22 مهر 1403 - 22:45

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

عرصه دریافت و پرداخت در انحصار به‌پرداخت ملت

به گزارش پول نیوز، در بازار رقابت، مشتری حرف اول را می زند، اما در دنیای امروز، مشتری بسادگی به سوی یک کالا یا محصول نمی رود، مگر آنکه از عملکرد، کیفیت، قیمت، خدمات و… رضایت کامل یا نسبی داشته باشد. جلب مشتری در بازارهایی که رقیب کم است یا در قالب انحصار، فرش قرمز برای یک بخش اقتصادی پهن می شود، کار مهمی نیست زیرا در کورسی که یک شرکت کننده باشد، تعیین قهرمان سخت نیست، اتفاقی که امروز در صنعت خودروسازی شاهد هستیم.

دشواری در رقابت

رقابت در بخش خدمات بسیار سخت است. در بخش خدمات سرمایه گذاری چندانی صورت نمی گیرد و به همین دلیل رقبا بسادگی وارد عرصه می شوند و فعالیت می کنند. این رویکرد باعث می شود فعالیت در بخش خدمات سختی های خاص خودش را داشته باشد و البته برای گرفتن بازار رقابت، ترفندهای زیرکانه ای لازم است.

تسهیل در پرداخت و دریافت

یکی از بخشهای خدمات، حضور در بازار تولید و توزیع با هدف تسهیل در پرداخت و دریافت است که شرکتهای بسیاری وارد این عرصه شده اند، اما در بین تمامی این شرکتها، به پرداخت ملت توانسته یک سروگردن از دیگر رقبا بالاتر بایستد و با ارایه خدمات مناسب و مورد تایید، گوی سبقت را از دیگر فعالان این عرصه برباید.

تشریح مستمر عملکرد

شرکت به‌پرداخت ملت برای آنکه عملکرد خود را به رخ رقبا بکشد، به صورت مستمر عملکرد خود را تشریح می کند و چون بخوبی از عهده انجام وظیفه برآمده، مورد تایید و البته استقبال مشتریان قرار گرفته به نوعی که شرکت به‌پرداخت ملت در خردادماه امسال با میزبانی 48.05 درصد سهم از مبلغ تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی، دارای بالاترین سهم بازار پرداخت کشور در این شاخص بوده است.

همچنین بخوانید  ستاره شاپرک بر دوش «به پرداخت ملت»

تراکنش موبایلی و اینترنتی

البته شرکت به‌پرداخت ملت توانسته در بخشهای دیگر، عملکرد درخشانی داشته باشد به نوعی که با کسب سهم 44.99 درصدی از تعداد تراکنش‌های موبایلی و سهم 38.77 درصدی از تعداد تراکنش‌های اینترنتی در خردادماه سال جاری، بالاترین جایگاه بازار در این دو شاخص را نیز از آن خود کرده است.

رتبه پایین کم‌تراکنش و بی تراکنش

این آمارها زمانی قابل استناد است که از سوی مرکز معتبر شاپرک اعلام شود که بر اساس یکصدوهشتمین گزارش اقتصادی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت)، یکی دیگر از موارد سرآمدی‌ به‌پرداخت ملت در خردادماه، ثبت پایین‌ترین تعداد «کارتخوان‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش» از کل کارتخوان‌های فعال سیستمی این شرکت است که تنها 9.78 درصد بوده و نسبت به اردیبهشت‌ماه 2.56- درصد کاهش (بهبود) داشته است. به بیان دیگر 90.22 درصد از کارتخوان‌های شرکت به‌پرداخت ملت کارآمد هستند و این در حالی است که تعداد کارتخوان‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش در هیچ‌یک از شرکت‌های حوزه پرداخت، به زیر 10 درصد نرسیده است.

رکوردزنی در پرداخت قبض و خرید شارژ

البته شرکت به‌پرداخت ملت عملکرد درخشان دیگری نیز داشته و در ماه گذشته، با کسب 25.44 درصد از سهم بازار تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ، به بالاترین حجم از این‌گونه تراکنش‌ها خدمت ارائه داده است. علاوه بر این، سهم به‌پرداخت از تعداد تراکنش‌های خرید نیز در خردادماه گذشته نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشته است. همچنین سهم به‌پرداخت ملت از تعداد هر سه «ابزار پذیرش فعال سیستمی» شامل کارتخوان‌های فروشگاهی، پذیرش اینترنتی و موبایلی نیز افزایش یافته که درخصوص تعداد ابزار پذیرش موبایلی با رشد 0.35 درصدی، بالاترین میزان صعود در میان شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) توسط این شرکت به ثبت رسیده است.

رضایتمندی سراسری

آنچه در خصوص عملکرد به‌پرداخت ملت جالب توجه است، عملکرد این شرکت در سراسر کشور است به نوعی که بیشترین سهم از مبلغ تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در اکثر استان‌های کشور را دارا بوده و در اکثر استان‌ها با اختلاف نسبت به سایر شرکت‌ها از این‌گونه تراکنش‌ها پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین در هر 31 استان کشور، دارای شاخص اثربخشی بالاتر از یک، در بخش کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی است.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

-کالا-چیست؟
1588332671_1_5eac087f0ce70
همچنین بخوانید
آخرین اخبار