12 تیر 1403 - 17:28

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

عزم راسخ بانک صادرات ایران بر حل مشکلات جوانان

با توجه به بالا رفتن میانگین سن ازدواج در کشور و افول علاقه زوجین به بچه‌دار شدن، باعث شده تا نگرانی‌های جدی درباره افزایش میانگین سنی و پیری جمعیت طی 30 سال آینده به وجود آید. به همین دلیل طرح جوانی جمعیت چند سالی است مورد توجه نهادهای مختلف کشور قرار گرفته است و هر یک از بخش‌های فعال، به نوبه خود در تلاشند تا  به طرق مختلف در این طرح سهمی داشته باشند.

به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرداری، طرح جوانی جمعیت سعی دارد تا با هموارسازی مشکلات ازدواج و فرزندآوری برای جوان‌ها، راه را برای جوانی جمعیت هموار کند.

به نظر می‌رسد این طرح که چند سالی است به مرحله اجرا در آمده، توانسته موفق عمل کند و براساس آمارهای ارائه شده نمودار فرزندآوری طی چند سال اخیر افزایش ملایمی داشته و این اتفاق بدون همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف امکان‌پذیر نبوده است.

بدون شک مشکلات اقتصادی؛ یکی از مهمترین دلایل عدم رقبت جوانان به ازدواج است. بانک صادرات که همیشه در تلاش بوده تا در رفع مشکلات اجتماعی سهمی داشته باشد در برطرف کردن مشکلات جوانان نیز دست روی دست نگذاشته و سعی کرده همواره در توان خود موانع را از پیشروی جوانان بردارد.

این بانک در سه ماه ابتدای سال 1403 بیش از 10 هزار عروس و داماد در اقصی نقاط کشور را با وام قرض‌الحسنه ازدواج راهی خانه بخت کرد.

حمایت بانک صادرات ایران از پرداخت وام و تسهیل امر ازدواج طی سال‌های گذشته همواره جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های اعتباری این بانک داشته که در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همچنان با جدیت در این بانک پرداخت می‌شود. شعب بانک صادرات ایران در سه ماهه ابتدای سال جاری 10 هزار و 563 فقره وام قرض‌الحسنه و تهیه جهیزیه به ارزش بیش از 33 هزار و 533 میلیارد ریال به واجدان شرایط پرداخت کرده‌اند.

بانک صادرات ایران همچنین در سال 1402 با پرداخت 106 هزار فقره وام‌ قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش نزدیک به 216 هزار میلیارد ریال، رتبه سوم را در نظام بانکی به خود اختصاص داد.

در بحث فرزندآوری نیز بانک صادرات ایران فعالیت‌های زیادی داشته است. اخیرا این بانک با حمایت از طرح جوانی جمعیت و کمک به سیاست‌های دولت در تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری از آغاز طرح در دستور کار این بانک بوده به طوری که تعداد وام‌های قرض‌الحسنه فرزندآوری این بانک در سه ماه اول سال 1403 به 13 هزار و 350 فقره به ارزش 10 هزار و 520 میلیارد ریال رسید.

 

بیشتر بخوانید:

بانک صادرات ایران؛ ارتقای ۴ شاخص مهم بهره‌وری کارکنان و شعب

 

این بانک همچنین در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در سال 1402 به 86 هزار و 703 متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بیش از 54 هزار و 390 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نزدیک به 12 درصد کل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در این سال را به خود اختصاص داده است.

این اعداد و ارقام از عزم راسخ و اصرار بانک صادرات ایران بر حل و برطرف کردن مشکلات جوانان حکایت دارد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

1350279_788
4362442
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ