9 تیر 1403 - 14:52

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

عبور از رقبا و تسخیر بازار در دستور کار بیمه دی

به گزارش پول نیوز، رقابت مهمترین فرصت و تهدید در عرصه فعالیت های اقتصادی است. هر بنگاه اقتصادی که درک درستی از اهمیت رقابت داشته باشد، می تواند به اهداف خود دست یابد و هر بنگاه اقتصادی که از امر مهم رقابت غافل باشد، درجا می زند و عرصه را به رقبای هوشمند واگذار می کند.

 

درک درست از رقابت

 

داشتن درک درست از رقابت کافی نیست، بلکه باید راهکارها و ابزارهای لازم را برای رقابت داشت. باید موانع را شناخت، راهکارهای عبور از آنها را بدست آورد و مهمتر از همه در مسیر رسیدن به اهداف از ابزارهای روز استفاده کرد تا رقبا را پشت سرگذاشت. دستیابی به این مهم به نیروهای انسانی کارآمد و متعهد نیاز دارد.

 

قدرت گرفتن خدمات

 

اگرچه تولید مهمترین بخش اقتصاد است و حرف اول را می زند، اما مدتهاست خدمات با قدرت بیشتری وارد عرصه شده و گردش مالی قابل توجهی را در اختیار گرفته است. آمارها حکایت از آن دارد که بیش از 50 درصد فعالیت های اقتصادی در عرصه خدمات فعال شده و این رویکرد با قدرت وجدیت بیشتری جریان دارد.

 

عبور از بحران با بیمه

در بین بخشهای اقتصادی، بیمه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگرچه بیمه بخش خدمات محسوب می شود، اما وابستگی جدی به تولید دارد. در صورت نبود بیمه یا حتی ضعف عملکرد در این بخش، بحران های بزرگی رقم می خورد. صنعت بیمه با جمع آوری حق بیمه و مدیریت ریسک در بخشهای گوناگون، مانع توقف تولید و حتی نابودی یک فعالیت بزرگ اقتصادی می شود. بارها شاهد بودیم کارخانه ای که در عرصه تولیدات صنعت، کشاورزی و خدمات نقش آفرین است، در اثر یک حادثه یا سانحه، نابود و برای همیشه از صحنه فعالیت اقتصادی خارج شده، در مقابل این قبیل موارد، بنگاه های اقتصادی را نیز دیده ایم که دچار حوادثی از این دست شده اما بدلیل برخورداری از بیمه، خسارت را از بیمه دریافت کرده و دوباره سرپا شده و به فعالیت خود ادامه داده اند.

 

بیشتر بخوانید:

خیز بیمه دی برای تسخیر بازار های بکر

تلاش و درایت شرط اساسی

 

اینکه یک مجموعه تشکیل شود و فعالیت کند، ابتدایی ترین کار است، اما اینکه بتواند بازار را شناسایی و در عرصه های گوناگون فعالیت کند، اهمیت ویژه ای دارد. قراردادهای معمولی و ادامه مسیر عادی، عامل روزمرگی است و چنانچه بحرانی جدی رقم بخورد، نمی تواند پاسخگو باشد، به ویژه برای شرکتهای بیمه که هر لحظه امکان دارد با یک حادثه و اجبار در پرداخت خسارت، از سوددهی به زیاندهی برسد. به همین دلیل باید از ابزارهای گوناگون برای قراردادهای بزرگ استفاده کرد.

 

صداوسیما در سبد دی

 

یکی از شرکتهای بیمه که بسیار خوب عمل کرده و خوش درخشیده، شرکت بیمه دی است. اگرچه بیمه دی برای ارایه خدمت به ایثارگران تشکیل شده، اما با ورود به بیمه تجاری، گام های بلندی در عرصه بیمه برداشته که جدیدترین دستاورد بیمه دی، قرارداد با صداوسیما است. مدیرعامل بیمه دی در حاشیه مراسم امضای قرارداد مشارکت با سازمان صدا و سیما، این قرارداد را فرصتی مغتنم برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه دانست.طاهر موهبتی گفت: فرصت خوبی برای صنعت بیمه به ویژه بیمه دی مهیا شد و با حضور معاون مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما، تفاهم نامه ای امضا شد که طی آن درصدد هستیم از طریق ابزار رسانه و تهیه و تولید فیلم، سریال، تیزرهای تبلیغاتی به ترویج فرهنگ بیمه کمک کنیم.

 

افزایش ضریب نفوذ

 

مدیرعامل بیمه دی یکی از مباحث فراروی صنعت بیمه را افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه دانست و گفت: در آسیب شناسی های صورت گرفته، یکی از دلایل اصلی “عدم توفیق در ترویج فرهنگ بیمه” ضریب نفوذ بوده است. وی با تاکید بر اینکه محاسن و محصولات خوبی که در صنعت بیمه وجود دارد، بخوبی معرفی نشدند گفت: به ویژه در حوزه بیمه های زندگی توفیق کمتری داشته ایم به طوری که در دنیا به طور میانگین 45 درصد فروش صنعت بیمه متعلق به این رشته است اما در ایران این عدد حدود 14 درصد است.

 

تولید محتوای فرهنگی

 

موهبتی با تاکید بر اینکه با مشارکت صدا و سیما و با تولید محتواهای فرهنگی، به تبیین مباحث بیمه ای و قوانین مرتبط در میزگردها کمک خواهد شد گفت: نتیجه این رویکرد به نفع صنعت بیمه و رفاه اجتماعی در کشور است که این مهم به عنوان «اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم » هم راستا با یکی از وظایف اصلی سازمان صدا و سیما محسوب می شود.مدیرعامل بیمه دی انعقاد این تفاهم نامه را فرصتی بزرگ برای صنعت بیمه برشمرد که بیمه دی به نمایندگی از این صنعت به ایفای نقش خواهد پرداخت.وی افزود: بیمه دی نیز یکی از شرکت های برتر صنعت بیمه در شاخص فروش است که امیدوارم با انعقاد این تفاهم نامه اتفاقات خوبی در آینده در بیمه دی محقق شود.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

617d8ca1e9259
photo_2022-12-07_11-30-35-620x370
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ