچنین رتبه یک خدمات پس از فروش در حوزه ارائه خدمات به محصولات گروه پارس خودرو را کسب کند.