14 تیر 1403 - 19:14

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

فرصت سوزی بیمه در الکامپ

به گزارش پول نیوز، بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه نیز مانند نمایشگاه دوره های قبل، با استقبال چشمگیری رو به رو شد به نوعی که حدود۵۰۰شرکت خصوصی و استارتاپی در نمایشگاه بیست و هفتم حضور یافتند. نکته جالب توجه اینکه با وجود تحریم های گسترده، شرکتهای بسیاری از نقاط گوناگون جهان به این نمایشگاه آمدند که در بین آنها فرانسه، روسیه، آلمان، ژاپن، ترکیه، کره جنوبی و… محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

 

بخشهای غیر مرتبط با الکامپ

 

نکته جالب توجه الکامپ بیست و هفتم، حضور بخشهای غیر مرتبط با مقوله الکامپ بود که در صدر آنها، شرکتهای بیمه قرار داشت. الکامپ در تمامی سالنهای نمایشگاه بین المللی فعال بود اما شرکتهای بیمه در سالن هفت جمع شده بودند. اولین نکته ای که باعث سوال و البته تعجب بازدیدکنندگان می شد، حضور گسترده شرکتهای بیمه بود. بسیاری از بازدیدکنندگان که با هدف آشنایی با عرصه های مرتبط با الکامپ به نمایشگاه آمده بودند، به محض ورود به سالن 7 متعجب و از سالن خارج می شدند، اما بسیاری از بازدیدکنندگان نیز برای آنکه پاسخی برای این سوال بیابند، به سراغ غرفه ها می رفتند.

 

نقش آفرینی فضای مجازی برای بیمه

 

اگر تحولات گسترده را بپذیریم و باور داشته باشیم که همه چیز در فضای مجازی پخش شده، باید این را نیز بپذیریم که شرکتهای بیمه نیز باید در این عرصه فعالیت کنند. امروزه ارایه خدمات در شرکتهای بیمه به اشکال گوناگونی صورت می گیرد و شرکتهای بیمه سعی می کنند تمامی خدمات را در فضای مجازی ارایه کنند. از صدور بیمه نامه تا بررسی خسارت و پرداخت به صورت آنلاین صورت می گیرد.

 

ارتباط بیمه و الکامپ

 

اینکه بین نمایشگاه الکامپ و شرکتهای بیمه چه سنخیتی وجود دارد، به عملکرد شرکتهای بیمه باز می گردد. حضور در نمایشگاه کافی نیست، بلکه لازم است در این نمایشگاه شرکتهای بیمه نشست های تخصصی برگزار کنند و در قالب این نشست ها به تشریح عملکرد خود در عرصه فضای مجازی بپردازند. امروزه بسیاری از مردم نسبت به ظرفیت های بیمه در فضای مجازی آگاهی لازم را ندارند و چون این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار شد، بهترین فرصت برای ارایه دیدگاهها و توانمندی های شرکتهای بیمه بود.

 

بیشتر بخوانید:

استقبال کارگزاری ها

 

استقبال کارگزاری های بیمه از این نمایشگاه بسیار گسترده بود، زیرا کارگزاری ها به ویژه کارگزاری های آنلاین از فرصت نمایشگاه الکامپ بخوبی بهره گرفتند. از هنگامی که کارگزاری ها نمایندگی تمامی شرکتهای بیمه را در اختیار گرفتند، فعالیت در فضای مجازی برای بسیاری از مردم مورد توجه قرار گرفت. یکی از اتفاقات مبارکی که در نمایشگاه الکامپ صورت گرفت، مراجعه افرادی بود که در فضای مجازی فعالیت می کنند. این افراد از کارگزاری ها درخواست می کردند امکان فروش بیمه نامه را برای آنها نیز فراهم کنند که کارگزاری ها توضیحات خوبی به این افراد می دادند و به نظر می رسد در آینده فروش بیمه نامه به شعب شرکتهای بیمه اختصاص نیابد و شرکتهای بیمه هم بتوانند فروش چشمگیری داشته باشند و هم هزینه مرتبط با دفاتر را حذف کنند.

 

غیبت تفاهم نامه ها

 

نکته مهمی که انتظار می رفت در این نمایشگاه از سوی شرکتهای بیمه محقق شود، امضای تفاهم نامه های تاثیرگذار بین شرکتهای بیمه و شرکتهای فعال در فضای مجازی بود. نمایشگاه الکامپ بهترین زمان برای بررسی ظرفیت های همکاری بیشتر در عرصه فضای مجازی بود، اتفاقی که در این نمایشگاه شاهد نبودیم. رایزنی با فعالان فضای مجازی می توانست بهترین رویکرد برای شرکتهای بیمه باشد.

 

فرهنگسازی در فضای مجازی

 

با توجه به اهمیت بیمه و مدیریت ریسک، استقبال قابل توجهی از بیمه صورت نمی گیرد. این مساله بیانگر ناآگاهی از ظرفیت بیمه است. هر فرد یا شرکتی که آگاهی مناسبی از بیمه داشته باشد، نسبت به خرید بیمه می کنند، اما مشاهده می کنیم که بسیاری از مردم اقدام به خرید بیمه نامه نمی کنند زیرا نسبت به ظرفیت های ان ناآشنا هستند. اما اگر بتوان بیمه را در فضای مجازی فعال کرد، با کمترین هزینه می توان بیشترین تبلیغات را به عمل آورد و در زمینه فرهنگسازی بسیار توانمند عمل کرد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

4352336
1881824_810
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ