11 تیر 1403 - 17:28

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

عرض اندام به‌پرداخت ملت با ریال دیجیتال در الکامپ

به گزارش پول نیوز، به پرداخت ملت با «ریال دیجیتال» به الکامپ آمد.

دستیابی به فناوری های روز، اهمیت ویژه ای دارد و این فناوری ها در تمامی عرصه ها خودنمایی می کند. یکی از مهمترین بخشهایی که مردم به ویژه در بخشهای اقتصادی را به چالش می کشد، معاملات پولی و مالی است. برای انجام هر عملیات اقتصادی، به جابجایی نقدینگی نیاز است که پول مهمترین ابزار آن است.

 

کمرنگ شدن پول فیزیکی

 

اما مدتهاست نقل و انتقال فیزیکی پول کمرنگ شده و جابجایی در فضای مجازی جای پول فیزیکی را گرفته است. از سوی دیگر بی ارزش شدن روز افزون پول ملی، باعث شده برای انجام ساده ترین معاملات، به میزان قابل توجهی پول نیاز باشد که جابجایی و شمارش آنها چالش جدی ترین را رقم می زند. این در حالی است که با نقل و انتقال پول در فضای فیزیکی، می توان به چالشها پایان داد که برای این مهم دستگاههای کارتخوان تعریف و شرکتهایی فعال شده که نقش تسهیل کننده را بر عهده دارند. در بین تمامی این شرکتها، شرکت به پرداخت ملت در صدر قرار دارد. اما جابجایی پول در فضای مجازی نیز محدودیت های بسیاری دارد.

 

ایجاد ریال دیجیتال

 

چالش جدی نقل و انتقال پول در سطح بین الملل نیز حرف و حدیث های خودش را دارد که برای این مهم ارز دیجیتال تعریف شد. برای استفاده از این ظرفیت، کشور‌های بسیاری بدنبال ایجاد ارز دیجیتال ملی هستند که ایران نیز ریال دیجیتال را تعریف کرد. ریال دیجیتال باعث می شود به مرور زمان پول‌های کاغذی از بین برود. ریال دیجیتال امکان ارتباط در بستری جدید را فراهم می‌ کند، هزینه چاپ پول را کاهش می‌دهد و گردش پول نیز تسهیل می‌شود.

 

دور زدن تحریم

 

یکی از مهمترین مباحثی که در مورد ریال دیجیتال مطرح می شود، قابلیت دورزدن تحریم هاست. می توان با کشورهای همسو به این توافق رسید که با ریال دیجیتال معاملات را انجام دهند. به عنوان مثال کالاهایی که کشورمان نیاز دارد با ریال دیجیتال بفروشند و کالاهایی که محصولات ایران است و آنها نیاز دارند نیز با ریال دیجیتال خریداری کنند. در نتیجه می توانیم بدون چالش دلار، به خرید و فروش در سطح جهانی بپردازیم.

 

بیشتر بخوانید:

درخشش «به‌پرداخت ملت» در پنج شاخص گزارش اقتصادی شاپرک

 

 

ارزش قدرت پول ملی

 

در تشریح اهمیت ریال دیجیتال، توسعه ابزار‌های پرداخت خرد نیز تعریف می شود، در نتیجه شاهد افزایش کاربرد و استفاده بیشتر از ریال دیجیتال خواهیم بود که باعث می شود پول ملی کشور ارزش و قدرت بیشتری پیدا کند.

 

افزایش قدرت بانک مرکزی

 

اگر بپذیریم که در سطح جهانی مرز‌های بسیاری بروی کشور ما بسته شده، باید این را نیز بپذیریم که اتفاقات ویژه ای لازم است تا ارتباطات قطع شده از سر گرفته شود، این را می پذیریم که ریال دیجیتال می تواند دسترسی‌ها را افزایش دهد و قدرت برقرار ارتباط را بالا ببرد. یکی از بخشهایی که اکنون در محدودیت قرار دارد، بانک مرکزی است که ریال دیجیتال قدرت بانک مرکزی برای نقل و انتقال پول را بیشتر می‌کند.

 

تقویت در داخل

 

البته در تمامی این موارد، توجه داخلی به ریال دیجیتال اهمیت بیشتری دارد. باید تمامی بخشهای اقتصادی به سوی ریال دیجیتال بروند تا از این ظرفیت بخوبی بهره ببرند. یکی از بخشهای اقتصادی تاثیرگذار، شرکتهایی هستند که خدمات دستگاه کارتخوان ارایه می دهند و در صدر این شرکتها، شرکت به پرداخت ملت است که توانسته بخوبی عمل کند. اما محمد مهدی تقی پور مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت که از شرکتهای گروه هلدینگ فناوری بانک ملت است، اعلام کرده با محصول جدید کیف پول ریال دیجیتال و دیگر محصولات متنوع خود در حوزه پرداخت الکترونیک در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حضور می‌‏یابد.

 

بازآفرینی نقش اسکناس

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت اعلام کرده با ارائه محصول نوآورانه کیف پول ریال دیجیتال به بازار پرداخت کشور، در راستای بازآفرینی نقش اسکناس به شکل الکترونیکی در پرداخت‌های خرد کشور و با معرفی دیگر محصولات و نوآوری‌های خود از نهم تا دوازدهم تیرماه، در سالن 38 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان این حوزه و بازدیدکنندگان خواهد بود. این اظهار نظر بیانگر آن است که شرکت بزرگ و تاثیرگذار به پرداخت ملت با ورود به این عرصه، می تواند در تقویت ریال دیجیتال نقش برجسته ای داشته باشد.

 

فرهنگسازی در اولویت

 

به‌پرداخت ملت به تشریح دلایل حمایت خود پرداخت و اعلام کرده دلیل حضور در الکامپ بیست‌وهفتم، درکنار جذب مشتریان جدید، فرهنگ سازی و ترویج استفاده از ریال دیجیتال است که آیین رونمایی و اجرای آزمایشی آن در ابتدای ماه جاری توسط بانک مرکزی و بانک ملت در جزیر کیش برگزار شد و بانک مرکزی در راستای توسعه این محصول و ابزارهای نوین پرداخت، اقداماتی را در جزیره کیش با همکاری بانک ملت و شرکت به‌پرداخت ملت در دستور کار قرار داده است.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

339928
IMG_20240701_072950_782
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ