16 تیر 1403 - 4:38

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

پایان دادن به محرومیت با تسهیلات اشتغالزایی بانک صادرات ایران

به گزارش پول نیوز، تفکرات کمیته امدادی، کمک های بلاعوض، پول دادن برای ادامه چند روز زندگی بیشتر و این قبیل رویکردها سالهاست منسوخ شده و مشتری چندانی ندارد. تفکر غالب توانمند کردن افراد با ایجاد کسب و کار است. مدتهاست این بحث با جدیت دنبال می شود که ماهی گیری بهتر از ماهی دادن است. باید این واقعیت را بپذیریم که کمک به هر شکل، منجر به ایجاد نیازمندی، وابستگی و به عبارت بهتر گداپروری می شود. به همین دلیل باید اولویت در توانمندسازی پایدار باشد.

توقعات بی پایان

 

هر چقدر به نیازمندان کمک شود، تاثیرات مقطعی برجای می گذارد، اما توقعات را بالا می برد به ویژه آنکه این کمک ها از سوی دولت باشد. تفکر غالب بر این است که باید به هر شکل ممکن از دولت گرفت و مردم حتی آنهایی که توان مالی مناسبی دارند، همچنان بر طبل گرفتن از دولت می کوبند که نمونه آن را در یارانه پردازی می بینیم. امروز دهک های بالای جامعه که از تمکن مالی بسیار بالایی برخوردار هستند، بر گرفتن یارانه ولو این مبلغ ناچیز اصرار دارند.

 

توانمندسازی

 

نکته بسیار مهم در توانمند سازی است و توانمند سازی زمانی محقق می شود که فرد بتواند با زور بازو یا توانمندی های فکری خود کسب درآمد کند. اما بسیاری از افراد از توانایی های قابل توجهی برخوردار هستند که هرگز به منصه ظهور نرسانده اند و در حالی که می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند، در رونق اقتصادی کشور و اشتغالزایی برای دیگران موثر واقع شوند. به همین دلیل باید رویکرد توانمند سازی در دستور کار قرار گیرد.

 

دستگاه مسوول توانمندسازی

 

سوال اینجاست که چه فرد، گروه، سازمان یا قوه ای مسوولیت توانمند سازی را بر عهده دارد. از آنجا که توانمندسازی یک حرکت ملی است، نمی توان و نباید دستگاه را مختص این امر کرد، بلکه باید هر فرد یا دستگاهی به این مهم برسد که توانمند سازی تا چه اندازه در رشد اقتصادی و رفع مشکلات و محرومیت ها موثر است.

 

بیشتر بخوانید:

صعود بانک صادرات ایران به قله توانمندی و اعتماد

نقش افرینی و انگیزه سازی

 

این واقعیت غیر قابل انکار است که بانکها در تمامی بخشهای اقتصادی نقش آفرین هستند. هر ظرفیتی که قرار است فعال شود یا توسعه یابد، به نقدینگی نیاز دارد و چون نقدینگی در اختیار بانکهاست، تامین نیاز کسب و کارها با تسهیلات بانکی نقش مهمی ایفا می کند. بیکاران بسیاری را سراغ داریم که ایده های خوب و پشتکار مناسبی دارند، اما توان مالی و انگیزه لازم برای ورود به آن عرصه را ندارند. به همین دلیل لازم است انگیزه لازم را با تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای آنها تامین کرد.

 

فعال کردن اقتصاد خرد

 

یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی، اقتصاد خرد یا بنگاههای کوچک زودبازده هستند. این بنگاهها به سرعت فعال می شوند، به سرعت نیاز کشور را تامین می کنند، به سرعت سودده می شوند و مهمتر آنکه قابلیت گسترش در زمان را دارند. به همین دلیل حمایت از آنها در اولویت قرار دارد. بانک صادرات ایران با درک اهمیت اشتغالزایی در بخش های خرد، وارد این عرصه شده و به منظور حمایت از ایجاد مشاغل خانگی و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و متوسط در سطح جامعه، راهبرد حمایت از مشاغل خانگی و هدایت منابع به سمت اشتغالزایی و تولید در این کارگاه‌ها را در دستور کار دارد.

 

تسهیلات برای مشاغل کوچک

 

از آن جا که به عمل کار برآید به سخنرانی نیست، بانک صادرات در  عرصه مشاغل خانگی و کارگاههای کوچک ورود کرده و در سه ماهه ابتدای سال جاری در قالب عملیاتی کردن طرح‌های مراکز و سازمان‌های حمایتی، بیش از ٢٧ هزار فقره وام مشاغل خانگی به ارزش بیش از ٣٦ هزار و ٤٧٩ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است. نکته مهم ا ینجاست که روند پرداخت این تسهیلات از سوی بانک صادرات ایران همچنان ادامه دارد.

 

پایان بودجه خورها

 

همه ساله شاهد کسری بودجه دولت هستیم و کسری بودجه باعث شده طرح های عمرانی قربانی تامین کسری بودجه شوند. این در حالی است که بسیاری از بخشهای دولتی اعتبارات کلانی دریافت می کنند که بدون داشتن بازده، صرف کمک های بلاعوض می شود که از جمله می توان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، حساب ملی پیشرفت و عدالت را نام برد. این مراکز افراد محرومی را تحت پوشش دارند که به مرور زمان توانمندی آنها را شناسایی می کنند و برای قطع وابستگی آنها به کمک های بلاعوض، زمین اشتغالزایی آنان را فراهم می کنند. اما برای تامین اعتبار راه اندازی کسب و کار آنها، به تسهیلات نیاز دارند که بانک صادرات ایران تعامل خوبی در این زمینه داشته و در بهار سال جاری به معرفی‌شدگان اشتغالزایی این سازمانها و نهادها وهمچنین با حمایت مستقیم از مشاغل خانگی از طریق شعب خود در سراسر کشور، پشتیبانی از ایجاد مشاغل خرد، کارگاهی و خانگی را همچون سنوات گذشته مورد حمایت جدی خود قرار داده است.

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

_جزییات_صورت_سود_و_زیان_بانک_هاweb
 برهانی
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ