9 تیر 1403 - 15:03

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

تحول استان گلستان در گرو منطقه آزاد اینچه‌برون

به گزارش پول نیوز، برای اداره کشور در تمامی عرصه ها، به برنامه ریزی منطقی و منسجم به صورت کلان نیاز است. اما برای آنکه این برنامه ریزی جامه عمل بپوشد، باید تقسیم مسوولیت شود تا هر یک از زیرمجموعه ها وظیفه خود را بدانند و در راستای آن گام بردارند. البته سطح مسوولیت در هر بخش متفاوت است که برای اساس شرایط و موقعیت های موجود تعیین می شود.برای آنکه یک بخش از سطح مسوولیت خود با خبر شود و بداند میزان توقع از آن بخش چقدر است، باید چالشهای آن بخش مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

 

چالش اقتصادی در اوج

 

تورم 45 درصدی، رسیدن دلار به 61 هزار تومان، عبور سکه طلا از 41 هزار تومان، بازار سیاه خودرو و عبور خودروهای داخلی از یک میلیارد تومان، مسکن متری 85 میلیون تومان، قیمت های لجام گسیخته ارزاق عمومی و بسیاری بحران های اقتصادی دیگر نشان می دهد که چالش جدی بر عرصه اقتصاد حاکم است.

 

بحران تحریم

 

واقعیت تاسف آوری که هرگز نمی توان انکار کرد و در اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری نیز تاکید شده، تحریم های دردسر ساز است. تحریم به اندازه ای مهم است که تمامی عرصه ها را به چالش کشیده و علاوه بر ایجاد محدودیت در تجارت خارجی، امکان همکاری شفاف و سریع را گرفته است. اگرچه سعی بر دور زدن تحریم هاست و تا حدودی نیز موفق بوده ایم، اما واقعیت تاسف آور حکایت از تاثیرگذاری تحریم است.

 

نامگذاری سال بر محور تولید

 

در این شرایط باید بر توان داخل تاکید و آن را تقویت کرد و چون تولید می تواند تامین کننده نیاز داخل باشد، سالهاست رهبر انقلاب تولید را محور قرار داده و پس از آنکه سال گذشته بر رشد تولید تاکید شد، امسال جهش تولید در دستور کار قرار دارد و تمامی بخشها باید به نوعی عمل کنند که محوریت بر تلاشی مضاعف برای رسیدن به جهش است.

 

بیشتر بخوانید:

پایان دادن به تمام بی مهری ها بدست منطقه آزاد اینچه برون

اهمیت مناطق آزاد

 

تقسیم مسوولیت برای بخشهای ویژه متفاوت است و مناطق آزاد به عنوان بخش اقتصادی تاثیرگذار،  نقش آفرینی بسزایی دارند. مناطق آزاد بدلیل معافیت و امتیازهای خاصی که برای آنها در نظر گرفته شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. نکته قابل تامل این است که هر منطقه آزاد از ظرفیت و موقعیت اجتماعی متفاوتی برخوردار هستند. آنچه از قشم و کیش انتظار می رود، با آنچه از انزلی و اینچه برون انتظار می رود، متفاوت است، زیرا هر کدام در یک موقعیت جغرافیایی خاص و همسایگی با کشورهای متفاوتی هستند.

 

نقش آفرینی اینچه برون

 

منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه‌برون در بین مناطق آزاد کشور از موقعیت و ظرفیت ویژه ای برخوردار است. اینچه برون در شمال استان گلستان و در مرز کشور ترکمنستان قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی می تواند تاثیرات بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و کشور داشته باشد. بدلیل موقعیت خاصی که این منطقه دارد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه‌برون با تاکید بر اینکه باید ​​​​از ظرفیت این منطقه آزاد به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شد گفت: با ورود سرمایه‌گذار به منطقه آزاد اینچه‌برون شاهد تحول در استان گلستان خواهیم بود.

 

حرکت در مسیر نامگذاری سال

 

اگرچه رهبر انقلاب بر جهش تولید تاکید کردند، اما این جهش را به زلف بخش خصوصی گره زدند به نوعی که سال 1403 با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده است. با توجه به این مهم، حسن ملک‌حسینی اولویت اول توسعه منطقه آزاد اینچه برون را بخش خصوصی دانست و گفت: مدیریت واحد و یکپارچه منطقه آزاد اینچه برون از اولویت‌هاست.

 

درک درست از نقش سرمایه گذار

 

اگرچه همواره بر اهمیت حضور بخش خصوصی تاکید می شود اما باید بدرستی تعریف شود که مهمترین نقش بخش خصوصی، سرمایه گذاری است. واقعیت اقتصادی این است که سرمایه، رونق به همراه می آورد و تحول آفرین است، به همین دلیل ملک حسینی با تاکید بر اینکه با ورود سرمایه‌گذار، شاهد تحول در منطقه آزاد اینچه برون خواهیم بود گفت: سود ناشی از تحول در اینچه برون عاید استان و کل کشور خواهد شد.

 

منطقه ای بین المللی

 

جایگاه منطقه آزاد اینچه برون نشان می دهد که قرار است پل ارتباطی فراتر از منطقه ای و ملی باشد، ادعایی که در اظهارات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه‌برون بخوبی نمایان است. ملک حسینی با تاکید بر اینکه کد شناسه منطقه آزاد اینچه‌برون بین‌المللی است گفت: اقدامات انجام شده در این منطقه آزاد باید به هم‌استانی‌ها تبیین شود تا همه از اقدامات صورت گرفته مطلع شوند.

 

بهشت سرمایه گذاران

 

واقعیت تاسف باری که سالها آزار دهنده به نظر می رسد، بروکراسی اداری و محدودیت های اعمال شده است. اما مناطق آزاد از این محدودیت ها فاصله گرفته و نگاه محبت آمیزی به سرمایه گذاران دارند. به همین دلیل مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه‌برون مناطق آزاد را بهشت سرمایه‌گذاران توصیف کرد و گفت: منطقه، کشور و سطح فراملی از امتیازها و شرایط مناطق آزاد نفع می برند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

 پور1
-سامان
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ