14 تیر 1403 - 12:37

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

چطور بهترین استراتژی طلا را برای معامله انتخاب کنیم؟

به گزارش پول نیوز، از همان گذشته‌های دور طلا به عنوان یک شی گرانبها شناخته میشد و تا به امروز نیز ارزش بالای خود را حفظ کرده است. به همین دلیل معامله‌گران زیادی این فلز قیمتی را راهی برای رسیدن به سود بیشتر می‌دانند. امروزه روش‌های زیادی برای معامله طلا در بازارهای جهانی وجود دارد که از امن‌ترین آن‌ها می‌توان به بازار فارکس اشاره کرد. با توجه به امکان استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال ترید طلا در فارکس، می‌توان استراتژی‌های مختلفی را در پیش گرفت. در این مطلب قصد داریم با نگاهی بر آموزش‌های آکادمی بازارهای مالی میثم دهقانی، انواع استراتژی طلا را معرفی کرده و بهترین آن‌ها را بشناسیم.

چرا باید در فارکس طلا ترید کنیم؟

احتمالا اولین سوالی که در ذهن هر فرد ایجاد می‌شود این است که چرا باید طلا را در بازار فارکس ترید کرد؟ این پلتفرم که به عنوان بزرگترین بازار جهانی شناخته می‌شود دارای بیشترین تعداد کاربر است. می‌توان از بروکرهای مختلفی برای دسترسی به معاملات این بازار استفاده کرد که همین مسئله سطح امنیت آن را مشخص می‌کند. از سوی دیگر به دلیل بالا بودن تعداد کاربران، خرید و فروش طلا در این بازار نقدینگی بالایی دارد.

یکی دیگر از دلایل محکم برای معامله طلا در بازار فارکس، ریسک پایین نوسانات است. در واقع این فلز ارزشمند به عنوان یک دارایی امن شناخته می‌شود. اما در پاسخ به است که منظور از ریسک پایین معاملات طلا چیست؟ باید گفت در شرایط مختلف اقتصادی و سیاسی مثل تورم یا خطرات ژئوپلیتیکی، طلا همچنان ارزش خود را حفظ می‌کند و به عنوان یک دارایی گرانبها از آن یاد می‌شود. بنابراین می‌توان این فلز را یک گزینه عالی برای معامله و سرمایه‌گذاری دانست.

منظور از استراتژی طلا چیست؟

جهت ورود به بازارهای جهانی و انجام معامله در آن‌ها باید از تکنیک‌های خاصی استفاده کرد. در واقع باید با در نظر گرفتن شرایط فعلی و پیش‌بینی تغییرات بازار در آینده، نقشه راهی را برای انجام معاملات در نظر گرفت تا بتوان از آن‌ها سود مناسبی کسب کرد. به زبان ساده می‌توان مجموعه قوانین و تکنیک‌های مورد استفاده در معاملات را استراتژی نامید.

این قوانین زمان ورود به معامله، روش‌های مدیریت و خاتمه دادن به آن را مشخص می‌کنند. بنابراین منظور از استراتژی مخصوص طلا در فارکس، آن دسته از تکنیک‌هایی است که در ترید طلا کارساز هستند. هر معامله‌گری باید با توجه به شرایط خود و بازاری که در آن فعالیت می‌کند، استراتژی مناسبی را پیش بگیرد. بخش زیادی از دوره‌های آموزش ترید طلا در فارکس، بر انتخاب استراتژی برای طلا و آموزش اصول آن روش‌ها متمرکز است و استفاده از آن‌ها مسیر کسب درآمد را هموارتر می‌سازد.

بهترین استراتژی‌های ترید طلا

همانطور که متوجه شدید، نمی‌توان تنها یک روش را به عنوان بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس برگزید. بلکه باید اصول هر استراتژی را زیر نظر گرفت و با توجه به شرایط تصمیم‌گیری کرد. مواردی مثل تجربه و مهارت تریدر، شرایط اقتصادی کشور و دارایی اولیه می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب بهترین استراتژی ترید طلا در فارکس داشته باشند.

اسکالپینگ نوعی استراتژی طلا در فارکس است که در آن معامله‌گران کسب سود اندک در مدت زمان کم را به عنوان هدف در نظر می‌گیرند. در نتیجه این معاملات در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند و این اسکالپرها معمولا از نمودارهای 1 تا 5 دقیقه‌ای استفاده می‌کنند. استفاده از این استراتژی در معاملات به سرعت زیاد و تمرکز بالا نیاز دارد. با وجود این که ریسک هر معامله در تکنیک اسکالپینگ کمتر می‌شود، همیشه احتمال دریافت سود بسیار پایین وجود دارد.

استراتژی نقطه زنی طلا که با نام نقطه‌زنی قیمتی یا Pivot Point شناخته می‌شود، نوعی از مهم‌ترین مفاهیم اسکالپینگ است. نسبت سود به زیان در این روش حدود 3 به 1 تخمین زده می‌شود که رقم بسیار خوبی است. تکنیک‌های این روش بر اندیکاتورهای نقطه‌زن تکیه دارند و زمان خرید، فروش، حد سود و ضرر را مشخص می‌کنند. برخی از معامله‌گران این تکنیک را بهترین استراتژی خرید طلا در فارکس می‌دانند.

بهترین استراتژی طلا

استراتژی پرایس اکشن برای ترید طلا

معامله‌گران زیادی از پرایس اکشن برای استراتژی طلا در فارکس استفاده می‌کنند. این تکنیک بدون استفاده از اندیکاتورهای رایج در تحلیل تکنیکال و با تکیه بر تحلیل فاندامنتال جلو می‌رود. در واقع این استراتژی بر پیش‌بینی روند طلا پایبند است و از الگوهای هارمونیک، هندسی، کندل استیک، مقاومت یا حمایت پیروی می‌کند. استراتژی پرایس اکشن سبک‌های مختلفی دارد که همین مسئله سبب انعطاف‌پذیر بودن آن می‌شود. نتایج استفاده از استراتژی پرایس اکشن بسیار ثمربخش و امیدوارکننده هستند.

البته با توجه به پیچیده بودن این روش و نیاز به وجود مهارت، بدیهی است که نمی‌توان بدون دانش از این تکنیک استفاده کرد. بنابراین بهتر است برای آموختن ترید طلا به روش پرایس اکشن، در دوره‌های آموزشی معتبر شرکت کنید. در این شرایط می‌توانید بر روی مهارت خود سرمایه‌گذاری کنید و نتیجه آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ببینید! دوره‌های مقدماتی و پیشرفته پرایس اکشن در آکادمی میثم دهقانی، بهترین منبع یادگیری این تکنیک در کشور هستند. می‌توانید با ثبت‌نام در این دوره‌ها به بهترین استراتژی فارکس برای طلا تسلط پیدا کنید.

ترید طلا به روش دی تریدینگ

معامله‌گرانی که بر طبق اصول معامله روز یا همان دی تریدینگ فعالیت می‌کنند، تمام اقدامات را در طول روز انجام می‌دهند. تمام تمرکز این استراتژی فارکس طلا بر روی نوسانات بازار در طول روز و دریافت سود با معاملات کوتاه مدت است. در این استراتژی طلا از چارت‌های 5 تا 15 دقیقه‌ای و نقاط توقف محکم استفاده می‌شود. به هر صورت می‌توان یکی از مزایای این روش را جلوگیری از ایجاد شکاف یک شبه دانست. بکارگیری این استراتژی نیازمند نظارت دائمی و تصمیم‌گیری سرعتی است. به همین دلیل استفاده از این تکنیک تنها به افراد ماهر پیشنهاد می‌شود.

ترند تریدینگ در معاملات طلا

استراتژی ترند تریدینگ یا معامله در جهت روند، نوعی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی متکی بر تحلیل فاندامنتال است. در این استراتژی روند غالب معاملات با استفاده از میانگین متحرک و خطوط روند شناسایی می‌شوند. اصول این تکنیک به سرمایه‌گذاران یاد می‌دهد که در روند صعودی خرید کنند و به محض نزولی شدن بازار، دارایی خود را بفروشند. این استراتژی ترید طلا را می‌توان در سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت، میان‌ مدت یا حتی کوتاه مدت استفاده کرد. البته استفاده از این استراتژی در معاملات طلا نیازمند باز نگه داشتن معامله برای مدت طولانی است که خود این عمل می‌تواند باعث بازگشت سود شود.

استفاده از باندهای بولینگر در ترید طلا

اندیکاتور باند بولینگر راهی برای بررسی وضعیت نوسانات طلا در بازار است. این اندیکاتور سطوح پایین و بالای طلا را در طی زمان مشخص می‌کند. به همین ترتیب می‌توان با بالاترین حد رسید، اقدام به فروش کرد؛ زیرا خریداران بیشتری در بازار حضور دارند. از طرف دیگر پایین آمدن سطح بولینگر نشان‌دهنده فروش بالا است و همین مسئله شرایط را برای خرید با قیمت پایین‌تر فراهم می‌کند. استفاده از این استراتژی به دلیل سازگاری با نوسانات بازار، نتیجه خوبی دارد. از سوی دیگر باید در هنگام استفاده از این اندیکاتور، موارد محیطی را نیز در نظر بگیرید.

در این بخش از لیست بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس، به سراغ نسبت‌های فیبوناچی می‌رویم! این نسبت‌ها برای تشخیص روند حمایتی و مقاومت قیمت طلا به کار گرفته می‌شوند تا افراد بتوانند سود خوبی در معاملات کسب کنند. در واقع در این روش دو نقطه اوج و پایین نمودار در نظر گرفته شده و فواصل عمودی میان آن دو بر اساس تکنیک‌های فیبوناچی طبقه‌بندی می‌شوند.

در این استراتژی طلا فارکس نزدیکی به سطوح حمایتی نشانه‌ای برای خرید و نزدیک شدن به سطوح مقاومت نمادی برای فروش دارایی است. با توجه به همسو بودن قیمت و احساسات بازار، می‌توان از این استراتژی به عنوان تکنیکی دقیق یاد کرد. البته وجود پیچیدگی در تعیین نقطه ورود به بازار می‌تواند کار معامله‌گران تازه‌کار را تا حدودی سخت کند.

استراتژی فارکس مخصوص طلا

چگونگی ترید طلا در بازار فارکس

جهت ورود به بازار طلای فارکس، تنها بکارگیری یک استراتژی کافی نیست. بلکه باید نکات دیگری را در نظر بگیرید تا خروجی معاملات شما با نتیجه مطلوب سازگاری داشته باشد. در ادامه مواردی را در خصوص چگونگی ترید طلا در بازار فارکس شرح می‌دهیم. می‌توانید با استفاده از این نکات، معاملات را به شکل دقیق‌تری به سرانجام برسانید.

انتخاب بهترین زمان برای ترید طلا

چه زمانی باید از استراتژی معاملاتی طلا در فارکس استفاده کرد؟ بازار فارکس در روزهای کاری جهانی، یعنی از دوشنبه تا جمعه، فعال است. به طور کلی اکثر تریدرها معتقدند که بهترین زمان برای انجام معامله، بین روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه است. چرا که در این روزها بازار حالت باثباتی دارد و انجام معامله در آن امن‌تر است.

استفاده ترکیبی از استراتژی‌ها

بکارگیری یک استراتژی فارکس مخصوص طلا برای سود بردن در معامله کافی نیست! در واقع برای دریافت نتیجه بهتر، باید انواع استراتژی‌های نزدیک به هم را انتخاب و آن‌ها را به شکل منطقی با هم ترکیب کنید. این روش کمک می‌کند که نتایج بهتری به دست بیاورید. در دوره‌های آموزش بازار های مالی آکادمی میثم دهقانی می‌توانید با انواع تکنیک‌های ضروری مکمل استراتژی‌های طلا، آشنا بشوید.

تحلیل سایر معاملات در بازار فارکس

از مهم‌ترین نکاتی که باید در کنار استفاده از استراتژی تخصصی طلا در نظر بگیرید، تحلیل سایر معاملات بازار فارکس است. چرا که هیچ بازاری به شکل مستقل فعالیت نمی‌کند و همه آن‌ها جزئی از چرخه اقتصاد جهانی محسوب می‌شوند. بنابراین بهتر است پیش از انجام معاملات بزرگ، روند نوسانات در سایر بازارهای مهم را به صورت کلی بررسی کنید.

بررسی دقیق نمودار قیمت طلا

حتی اگر بیشتر از تحلیل‌های فاندامنتال برای ترید در فارکس استفاده می‌کنید، بهتر است نمودارهای قیمت طلا را زیر نظر داشته باشید. با بررسی این نمودارها می‌توانید چرخه حرکت قیمت طلا و نقاط عطف آن را مشاهده کنید. در نتیجه می‌توانید در معاملات بلند مدت یا میان مدت سود خوبی به دست بیاورید. از طرف دیگر در نظر گرفتن روند این نمودارها می‌تواند درک دقیقی از موقعیت بازار و تحلیل طلا فارکس به شما بدهد.

نکات مهم در انتخاب استراتژی طلا

تا اینجا متوجه شدیم که ورود به بازار فارکس و ترید طلا، به مهارت و دانش بالایی نیاز دارد. در واقع تنها با تکیه بر شانس نمی‌توان سود خوبی در معاملات به دست آورد و این رویکرد می‌تواند ضررهای بزرگی به جا بگذارد. حتما از خود می‌پرسید که چطور باید بهترین استراتژی ترید طلا که با شرایط موجود همخوانی داشته باشد را پیدا کنید. در ادامه چند نکته مهم و تاثیرگذار در مورد انتخاب استراتژی طلا را بررسی می‌کنیم.

شناسایی ویژگی‌های شخصیتی تریدر

شاید در ابتدا این مسئله چندان مهم به نظر نرسد، اما تاثیر ویژگی‌های شخصیتی در امر ترید و معامله غیرقابل چشم‌پوشی است. برخی از انواع استراتژی معامله طلا در فارکس، بیشتر از سایر روش‌ها به مدیریت ریسک و تصمیم‌گیری سریع نیاز دارند. بنابراین اگر شخصیت مضطربی دارید و نمی‌توانید به سرعت تصمیم خود را عملیاتی کنید، نباید این استراتژی‌ها را به کار ببرید.

کسب دانش کافی در حوزه ترید طلا

ورود به معاملات بدون داشتن تسلط بر روی اصول استراتژی طلا می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد. به همین دلیل است که باید از دوره‌های معتبری برای آموختن نکات تریدینگ استفاده کنید. این دوره‌ها باید با جدیدترین تغییرات استراتژی‌ها هماهنگ باشند و معامله‌گر را به سوی موفقیت سوق بدهند.

آکادمی میثم دهقانی یکی از برترین مجموعه‌های آموزش ترید طلا در کشور محسوب می‌شود که بهترین دوره‌ها را ارائه می‌دهد. این آکادمی تریدرها را برای ورود به بازار فارکس آماده می‌کند و روش مواجه شدن با مشکلات احتمالی در روند ترید را به آن‌ها می‌آموزد. با شرکت در دوره‌های تارگت طلا یا پرایس اکشن می‌توانید خود را برای ورود به دنیای فارکس آماده کنید. می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با جزئیات دوره با کارشناسان ماهر این مجموعه در تماس باشید.

دوره تارگت طلا

کلام آخر

با وجود محفوظ بودن ارزش طلا در طی سالیان طولانی، امروزه افراد زیادی برای افزایش میزان دارایی خود این فلز گرانبها را معامله می‌کنند. در دهه‌ اخیر این معاملات در سطح جهانی و به کمک تکنولوژی صورت می‌گیرند.

بازار فارکس یکی از برترین پلتفرم‌های مناسب برای ترید طلا به شکل نوین و امن است. تکنیک‌های مختلفی که برای ترید طلا به کار می‌روند، شانس سود بردن در معاملات را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهند. در این مطلب در مورد انتخاب بهترین استراتژی طلا صحبت کرده و چند مورد از تکنیک‌های محبوب را معرفی کردیم. شما می‌توانید برای شروع کسب درآمد از بازار فارکس، با کارشناسان آکادمی مالی میثم دهقانی ارتباط برقرار کنید.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

hacker-spy24-min-780x405
1881824_810
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ