16 تیر 1403 - 2:46

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

استقبال ایرانی‌ها از کسب‌و‌کارهای دیجیتال؛

تجارت الکترونیک؛ درگرو تصمیمات مدیران است

تجارت الکترونیک یکی از مباحث مهم این روزهای همه جهان است، کشور ما هم از این قائله مستثنی نیست و روند افزایشی استفاده کنندها از این خدمات نشان می‌دهد که ایرانی‌ها هم مثل سایر کشورها علاقه زیادی به استفاده از خدمات آنلاین و کسب‌و‌کارهای دیجیتال دارند.

به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرداری، تجارت الکترونیک یکی از مباحث مهم این روزهای همه جهان است، کشور ما هم از این قائله مستثنی نیست و روند افزایشی استفاده کنندها از این خدمات نشان می‌دهد که ایرانی‌ها هم مثل سایر کشورها علاقه زیادی به استفاده از خدمات آنلاین و کسب‌و‌کارهای دیجیتال دارند.

 

تجارت الکترونیک در جهان

بازار تجارت الکترونیک در جهان به طور مداوم در حال رشد است و سهم آن در اقتصاد جهانی به شدت افزایش یافته است. این سهم می‌تواند بسیار متغیر باشد و به عوامل مختلفی از جمله جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و تکنولوژیک بستگی دارد.

با این حال به طور کلی، برآوردهای مختلف نشان می‌دهند که سهم بازار تجارت الکترونیک در جهان به طور متوسط در حدود ۱۲ تا ۲۵ درصد از کل تراکنش‌های تجاری جهانی است. این شامل فروش محصولات و خدمات آنلاین، تراکنش‌های مالی از طریق اینترنت، تجارت الکترونیک بین کشوری و دیگر فعالیت‌های مرتبط با تجارت الکترونیک می‌شود.

مهم است به یاد داشته باشیم که این ارقام ممکن است با توجه به منابع و روش‌های اندازه‌گیری متفاوت، متغیر باشند.

اما یکی دیگر از دلایل مهم این افزایش اندازه بازار تجارت الکترونیک، تغییر مدل زندگی افراد در سراسر جهان است. امروزه خرید اینترنتی و استفاده از خدمات مختلف به صورت اینترنتی به جز جدایی‌ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده است. این تغییر از مناطق و روستاهای دور افتاده و محروم تا شهرهای پیشرفته و مدرن را شامل می‌شود که میزان و اندازه آن دارای تفاوت است.

 

استقبال از کسب‌وکار آنلاین در ایران

بازار تجارت الکترونیک در ایران به شدت در حال رشد است. در سال 2023، حجم فروش اینترنتی در ایران به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده است، که نشان‌دهنده یک افزایش چشمگیر نسبت به سال‌های گذشته است. این افزایش سهم بازار به عواملی همچون افزایش استفاده از اینترنت در ایران، رشد فروشگاه‌های آنلاین، و افزایش اعتماد مردم به خرید از اینترنت برمی‌گردد.

با وجود اینکه ایران در سال‌های اخیر در حوزه تجارت الکترونیک رشد قابل توجهی داشته است، اما در مقایسه با کشورهای منطقه همچنان عقب مانده است.

با توجه به آمار ارائه شده توسط Statista، بازار تجارت الکترونیک در جهان نیز در حال رشد است. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴، حجم فروش تجارت الکترونیکی جهانی به بیش از ۷ تریلیون دلار برسد، که نشان‌دهنده رشد چشمگیر این صنعت است. این رشد به دلیل گسترش استفاده از اینترنت در سطح جهانی، افزایش تبلیغات آنلاین، و نوآوری‌های فناورانه در زمینه تجارت الکترونیک رخ داده است.

ارزش معاملات تجارت الکترونیکی (۲۰۷ هزار شرکت) سال گذشته بالغ بر ۳.۱ هزار میلیارد تومان بوده که بیانگر رشد ۷۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

تعداد کل این مادهای فعال تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۷ هزار و ۳۱۷ بوده که رشد ۴۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید  فعالیت ۲۰۰ هزار شرکت در حوزه تجارت الکترونیک کشور

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴ میلیون و ۲۵۶ هزار گواهی امضای الکترونیک صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

نرخ رشد مبلغ کل تراکنش‌های شاپرک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۳ درصد بوده است.

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

62996560
hacker-spy24-min-780x405
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ