12 تیر 1403 - 17:34

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

بهترین روش های سرمایه گذاری که تورم را شکست می دهند!

به گزارش پول نیوز، با این شرایط حاکم در کشور، عبور کردن از تورم و شکست آن راهی درست برای حفظ کردن سرمایه و حتی سود کردن در بدترین شرایط است! روش‌های مختلفی مثل سرمایه گذاری در طلا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و حتی ارز دیجیتال از نمونه روش‌هایی هستند که می‌توانند به شما برای عبور از تورم کمک کنند.

ما در این مقاله به معرفی و نقد و بررسی تمامی روش‌هایی که می‌توانند تورم را شکست دهند می‌پردازیم. تمامی روش‌ها به صورت عادلانه مورد نقد قرار می‌گیرند و معایب و مزایای آنها مشخص می‌شود. با ما همراه باشید!

تورم چیست و چه تاثیری بر شرایط اقتصادی دارد؟

تورم یکی از واژه‌های شنیده شده در این روزها است و تقریباً همگی ما تاثیرات تورم را در زندگی و کشورمان دیده‌ایم. تورم چیزی است که در همه شرایط وجود دارد. در مواقعی تورم منفی و در مواقعی تورم مثبت! تورم به طور کلی به معنی افزایش و کاهش سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات است.

به طور معمول افزایش و کاهش تورم در شرایط اقتصادی هر کشور تاثیر مستقیم دارد. در هنگامی که تورم در یک کشور بالاتر از حد معمول است، شرایط اقتصادی برای مردم آن کشور سخت‌تر می‌شود و قیمت کالاها و خدمات به اندازه درصد رشد تورم، بیشتر می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از تورم، سرمایه گذاری کردن دارایی‌ها در روش‌های درست است! ازکی سرمایه یکی از ارائه دهنده‌های همین روش‌ها است؛ صندوق درآمد ثابت و صندوق سهامی. شما می‌توانید همین حالا با وارد شدن به پلتفرم ازکی‌سرمایه، بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با یکدیگر مقایسه کنید و در بهترین روش‌ها، سرمایه‌گذاری پرسود داشته باشید!

سرمایه‌گذاری چگونه می‌تواند باعث شکست تورم شود؟

در هنگام وجود تورم در کشور، شرایط اقتصادی هر کشور به چالش کشیده می‌شود و قدرت خرید افراد آن کشور کمتر می‌شود. بیشتر افراد معتقدند که سرمایه‌گذاری کردن در شرایط بد اقتصادی، کاری اشتباه است اما این باور کاملاً غلط است! تورم باعث از دست رفتن ارزش پس‌انداز و سرمایه هر فرد می‌شود اما تبدیل کردن سرمایه در این شرایط، می‌تواند ارزش سرمایه شما را در بدترین شرایط‌ها نیز حفظ کند.

قابل توجه است که هر فرد به عنوان یک سرمایه‌گذاری باید روش سرمایه‌گذاری خود را به طور کامل شناسایی کند و در شرایط بد اقتصادی و تورم، بهترین و مناسب‌ترین روش را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کند. به موضوع اصلی خود برگردیم! معرفی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری که تورم را شکست می‌دهند!

سرمایه‌گذاری در طلا

به احتمال زیاد سرمایه‌گذاری در طلا جزو بهترین و اولین گزینه‌هایی است که سرمایه‌گذاران برای شکست تورم از آن استفاده می‌کنند! فلز طلا در هر جای جهان به عنوان یک فلز گرانبها شناخته می‌شود و پشتوانه مالی هر کشور به حساب می‌آید. جدا از این، فلز طلا دارای یک بازار جهانی است و قیمت آن به نسبت این بازار جهانی تغییر پیدا می‌کند. این یعنی سرمایه‌گذاری مستقیم در یک بازار جهانی!

در روش سرمایه‌گذاری در طلا، کالا‌ها و دارایی‌های وابسته به طلای زیادی وجود دارد که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار با خرید این دارایی‌ها در بازار طلا ورود می‌کنید. طلا به دو صورت فیزیکی و غیرفیزیکی قابل خریداری و سرمایه‌گذاری است!

روش سرمایه‌گذاری فیزیکی طلا

سکه طلا، جواهرات ساخته شده از فلز طلا، طلای آبشده، شمش عیار 24 طلا، همگی از نمونه‌های فیزیکی طلا هستند که توسط شمار زیادی از سرمایه‌گذاران خریداری می‌شوند. این روش سرمایه‌گذاری محبوب‌تر از روش غیر فیزیکی است و شما می‌توانید با هر مقدار سرمایه‌ای حتی 100 هزار تومان، در این روش سرمایه‌گذاری کنید.

در بین کالاهای این بازار، قیمت سکه طلا نزدیک به مقدار رشد تورم کشور حرکت می‌کند و سرمایه‌گذاری در خرید سکه طلا یکی از بهترین روش‌ها برای شکست تورم است. از مزایای این روش باخبر شدید، بهتر است که نگاهی به معایب آن نیز بیاندازیم! قیمت سکه طلا دارای یک حباب است و بین قیمت اصلی آن با قیمت معامله در بازار یک اختلاف نسبتاً بزرگ وجود دارد. علاوه بر آن، قیمت پایه سکه‌های ربع، نیم و تمام، ممکن است که مقداری برای اکثریت سرمایه‌گذاران بالا باشد.

سکه‌های گرمی یکی از انتخاب‌هایی هستند که دارای قیمت پایین‌تری نسبت به سکه‌های معمولی هستند و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، سکه را با وزن دلخواه انتخاب کنید! طلا آبشده یکی دیگر محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا است. طلای آبشده به طلایی گفته می‌شود از ذوب کردن طلاهای دست دوم و قدیمی به دست می‌آید و به صورت شمش‌های مختلف خرید و فروش می‌شود. طلای آبشده پس از عیارسنجی، به مقدار دلخواه شما به شما فروخته می‌شود.

روش سرمایه‌گذاری غیرفیزیکی طلا

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری غیرفیزیکی در طلا، خرید واحدهای صندوق‌های طلا است. در این روش شما به صورت غیرمستقیم وارد بازار خرید و فروش طلا می‌شوید و می‌توانید هر مقدار سرمایه را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید. یکی از مزیت‌های این روش این است که شما نیازی به مراقبت از کالای خریداری شده خود ندارید و کالای خریداری شده شما به صورت فیزیکی در دست شما قرار نمی‌گیرد.

از مزایای این روش از سرمایه‌گذاری، می‌توان به قیمت کمتر آن نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم اشاره کرد. همچنین میزان نقد شوندگی این صندوق‌ها مشابه به طلاهای فیزیکی است و شما می‌توانید در هر زمان، واحدهای صندوق خود را به فروش برسانید.

حال نوبت به آشنایی با معایب این روش می‌رسد! از معایب اصلی این روش می‌توان به اختلاف قیمت واحدهای این صندوق‌ها با بازار واقعی طلا اشاره کرد. علاوه بر آن، وجود نوسانات در قیمت صندوق‌ها و سود کمتر آن نسبت به بازار طلای فیزیکی نیز از معایب بزرگ این صندوق‌ها به حساب می‌آیند.

سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی

سپرده‌های بانکی یکی از اولین گزینه‌هایی است که به ذهن سرمایه‌گذاران می‌رسد! سپرده‌های بانکی یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری به حساب می‌ایند و در این روش سرمایه شما توسط بانک‌های معتبر و دولتی اداره می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به ایمن بودن و بدون ریسک بودن این روش اشاره کرد. همچنین برخی از بانک‌ها با استفاده از سپرده‌های خود شرایط گرفتن وام برای برای سرمایه‌گذاران مهیا کرده‌اند.

از معایب‌های این روش می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین آنها، بازده کم این بانک‌ها نسبت به دیگر روش‌ها است. هنگامی که صحبت از یک روش برای شکست تورم می‌شود، سپرده‌ها بانکی در انتهای این لیست قرار می‌گیرد چرا که بازده این روش نمی‌تواند سرمایه شما را در برابر تورم محافظت کند. همچنین نرخ شکست یکی دیگر از معایب این روش است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری هستند که می‌توانند انتخاب خوبی برای شکست تورم باشند! سه نمونه از محبوب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، درآمد ثابت، سهامی و صندوق طلا هستند که بالاتر در مورد آن توضیح دادیم.

صندوق‌های درآمد ثابت توسط کارگزاری‌ها اداره می‌شوند و سرمایه‌گذاری در آنها سریع و راحت است! پلتفرم ازکی سرمایه یک پلتفرم سرمایه گذاری آنلاین است که خدمات سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی را به شما عزیزان ارائه می‌دهد. با ازکی سرمایه، سرمایه گذاری پر سود را تجربه کنید!

صندوق درآمد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت از محبوب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند و تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده‌اند! عمده دلایل محبوبیت این صندوق‌ها، بازده بالا و ثابت آنها است. نوع عملکرد این صندوق‌ها به روشی است که سرمایه‌گذاران در انتهای هر ماه، یک مقدار سود از پیش تعیین شده را از این صندوق‌ها دریافت می‌کنند. قابل توجه است که سود برخی از این صندوق‌ها به بیش از 30 درصد نیز می‌رسد که بیشتر از سپرده‌های بانکی است.

همچنین نرخ شکست در صندوق‌های درآمد ثابت معنا ندارد و شما می‌توانید در هر زمان سرمایه خود را برداشت کنید و یا به آن بیفزایید، بدون تعلق گرفتن نرخ شکست به سرمایه خود! سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها تقریباً بدون ریسک است و امنیت این روش شبیه به سپرده‌های بانکی است اما با سود بالاتر و شرایط بهتر! همچنین سرمایه شما در این روش از مالیات معاف است و به آن هیچ گونه مالیاتی تعلق نمی‌گیرد. صندوق‌های درآمد ثابت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه گذاری با پول کم نیز هستند. از معایب این روش تنها می‌توان به سود کمتر آن نسبت به صندوق‌های سهامی اشاره کرد و این معایب در صورتی به وجود می‌آید که صندوق‌های سهامی و بازار سهام در وضعیت مثبت باشند.

در مورد کلیت صندوق‌های سهامی می‌توان به ترکیب دارایی‌های آنها اشاره کرد که حدود 70 تا 90 درصد دارایی‌های این صندوق‌ها در اوراق دولتی و سپرده‌های بانکی است و دلیل کم ریسک بودن سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، دارایی‌ها و نوع معاملات آنها است.

صندوق سهامی

همانند صندوق‌های درآمد ثابت اما با کلی تفاوت! اولین معایب آنها ریسک بالا است که نسبت به صندوق‌ها درآمد ثابت بسیار زیادتر است. همچنین نوسانات بازار بورس می‌تواند تاثیر مستقیم بر روند سرمایه‌گذاری شما داشته باشد. اما با وجود تمامی این معایب، صندوق‌های سهامی دارای چندین مزایا نیز هستند!

سود این صندوق‌ها در برخی از مواقع به بیش از 50 درصد نیز می‌رسد که از تمامی صندوق‌های معرفی شده بازده بیشتری دارد اما این در صورتی است که شرایط بازار بورس مساعد باشد. همچنین این روش از سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار بورس کم‌ریسک‌تر و ایمن‌تر است.

بیشتر از 70 درصد دارایی‌های این صندوق‌ها در بازار بورس و در سهام برتر معامله می‌شود و سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها بدون تعلق گرفتن مالیات است.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

ممکن نیست که شما تا حالا درمورد ارز‌های دیجیتال نشنیده باشید! امروزه سخن داغ افراد، ارزهای دیجیتال است و این محبوبیت‌ها بی‌دلیل نیست. ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی معامله می‌شوند و شما به صورت مستقیم با ارزهای واقعی، سکه‌های دیجیتالی را خرید و فروش می‌کنید. یکی از مواردی که فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال را هیجان‌انگیز می‌کند، نوسانات زیاد این بازارها است! تمامی این نوسانات می‌تواند موقعیت خوبی برای سود کردن شما باشد.

فعالیت در بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازمند تجربه و دانش است ولی در مقایسه با تمامی این روش‌ها، بازده این روش بیشتر است اما این در صورتی است که شما با دانش کافی وارد معاملات شوید.

یکی از روش‌ها برای جلوگیری از شکست خوردن در بازار، پخش کردن سرمایه است. سعی کنید که با هر مقدار سرمایه‌ای که دارید، در چندین ارز سرمایه‌گذاری کنید تا درصد شکست خوردن شما در معاملات کمتر شود.

جمع بندی

در هنگام انتخاب یک روش مناسب برای شروع سرمایه‌گذاری، شما در مرحله اول نیاز به شناخت مقدار ریسک‌پذیری خود دارید. پس از آن مقدار سرمایه و سپس استراتژی خود را انتخاب کنید. سعی کنید که حداقل دانش را در مورد روش سرمایه‌گذاری خود بدانید و بهترین استراتژی را با توجه به دانش خود انتخاب کنید. امیدواریم که مطالعه کردن این مطلب به شما برای انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری کمک کرده باشد. از همراهی شما متشکریم!

نویسنده: امیرحسین نظری

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

12479996_383
1350279_788
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ