16 تیر 1403 - 3:07

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

رضایت مردم و پزشکان مشمول طرح پزشک خانواده راجلب کنیم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس کسب رضایت مردم و پزشکان مشمول طرح پزشک خانواده را از ملزومات اجرای کامل این طرح عنوان کرد.
حسن حسن نتاج گفت: در گذشته به دلیل اختصاص بیشتر بودجه و اعتبارات، وضعیت بهتری در این بخش داشتیم، اما اخیرا به دلیل نوسانات ارز و دلار با مشکل مواجه هستیم و نیاز است این مهم مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد. رضایتمندی خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان باید در اولویت قرار گیرد. مردم با مشکلاتی در بخش غذا، دارو و درمان و خدمات دهندگان و کادر درمان هم با مشکل تعرفه گذاری نامناسب و معیشت مواجه هستند که در این رابطه نیاز است در مجلس و دولت به این موارد پرداخته شود.
نماینده مردم بابل اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور کاهش هزینه‌های درمان را در پی دارد. با وجودی که دو دهه از زمان اجرای این طرح می‌گذرد و قرار بود همه گیر شده و به تمامی استان‌ها تسری یابد، اما اجرای آن هنوز از دو استان عبور نکرده و مسئولان علت عدم کامل آن را عواملی از جمله کمبود و مشخص نبودن بودجه و زیرساخت‌ها عنوان کرده اند.
وی افزود: باید به گروه هدف توجه شود، زیرا حقوق پزشکان این طرح کفاف هزینه زندگی هایشان را نمی‌دهد. امیدواریم دولت نسبت به رفع مشکلات این طرح اقدام و رضایتمندی پزشکان را جلب کند. باید به جای پرداختن به درمان که بیشترین بودجه را هم مصرف می‌کند به بهداشت توجه شود تا کاهش مراجعات درمانی را داشته باشیم و از این منظر بتوان بهتر عمل کرد.
منبع :صدا وسیما

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

145922_399
62996560
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ