11 تیر 1403 - 1:26

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

در انتظار بازکردن گره های کور بدست رییس جمهور

به گزارش پول نیوز، عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه مردم در سخت‌ترین شرایط معیشتی به سر می‌برند گفت: ریشه مشکلات مردمی در اقتصاد آشفته است و ریشه اقتصاد اشفته در تحریم‌هاست. بنابراین رییس دولت چهاردهم باید با هدف از بین بردن چالش‌های اقتصادی و سیاسی در عرصه بین‌الملل، سهم ایران از اقتصاد جهانی را دریافت کند و محدودیت‌های تحریمی را از بین ببرد.

 

حسن صادقی از فرار سرمایه‌ها به عنوان چالشی جدی به شدت انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌هایی که می‌تواند به تولید و اشتغال در کشور منجر شود، به دلیل چالش‌ها و مشکلات سیاست خارجی، در کشورهای دیگر به جریان افتاده و رونق اقتصادی دیگر کشورها را رقم می‌زند.

 

وی با اعلام اینکه سهم قابل توجهی از بازارهای کار کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه، باید به نیروهای توانمند ایرانی اختصاص یابد گفت: در شرایطی با حجم بالای بیکاری روبرو هستیم که نتوانسته ایم سهم خود را از بازارهای کار دیگر کشورها به دست بیاوریم تا جوانان مستعد اما بیکار ایرانیف در دیگر کشورها مشغول به کار و کسب درآمد شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که به دنبال باز کردن گره‌های کور باشد گفت: گره‌های سیاست خارجی، گره‌های کور اقتصادی را باعث شده و مشکلات اقتصادی، محدودیت تولید و تجارت خارجی را رقم زده که نتیجه آن، سفره‌های خالی و شرایط سخت زندگی برای مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه از جمله کارگران و بازنشستگان است.

 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه رییس جمهوری نمی‌خواهیم که گره‌های سیاست خارجی و اقتصادی را کورتر کند یا بر فشار گره‌ها بیفزاید گفت: باید رییس جمهوری روی کار بیاید که ظرفیت و توان رایزنی و چانه زنی در عرصه‌های بین‌المللی را داشته باشد و راهکارهای عبور از محدودیت‌ها را رقم بزند.

 

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان محروم‌ترین و پرچالش‌ترین جمعیت کشور هستند گفت: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و حقوقی که می‌گیرند تامین کننده هزینه‌های زندگی‌شان نیست، بنابراین اگر به دنبال عبور از این موانع و مشکلات هستیم، باید مشارکت گسترده‌ای در انتخابات داشته باشیم تا خواسته‌های خود را در آینده از رییس جمهور منتخب مطالبه کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش حقوق تنها راه مقابله با تورم ناشی از سومدیریت

صادقی با اعلام اینکه در شرایط کنونی تنها راه افزایش توانمندی مالی بازنشستگان، اجرای متناسب سازی است گفت: متناسب سازی با دست خالی نمی‌شود و سازمان تامین اجتماعی توان مالی لازم را برای متناسب سازی ندارد، بنابر این در وهله اول باید توان تامین اجتماعی را بالا ببریم.

 

وی با اعلام اینکه طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت به ۹۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: اگر دولت طلب سازمان تامین اجتماعی را بپردازد، می‌توانیم مطالبه‌گر باشیم و از سازمان بخواهیم در مسیر افزایش رفاهیات بازنشستگان گام بردارد، در غیر این صورت گرفتن حقوق نیز با چالش رو به رو می شود.

 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی بر افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم و تامین نیازهای زندگی تاکید دارد گفت: اگر رییس جمهوری روی کار بیاید که دلسوز کارگران و بازنشستگان باشد و بدهی سازمان را بپردازد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم مدیری توانمند بر سازمان تامین اجتماعی یا وزیری مسلط بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کند که نسبت به مشکلات سازمان تامین اجتماعی و کارگران و بازنشستگان آگاهی داشته باشد.

 

وی با اعلام اینکه دولت سیزدهم بنایی بر پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی نداشت و بسیاری چالشها نیز با همین رویکرد رقم خورد گفت: متاسفانه در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه، مکانیزمی برای پرداخت بدهی دولت به سازمان در نظر گرفته نشده بود که نشان می‌دهد کارگران و بازنشستگان اهمیتی برای دولت نداشته اند.

 

صادقی با انتقاد از عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت سیزدهم گفت: به جای آنکه مشکلات را بپذیرند و برای درمان آن راهکار بدهند، بر موج حادثه سقوط بالگرد رییس دولت سیزدهم سوار شده‌اند تا واقعیت‌ها را پنهان کنند.

 

وی شرط مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را دادن قول عملیاتی دانست و گفت: مردم از شعار و وعده درمانی خسته شده‌اند، به همین دلیل با انتخابات قهر کردند.

 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران به تشریح تبعات نادیده گرفتن معیشت پرداخت و گفت: وقتی پاسخ مطالبات مردم داده نمی‌شود و تصمیماتی علیه معیشت و آسایش مردم گرفته می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت بار دیگر پای صندوق‌های رای بیایند.

 

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: باید متعهد شوید که اگر امروز از مردم رای گرفتید ۴ سال بعد که دوره ریاست شما به پایان و انتخابات دولت پانزدهم فرا رسید، کارنامه قابل قبولی داشته باشید و شرمنده مردم نشوید.

 

صادقی با اعلام اینکه در شرایط تورم ۵۰ درصدی، افزایش حقوق ۲۰ درصدی به معنای تحقیر مردم است گفت: چگونه می‌توان اننتظار داشت مردمی که با تصمیمات غلط دولت، سفره‌هایشان خالی شده و به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند، از شرایط راضی باشند؟ بنابراین از رییس جمهور جدید انتظار می‌رود از گذشته درس بگیرد و در فرصت ۴ ساله دولت خود، زندگی مردم به ویژه دهک‌های پایین را تامین کند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بورس
علت نرم شدن خیارشور
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ