16 تیر 1403 - 4:21

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

چرا آمریکا و متحدانش نمی‌توانند حوثی‌ها را متوقف کنند؟

پس از ۶ ماه عملیات ضدصهیونیستی ارتش یمن در دریای سرخ و فراتر از آن، تلاش‌های آمریکا، انگلیس و اروپا برای مقابله با آن ناکام بوده است.

به گزارش پول نیوز، اینکه نیروی دریایی برتر جهان برای سرکوب یک گروه وارد معرکه شده، سؤالات دردناکی را در مورد استفاده از نیروی دریایی و مهارت نیروی دریایی غربی ایجاد می‌کند که قرار است در هر رویارویی آینده با رقیب بزرگی مانند چین، بار سنگینی را به دوش بکشند. نیروی دریایی ایالات متحده اعتراف می‌کند که در شدیدترین نبردی شرکت کرده که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با آن روبرو بوده است.

مجله آمریکایی فارن پالسی با این مقدمه و در گزارشی با این عنوان که «چرا آمریکا و متحدانش نمی‌توانند حوثی‌ها را متوقف کنند» آورده است: «حوثی‌ها (انصارالله) ثابت کرده‌اند که نیروی بسیار قدرتمندی هستند».

«سباستین برونز» کارشناس نیروی دریایی در مرکز استراتژی دریایی و امنیت و موسسه سیاست امنیتی در دانشگاه کیل آلمان در این‌باره می‌گوید: «یک بازیگر غیردولتی که زرادخانه بزرگی در اختیار دارد و واقعاً می‌تواند ائتلاف غربی را به دردسر بیاندازد. وقتی نیروی دریایی در این سطح مشکل پایداری دارد، واقعاً نگران‌کننده است».

بیشتر بخوانید:حمله یمن به کشتی انگلیسی

این مجله در ادامه آورده است: «حوثی‌ها از اواخر سال گذشته در کمپین فشاری علیه تل‌آویو به کشتی‌های به مقصد اسرائیل در باب‌المندب، دروازه‌ای به کانال سوئز حمله می‌کنند. همین باعث شده تا کشتی‌های تجاری، کشتی‌های فله‌بر و تانکرهای نفت و گاز به سرعت از دریای سرخ فرار کرده و سفری طولانی‌تر اما امن‌تر را در قعر آفریقا ترجیح دهند».

منبع:ایسنا

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

12482624_141
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ