16 تیر 1403 - 2:40

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

شرایط و مراحل تغییر ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

به گزارش پول نیوز، ویزای توریستی کانادا نوعی ویزای موقت است و با اهداف گردشگری و تفریح و یا بازدید از خانواده و دوستان صادر می­شود. اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه مدت اعتبار پاسپورت متقاضی بوده که برای ایرانیان، چون اعتبار پاسپورت ایران، 5 ساله است، اعتبار این ویزا نیز 5 ساله می­باشد. این ویزا به دو صورت یکبار ورود (سینگل) و چندبار ورود (مولتیپل) صادر می­شود و با توجه به نوع آن، گردشگر می­تواند یک یا چند بار در طول مدت اعتبار ویزایش، به کشور کانادا سفر کند. این ویزا در میان ایرانیان به ویزای مولتی کانادا شهرت دارد.

شرایط و مراحل تغییر ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

در تاریخ 28 فوریه 2023، اداره مهاجرت کانادا لایحه­ای را تصویب کرد که ایرانیانی که با ویزای توریستی وارد کشور کانادا می­شوند، بتوانند طی مراحلی، ویزای توریستی خود را به «اوپن ورک پرمیت» یا همان ویزای کاری تبدیل کنند همچنین امکان تبدیل این ویزا «استادی پرمیت» یا همان اجازه تحصیل در کانادا تبدیل کنند. در تاریخ 28 فوریه 2024 که اعتبار این لایحه به اتمام می­رسید، مجددا اداره مهاجرت، یک سال دیگر، این طرح را تمدید کرده و اکنون تا 28 فوریه 2025 اعتبار دارد.

در این مقاله قصد داریم تا به اجازه کار در کانادا و شرایط و مراحل تغییر ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری (ورک پرمیت) کانادا، بپردازیم.

ورک پرمیت کانادا چیست؟

ورک پرمیت کانادا، در حقیقت، مجوز کار کردن شما در کانادا (ویزای کاری کانادا) است که به شما اجازه می­دهد در این کشور یا برای یک کارفرما کار کرده و یا کسب و کار خودتان را راه­اندازی کنید.

ورک پرمیت نیز مانند دیگر مجوزها، انواعی دارد که به دو دسته:

  • اوپن ورک پرمیت (Open Work Permit)
  • کلوز ورک پرمیت (Close Work Permit)

اجازه کار آزاد (اوپن ورک پرمیت) به متقاضی اجازه می‌دهد در هر شغلی با کارفرمایان کانادایی قرارداد همکاری امضا کند.

اما اجازه کار خاص کارفرما (employer-specific work permits) یا (Closed work permit) برای شغل و کارفرمای مشخص صادر می‌شود. در مجوز کار خاص نام کارفرمایی که می‌توانید برای او کار کنید، مدت زمان اشتغال و مکان مشخص (در صورت وجود) اعلام می‌شود.

زمانی که شما ابتدا شغل خود را پیدا می­کنید و سپس درخواست ورک پرمیت می­دهید، شما اصطلاحاً «Close Work Permit» خواهید داشت. این به این معنی است که شما فقط مجازید برای کارفرمایی کار کنید که به شما جاب آفر داده است؛ ضمن اینکه کارفرمای شما باید تاییدیه LMIA را نیز اخذ کند. این تاییدیه به این معنی است که ابتدا کارفرما باید فرصت شغلی خود را آگهی کند؛ نیاز او به نیروی کار بین­المللی با تخصص و مهارت شما محرز شود، و سپس اجازه دارد که به شما جاب آفر ارائه دهد.

تغییر ویزای توریستی کانادا به اوپن ورک پرمیت

اوپن ورک پرمیت کانادا نه نیازی به اخذ تاییدیه LMIA از سوی کارفرما داشته، و نه دریافت جاب آفر پیش از درخواست تبدیل ویزا به اداره مهاجرت، برای شما ضرورتی دارد؛ شما با اوپن ورک پرمیت کانادا «اجازه رسمی کار در کشور کانادا را با هر کارفرمایی و در هر موقعیت شغلی دلخواه، خواهید داشت».

روند تغییر ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری و ویزای تحصیلی

در حال حاضر، با طرح اخذ اوپن ورک پرمیت، شما به محض ورود به خاک کانادا با ویزای توریستی، امکان این را دارید که پیش از هر کاری، ابتدا ویزای خود را تغییر دهید، و سپس با فراغ بال به جستجوی فرصت شغلی بپردازید.

این به این معنی است که مثلاً فردی با هر سن و سال و هر شرایطی، که ویزای توریستی کانادا را داشته باشد، امکان تبدیل آن به اوپن ورک پرمیت را دارد؛ در صورتی که فرضاً اگر فردی با سن 70-60 سال، اگر از داخل کشور ایران بخواهد درخواست ورک پرمیت کانادا را بدهد، عملاً شانسی نخواهد داشت.

در خصوص استادی پرمیت (اجازه تحصیل در کانادا) نیز شرایط به همین صورت است و شما به محض ورود به خاک کانادا با ویزای توریستی، می­توانید درخواست تغییر ویزای خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید.

بهتر است بدانید در گذشته نیز امکان تغییر ویزای توریستی کانادا به انواع ویزاهای دیگر، نظیر ویزای کاری و ویزای تحصیلی وجود داشته است؛ در مورد ویزای کاری، شرایط به این ترتیب بود که پس از ورود به خاک کانادا با ویزای توریستی، شما باید جاب آفر (پیشنهاد کاری از کارفرما) خودتان را می­گرفتید، قرارداد کاری خود را با کارفرما نوشته و به امضا می­رساندید؛ سپس درخواست تغییر ویزای توریستی به کاری را به اداره مهاجرت کانادا ارائه می­دادید که مانند ویزای تحصیلی در پروسه بررسی قرار می­گرفت و قطعیتی در اعطای ویزای کاری به شما وجود نداشت.

در خصوص ویزای تحصیلی (استادی پرمیت) هم رویه آن به این صورت بود که شما پس از ورود به خاک کانادا، باید برای اخذ پذیرش تحصیلی ­اقدام نموده و پس از اخذ آن، درخواست تغییر ویزای توریستی به استادی پرمیت (اجازه تحصیل در کانادا) خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه می­نمودید که باید بررسی می­شد و ممکن بود مورد پذیرش قرار نگیرد. در موارد رد درخواست، پیشتر رویه و استدلال اداره مهاجرت این بود که بدلیل اینکه شما با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شده­اید، باید به کشور خود بازگشته و از آنجا برای اخذ استادی پرمیت اقدام کنید؛ که شرایط سختی برای تبدیل ویزا محسوب می­شد که قطعیتی در آن وجود نداشت.

مدت زمان مورد نیاز برای تغییر ویزای توریستی کانادا به اوپن ورک پرمیت

شما می­توانید به محض ورود به خاک کانادا، فرم مربوطه را پر کرده و به اداره مهاجرت کانادا تحویل دهید و برای تحویل فرم، نیازی نیست که زمان مشخصی از ورود شما به کانادا گذشته باشد؛ اما بخاطر داشته باشید که پس از تکمیل فرم و ارسال درخواست به اداره مهاجرت کانادا، از چند هفته تا چند ماه زمان می­برد تا پاسخ درخواست اوپن ورک پرمیت شما به دستتان برسد.

شرایط مورد نیاز برای تغییر ویزای توریستی کانادا به اوپن ورک پرمیت

شاید اصلی ترین نکته در این پروسه، این است که شما عملاً به هیچ شرایط خاصی برای تغییر ویزای توریستی کانادا به اوپن ورک پرمیت نیاز ندارید؛ بخش مهم این پروسه، از شروع سفر تا تبدیل ویزای توریستی کانادا، شرایط، مراحل و نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا است. زمانی که شما ویزای توریستی کانادای خود را بگیرید، در باقی مراحل، چالش چندانی نخواهید داشت.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

مدارک مورد نیاز جهت تغییر ویزای توریستی کانادا به اوپن ورک پرمیت

شما برای تبدیل ویزای توریستی خود به ورک پرمیت، نیاز به مدارک خاصی ندارید؛ اما بخاطر داشته باشید که شرط مهمی وجود دارد که حساسیت بالایی روی آن وجود داشته ولی متاسفانه افراد کمی به آن توجه می­کنند، و آن این است که زمانی که فرد درخواست تغییر ویزای توریستی کانادا به اوپن ورک پرمیت را می­دهد، باید در خاک کانادا حضور داشته باشد. اگر فردی درخواست ورک پرمیت بدهد ولی در روزهای پس از درخواست، از خاک کانادا خارج شود، اداره مهاجرت کانادا با این استدلال که اگر فرد قصد کار در کانادا را داشت، در خاک این کشور میماند، قطعا درخواست او را رد خواهد کرد.

نکته دیگر اینکه توجه داشته باشید، خیلی از متقاضیان گمان می­کنند که پس از تغییر ویزای توریستی کانادا به اوپن ورک پرمیت، اعتبار اجازه کارشان همانند ویزا، 5 سال اعتبار دارد؛ اما باید بدانید که ویزای توریستی شما، به ورک پرمیت با اعتبار سه ساله تبدیل خواهد شد.

سخن پایانی

در نهایت، باید بدانید که در این پروسه، همانطور که بالاتر نیز عنوان شد، مرحله مهمتر از تغییر ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری، شرایط و نحوه اخذ خود ویزای توریستی کانادا است که اگر شما حائز شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا باشید، در مرحله بعد، تغییر ویزای توریستی به ویزای کاری، دشوار نخواهد بود. کارشناسان موسسه مهاجرتی رویال اپلای، در تمامی مراحل تصمیم به اخذ ویزا (راهنمایی در خصوص شرایط، مدارک مورد نیاز و مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا)، تبدیل ویزای توریستی به اوپن ورک پرمیت کانادا، اخذ جاب آفر کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا و همچنین تمام روش­های مهاجرت به کانادا در کنار شما هستند؛ اگر مایل هستید تا در مورد ویزای توریستی کانادا، اوپن ورک پرمیت کانادا و نیز مهاجرت و اقامت در کانادا بیشتر بدانید یا برای اخذ ویزای خود اقدام نمایید، با کارشناسان موسسه مهاجرتی رویال اپلای در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

images_1720011661_66854b8d6e45c
images_1720002083_668526231740c
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ